آرشیو آذر ماه 1398

دانستي هاي جذاب و كاربري

راهنماي خريد لوازم دكوراسيون

۹۵ بازديد

حرف نوروز كه مي‌شود فكرمان به سمت خانه‌تكاني، سفره‌ي هفت‌سين، لحظه‌ي تحويل سال، دورهمي با اقوام و دوستان، مسافرت و براي بسياري از بچه‌ها لباس نو و عيدي مي‌رود. در هر سني كه باشيم رسيدن نوروز برايمان جذاب است و با نو شدن فصل حالمان هم تغيير مي‌كند. براي همين از چند وقت مانده به آغاز سال نو، افراد دست‌به‌كار مي‌شوند تا دستي به سر و روي خانه‌شان بكشند و نو شدن را به خانه‌شان هم بياورند. برخي هم دنبال خريد وسايل دكوري شيك و زيبا هستند تا دكور خانه‌شان را كمي تغيير دهند. تا آغاز سال نو چيزي باقي نمانده است. در اين راهنماي خريد دكوراسيون منزل مي‌خواهم  چيزهايي را به شما معرفي كنم كه بتوانيد بهار را هم به خانه خود بياوريد.

مجسمه

 

براي تغيير دكور روي مجسمه‌ها حساب ويژه‌اي باز كنيد. با هزينه‌اي كم مي‌شود تعدادي مجسمه تهيه كرد و در قسمت‌هاي مختلف خانه قرار داد. اما قرار نيست آنقدر مجسمه بگذاريم كه خانه‌ به موزه شبيه شود! مجسمه‌ها تنوع بسيار زيادي دارند؛ شايد اول كه اسم مجسمه مي‌آيد، فكرمان به سمت مجسمه انسان برود، اما اگر عاشق حيوانات هستيد چرا يك مجسمه‌اش رو نداشته باشيد؟ اگر مي‌خواهيد براي چيزي هزينه كنيد كه هميشه مد باشد، مجسمه‌هاي فرشته رو پيشنهاد مي‌كنيم؛ مجسمه فرشته‌هاي كوچك و معصوم. اگر هم كه قصدتان اين است كه سبكي هنري ايجاد كنيد يا دكوراسيون خانه‌تان خاص‌تر و مدرن‌تر شود، مجسمه‌هاي عجيب‌وغريب با طراحي‌هاي خاص براي شما مناسب‌اند. حواستان باشد كه براي مجسمه‌هاي فلزي بايد هزينه بيشتري كنيد. اگر علاقه زيادي به شخصيت‌هاي ايراني داريد، مجسمه‌هاي نماد كوروش و شخصيت‌هاي ايران باستان گزينه‌هاي خوبي هستند. اگر بچه داريد، كمي بيشتر روي اندازه و جنس مجسمه‌تان دقت كنيد تا نه مجسمه زود جان به جان آفرين تسليم كند و نه كودك شما حين بازي آسيب ببيند.

فرش 

قطعا يكي از مهمترين بخش هاي خريد لوازم منزل، خريد فرش خواهد بود زيرا به هنگام خريد بايد در نظر بگيريد كه چه نوع فرشي براي منزلتان مناسب است. مثلا رنگ فرش انتخابي شما بايد با مبلمان خانه تان تناسب داشته باشد تا در نهايت بتواند زيبا جلوه كند، يا مثلا بايد به خوبي تشخيص دهيد كه چه نوع فرشي براي كدام قسمت از خانه مناسب مي باشد. قطعا شما يك فرشي كه براي نشيمن مناسب است را در آشپزخانه پهن نخواهيد كرد و بالعكس!

 

اگر نكاتي از اين قبيل را رعايت نكنيد، ممكن است وسايل منزلتان به زيبايي در كنار هم ديده نشوند به همين سبب تصميم گرفته ايم در اين مقاله بهترين و پركاربردترين فرش ها را به شما معرفي كنيم تا به هنگام خريد با فكر آزادتري دست به انتخاب بزنيد. چنانچه تمايل داريد تا در مورد اين موضوع اطلاعاتي كسب كنيد، به شما پيشنهاد مي دهيم كه در ادامه همراه ما باشيد.

يه خبر خوش برا همه كساني كه به دنبال خريد فرش قسطي هستند. فروشگاه اينترنتي فرش فينو به دو صورت چكي و وام بانكي فرش هاي 700 شانه تا 1500 شانه را به فروش مي رساند. براي اطلاعات بيشتر وارد بخش  آموزش فرش قسطي شويد.



گل و گلدان

 

وجود گل و گياه‌ مثل اعضاي خانواده به خانه طراوت مي‌دهد. پخش شدن انرژي مثبت و بوي عطر گل‌ها و گياهان وقتي وارد خونه مي‌شويم، حالمان را خيلي خوب مي‌كند. اما اگر وقت رسيدگي به گل‌ها را نداريد، خودتان را از زيبايي و رنگ‌هايش محروم نكنيد و گل مصنوعي بخريد؛ هيچ اشكالي هم ندارد. اما براي اينكه گل‌هاي مصنوعي ظريف‌تر و ظاهري بهتر داشته باشند، بايد كمي بيشتر هزينه كنيد.

