آرشیو فروردین ماه 1400

دانستي هاي جذاب و كاربري

چطور شركت معتبر را تشخيص بدهيم تا برايمان سئو كند؟

۷ بازديد

من صادق باقري هستم و شما را راهنمايي ميكنم تا بهترين شركت هاي سئو را جهت شروع همكاري انتخاب كنيد. استخدام شركت هاي سئو معتبر براي موفقيت كمپين بازاريابي شما بسيار اهميت دارند، اما از كجا مي دانيد قابل اعتماد هستند؟ بهينه سازي موتور جستجو (SEO) يك استراتژي بازاريابي است كه مي تواند مسير تجارت شما را براي بهتر شدن تغيير دهد.
قبل از اينكه وارد مراحل انتخاب يك شركت ارائه دهنده SEO شويد، بايد در ذهن خود داشته باشيد كه چه انتظاري از سئو داريد. تنظيم صحيح انتظارات خود از ابتدا به شما كمك مي كند تا اثربخشي و بازگشت سرمايه گذاري از سئويي كه انجام مي دهيد را ارزيابي كنيد.
يك شركت سئو چه كاري انجام مي دهد؟قبل از اينكه در مورد چگونگي يافتن بهترين و معتبرترين شركت هاي سئو براي شما صحبت كنيم، بهتر است در رابطه با خود استراتژي و كارهايي كه يك شركت سئو انجام مي دهد، حرف بزنيم.
SEO به استراتژي هاي متعددي گفته مي شود كه براي افزايش قابليت مشاهده سايت در نتايج جستجو، ايجاد بازديد بيشتر به وب سايت شما، افزايش درآمد و كاهش بودجه تبليغاتي طراحي شده است.
با هدايت بازديد بالا به وب سايت، كسب و كار شما با گذشت زمان شاهد افزايش تبديل و درآمد نيز خواهد بود. با اين حال، نتايج جستجوگرها يك شبه اتفاق نمي افتد در واقع، يك كمپين SEO مي تواند ماه ها طول بكشد تا نتايج را نشان دهد، اما حتي اگر مدتي طول بكشد، نتايج كاملاً ارزشمند خواهند بود.
تصميم گيري صحيح هنگام انتخاب بهترين شركت هاي سئو عواقب عمده اي براي تجارت و سرمايه شما به همراه دارد. اما چگونه مي توان يك شركت معتبر سئو را پيدا كرد كه براي سايت و كسب و كار منحصر به فرد شما نتيجه مثبتي به ارمغان بياورد؟ در اين پست، به شما مي گوييم كه چگونه يك شريك معتبر SEO پيدا كنيد.
چگونه آژانس SEO مناسب براي كسب و كار خود انتخاب كنيم؟نمي توانيد به سادگي برندي را برگزينيد كه فقط خوب به نظر برسد. شما بايد تحقيق خود را انجام دهيد و با چشمان باز بهترين شركت هاي سئو را انتخاب كنيد. در اينجا چند نكته براي هدايت شما در مسير درست آورده شده است.

با توجه به بهبود كيفيت نتايج موتورهاي جستجو، و ارتقاء الگوريتم‌هاي آنها، نادرست نيست اگر وقت و بودجه‌اي را كه صرف سئو مي‌كنيد، به عنوان بخشي از فعاليت‌هاي تأمين رضايت كاربران لحاظ كنيد. البته به شرطي كه فلسفه‌ي واقعي سئو و راهكارهاي پايدار و بلندمدت آن را به كار بگيريد.

 

من صادق باقري هستم به شما پيشنهاد ميدهم تا خدمات سئو در كاشان را به راحتي برايتان انجام ميدهم.


1- اهداف SEO خود را مشخص كنيدببينيد هر آژانس چه خدماتي را ارائه مي دهد. كدام يك از آنها با اهداف شما همسو هستند؟ اين كمك مي كند تا جستجوي خود را محدود كرده و بهترين شركت هاي سئو معتبر را براي نيازهاي خود جدا كنيد.
مشخص كنيد كدام مناطق از حضور آنلاين شما بهره مي برند، سپس با تجزيه و تحليل رقابتي بازاريابي ديجيتال را آغاز نماييد. از خود بپرسيد كه، آيا به وب سايت جديدي نياز داريد يا با تاكتيك هاي فعلي مي توانيد SEO خود را اصلاح كنيد؟
– تمام اطلاعات مربوطه را جمع آوري كنيد
آيا شركت مي تواند ادعاهاي خود را با حقايق پس دهد؟ براي اين كار، شما نياز به نظرات بي طرفانه در مورد آژانس سئو داريد. هزاران داده وجود دارد كه بايد آنها را بررسي كنيد و همه آنها را بخوانيد، مانند: بررسي آنلاين، مطالعات موردي و توصيفات مشتري و در نهايت با جديدترين و بهترين آنها شروع به كار كنيد.
با جستجوي آنها در Google استارت بزنيد و از آنجا كه هر صنعت داراي ماژول هاي منحصر به فرد و همچنين انتظارات متفاوت مصرف كننده است، شما بايد در تحقيقات خود دقيق باشيد. شركت هاي سئو معتبر، بيش از هر چيز مايل به تهيه تمام اطلاعات مورد نياز شما خواهند بود.


3- تكنيك هايي را كه به كار مي برند، شناسايي كنيدبراي به دست آوردن اثبات كارايي يك آژانس، تعداد شاخص هاي اصلي عملكرد سئوي آنها را مشاهده كنيد. حتي اگر به دليل بندهاي محرمانه بودن مشتري، نتوانند همه جزئيات را ارائه دهند، مي توانند اثبات مهارت در شغل خود را به نمايش بگذارند.

به هر حال، شركت هاي سئو معتبر و حرفه اي به طور معمول نتايج كمپين را رديابي و اندازه گيري مي كنند. اين به آنها امكان مي دهد تا زمان دستيابي به نتايج بهينه و استراتژي ها را اصلاح نمايند.
4– از شركت سئو بازديد كنيدبا افراد درگير در كار سايت و سئو آشنا شويد. صحبت با آنها از طريق تلفن يك چيز است اما ملاقات حضوري با تيم، كاملا متفاوت خواهد بود. اين فرصت شما براي ارتباط با كل تيم است. هر دو طرف بايد بتوانيد با يكديگر رابطه برقرار كرده و موضوع را درك كنيد.
آوردن همه اعضا به همان صفحه از همان ابتدا باعث صرفه جويي در وقت و منابع مي شود. ضمناً، اين بخشي است كه آژانس شما را با برخي از تاكتيك هاي خود آشنا مي كند و نشان دهنده نگرش آنها نسبت به تجارت شما خواد بود.
5- مراقب تضمين شركت هاي سئو باشيد


نشان دادن نتايج مثبت يك چيز است، اما تضمين نتايج خاص يك چيز ديگر. اگر يك شركت سئو كار آنها را تضمين كرد مشكوك باشيد زيرا هيچ راهي براي پيش بيني دقيق SERP وب سايت وجود ندارد.
در حالي كه آژانس هاي سئو ايده خوبي در مورد چگونگي توليد نتايج مطلوب دارند، الگوريتم هاي گوگل به طور مداوم در حال تغيير هستند. بنابراين، تجربه و تعداد سال هايي كه يك آژانس در اين تجارت فعاليت مي كند، تعيين كننده عوامل موثر بودن استراتژي هاي يك شركت است.

11 فعاليت بسيار كليدي براي سئو تكنيكال سايت شما كه بايد بدانيد

۶ بازديد

من صادق باقري هستم و يادم هست چندين سال پيش كه مي‌خواستم تخصص SEO را ياد بگيرم، هميشه از چيزي به اسم سئو تكنيكال ترس داشتم. راستش را بخواهيد آن روزها فكر مي‌كردم براي يادگيري تكنيكال سئو نياز به يادگيري برنامه نويسي دارم و همينطور تصور مي‌كردم مسير آموزش آن خيلي طولاني و سخت است.

اما بعد از مدتي كه به مرور وارد دنياي بهينه‌سازي سايت شدم، فهميدم اصلاً سئو تكنيكال آن چيزي كه تصور مي‌كردم نيست و الكي براي خودم بزرگش كرده بودم. با توجه به اينكه مي‌دانم اين تصورات اشتباه گذشته من را خيلي از افراد ديگر از جمله شما دوستان هم داريد، مي‌خواهم به كمك اين مقاله تمامي آن‌ها را از ذهنتان پاك كنم. در اين مقاله به ساده‌ترين شكل ممكن با سئو technical آشنا مي‌شويد و جزء به جزئش را ياد مي‌گيريد.