 

شمع

 

دنبال راهي ارزان و كم دردسر براي تغيير نور مي‌گرديد؟ استفاده از شمع در اين مورد مي‌تواند به شما كمك كند تا با هزينه‌اي كم دكور خانه‌تان را كمي شاعرانه و رمانتيك كنيد. اگر شمع معطر تهيه كنيد عطر آن هم در فضا پخش مي‌شود. براي نوع چيدمان هم نياز نيست خيلي سخت بگيريد. مي‌توانيد روي ميز و به‌صورت متمركز بچينيد يا در قسمت‌هاي مختلف خانه پخش كنيد. اگر دكورتان پر از وسايل رنگي است، پيشنهاد مي‌كنيم چند شمع با رنگ‌هاي مختلف تهيه كنيد. اگر هم ظاهر پر زرق‌وبرق مي‌خواهيد، شمع‌هايي را تهيه كنيد كه اكليلي‌اند؛ وقتي شمع روشن شود، قسمت‌هاي اكليلي خودنمايي خواهند كرد. اگر هم جاشمعي در منزل نداريد، غصه نخوريد و در انتخابتان بيشتر دنبال شمع‌هاي پهن بگرديد كه بدون جاشمعي روي ميز مي‌ايستند. ضمن اينكه مي‌شود در سفره هفت‌سين هم قرارشان داد. حتي اگر نگران ريختن اشك شمع هستيد، شمع‌هاي بدون شعله هم مي‌توانند انتخاب خوبي باشند. اين شمع‌ها با LED داخلي روشن مي‌شوند و مي‌توانيد ميزان نورشان را هم تعيين كنيد.

 

تابلو

 

وقتش رسيده كه دستي هم به ديوارهاي خانه بكشيم. اگر قصد رنگ كردن يا تعويض كاغذديواري اتاق‌ها را نداريد، مي‌شود با يك يا چند تابلوي زيبا ديوارها را هم كمي تغيير داد. چيدمان منزل شما سبك سنتي است يا مدرن؟ هركدام كه باشد لازم نيست خيلي هزينه كنيد؛ تابلوهاي ارزان‌قيمت هم مي‌توانند خودشان را نشان دهند. به شرط اينكه از رنگ‌هاي مناسب استفاده كنيد. مثلا اگر نقاشي يا عكس داخل تابلو خيلي زيباست يا خاص، بهتر است تابلوي شما قاب ساده‌اي داشته باشد تا توجه به خود تابلو جلب شود. تابلوهاي چندتكه هم براي فضاهايي مناسب‌اند كه ديوارهايش كمي خلوت‌اند. استفاده از تابلوهايي كه سايز بزرگ دارند هم مي‌توانند در همان نگاه اول توجه ديگران را به خود جلب كنند.

 

قاب عكس

 

براي خاطراتمان ارزش قائل شويم؛ حالا كه داريم خانه و در و ديوارش را نو مي‌كنيم، كمي هم جا براي خاطرات خوبمان كنار بگذاريم. اينكه نشاني از لحظات خوش جلوي چشممان باشد، حالمان را هم خوب خواهد كرد. به‌جاي اينكه عكس‌ها را در گوشي‌هاي تلفن همراه ذخيره كنيم، تعدادي عكس چاپ شده را در قاب‌هاي زيبا در قسمت‌هاي مختلف خانه بگذاريد. قاب دور قاب عكس‌ها معمولا رنگ‌هايي هستند كه مي‌توانيد با ساير وسايل ست كنيد. قاب عكس‌هايي هم هستند كه چند قاب در كنار هم است كه مي‌توانيد به ديوار آويزان كنيد.

 

تغيير دكوراسيون كمي سليقه و ريسك نياز دارد. اول ليست چيزهايي كه قبل از اين در ذهن داشتيد را تهيه كنيد و اين موارد را هم كنارشان بگذاريد. بعد از برآورد هزينه و برنامه‌ريزي، تغييرات را شروع كنيد. از ساير اعضاي خانواده هم كمك بگيريد تا هم كارها زودتر تمام شود و هم از اين دورهم بودن لذت ببريد. براي اينكه بدانيد از چه چيزهايي استفاده كنيد، از طبيعت ايده بگيريد؛ نگاهي به طبيعت بيندازيد و ببينيد كه رنگ‌ها چطور در كنار هم قرار گرفته‌اند. زمان زيادي تا رسيدن سال نو باقي نمانده است. اگر تغييراتي كه مي‌خواهيد ايجاد كنيد بيشتر از اضافه كردن ساعت و مجسمه و.. است، از همين حالا دست‌به‌كار شويد. اگر كارها زودتر هم پايان يافتند ايرادي ندارد؛ كمي زودتر به استقبال بهار رفته‌ايد و از چيدمان جديد لذت بيشتري مي‌بريد.

منبع : ديجي كالا