سئو تكنيكال چيست؟
سئو تكنيكال به بهينه‌سازي وب‌سايت از نظر فني اشاره دارد. برخلاف سئو خارجي يا سئو داخلي، بيشتر كارهايي كه در سئو تكنيكال مي‌كنيم مرتبط با موتور جستجو، مسائل فني وب‌سايت، ربات‌ها، كدهاي برنامه نويسي و... هستند. لازم به ذكر است كه شما عزيزان ميتوانيد خدمات سئو در كاشان  را از ما بخواهيد. 

هدف اصلي اجراي سئو تكنيكال در وب سايت، آماده كردن سايتي است كه در مرحله اول براي ربات‌هاي موتور جستجو به راحتي قابل درك و بررسي باشد و در مرحله دوم سايتي كه ساختار صحيحي داشته و كاربر از بودن در آن و كار كردن با بخش‌هاي مختلفش، لذت ببرد!

 

 

چرا سئو تكنيكال؟
راستش را بخواهيد فكر مي‌كنم سئو تكنيكال نسبت به چندين سال قبل در ذهن مخاطبان جايگاه و اهميت كمتري دارد. چرا؟ چون امروز سيستم‌هاي مديريت محتوايي مثل وردپرس به صورت خودكار نيمي (يا شايد بيشتر) از سئو تكنيكال را در سايت پياده مي‌كنند. همين موضوع باعث مي‌شود وبمستران تصور كنند اين موضوع واقعاً قابل اهميت نيست.

مقاله ديگر ما نيز در همين وبلاگ بخوانيد : 

ترفند هاي افزايش فروش اينترنتي جطور و جگونه

 

سئو تكنيكال جزو اولين قدم‌هايي است كه هر سئوكار بايد براي بهينه كردن وب‌سايت بردارد. براي اينكه بهتر متوجه اين موضوع بشويد يك مثال از تجربه 2 سال پيشم را برايتان بازگو مي‌كنم:

2 سال پيش يكي از دوستانم تصميم گرفت فروشگاه فيزيكي‌اش را جمع كند و وارد دنياي كسب‌و‌كار آنلاين شود. بعد از راه‌اندازي سايت و انجام اقدامات اوليه، به كمك يك نويسنده شروع كرد به توليد محتوا و انصافاً هم محتواهاي جذاب و خوبي در وب‌سايتش بارگذاري مي‌كرد. حدود 3 ماه كه از اين موضوع گذشته بود يك روز با من تماس گرفت و خواست وب سايتشان را بررسي كرده و دليل اينكه در نتايج گوگل ديده نمي‌شود را پيدا كنم.

راستش نياز به بررسي زيادي نبود! بعد از يك نگاه 5 دقيقه‌اي گفتم در تمام اين چند ماه وب‌سايت شما از ديد ربات‌هاي موتور جستجو مخفي بوده! در اصل در تمامي اين مدت، گوگل وب‌سايت اين بنده خدا را نمي‌ديد و به هيچ كدام از محتواهايي كه نوشته بود رتبه نمي‌داد.

اين موضوع به دليل وجود يك تكه كد يك خطي در ميان كدهاي سايت بود؛ در اصل اين تكه كد، بخشي از همين سئو تكنيكال است. همين داستان كوتاه به خوبي نشان مي‌دهد كه چقدر اين نوع SEO مي‌تواند روي موفقيت يا حتي شكست وب سايت شما تأثيرگذار باشد.

 

آموزش سئو تكنيكال
خب به بخش اصلي مقاله برويم و ببينيم كه اين سئو تكنيكال را چطور بايد ياد بگيريم؟ اصلا از چند بخش تشكيل شده و چطور مي‌توانيم آن را در وب سايت خودمان پياده‌سازي كنيم؟ تمام سعيم را مي‌كنم كه در ادامه مقاله همه چيز را به ساده‌ترين شكل ممكن برايتان توضيح بدهم :) خب، به سراغ اولين فاكتور برويم.

1. سرعت سايت
سرعت سايت

شايد براي شما هم جالب باشد بدانيد كه گوگل وقتي قرار است يك صفحه از وب سايتتان را به نتايج اول بياورد، به عنوان يك فاكتور مهم سرعت آن را نسبت به سرعت صفحات رقبا بررسي مي‌كند. اين يعني ممكن است سرعت لود پايين وب سايت شما؛ باعث شود محتواي جذاب و مفيدتان در مقابل ديد كاربران قرار نگرفته و به قول خودمان «به پول تبديل نشود!»

اما چرا سرعت؟ خب راستش گوگل به كاربران اهميت زيادي مي‌دهد و در ادامه هم كاربران از منتظر ماندن پاي صفحات موبايل يا رايانه براي باز شدن صفحه سايت شما خوششان نمي‌آيد. يادم هست در گذشته ما ايراني‌ها حتي حاضر بوديم براي خواندن يك مقاله 300 كلمه‌اي در سايتي مثل ترفندستان، چند دقيقه به صفحه سفيد رايانه در كافي نت نگاه كنيم و منتظر بمانيم؛ اما امروز حتي 10 ثانيه منتظر ماندن آزارمان مي‌دهد.

اگر بخواهم كمي با آمار و اعداد صحبت كنم؛ بايد زمان باز شدن هر صفحه از وب سايت شما چيزي بين 2 تا 7 ثانيه باشد. بنابراين به عنوان قدم اول از سئو تكنيكال بايد شروع كنيد به بهينه كردن سرعت وب سايتتان. چطور؟ يا با كمك آموزش‌هاي سطح وب يا يك برنامه نويس حرفه‌اي و خبره. پيشنهاد مي‌كنم مقاله آموزش افزايش سرعت سايت در وبلاگ نوين را هم براي آشنايي بهتر مطالعه كنيد.

 

ساختار بهينه براي ربات هاي سئو تكنيكال

 

2. ساختار بهينه شده براي ربات‌ها
ساختار بهينه براي ربات هاي سئو تكنيكال

گوگل و بقيه موتورهاي جستجوگر براي مشاهده صفحات وب‌سايت شما، از يك‌سري ربات كمك مي‌گيرند كه به اسم‌هايي مثل كراولر (crawler) يا خزنده، عنكبوت و... شناخته مي‌شوند. نكته مهم اينجاست كه اين خزنده‌ها خيلي توانايي بالايي در بررسي صفحات وب‌سايت ندارند. يعني اينطور نيست كه امروز يك مقاله بنويسيد، آن را به اميد خدا ول كنيد و منتظر باشيد كه خزنده‌ها صفحه‌تان را پيدا كنند.

 

مقالات مرتبط : 

۱- نرفند ها و نكات بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي

۲- ديجيتال ماركتينگ (بازاريابي ديجيتال و آنلاين يا اينترنتي) چيست

۳- تكنيك هاي بازاريابي محتوايي كه بايد بدانيد

۴- ترفند هاي افزايش فروش اينترنتي جطور و جگونه

 


در اصل شما بايد براي ديده شدن سايت و صفحات آن، به ربات‌ها كمك كنيد. چطور؟ يكي از بهترين راهكارها، ايجاد يك ساختار قابل پيگيري و دنبال كردن در سايت است.

خزنده‌ها اصولاً براي پيدا كردن صفحات جديد، از لينك‌ها كمك مي‌گيرند. يعني اگر من اينجا به صفحه آموزش سئو در آكادمي نوين لينك بدهم، علاوه بر اينكه آن صفحه را به شماي كاربر معرفي كرده‌ام، راهي هم ساخته‌ام تا ربات‌ها به آن صفحه دسترسي پيدا كرده و ايندكسش كنند. (منظور از ايندكس ذخيره صفحه در ديتابيس گوگل و نمايش در نتايج است).

با توجه به همين مثال، وب سايت شما بايد به طور استاندارد داراي لينك‌هاي داخلي باشد. اگر بخواهم به صورت خلاصه بگويم، بايد براي همه صفحات وب‌سايتتان لينك داخلي وجود داشته باشد؛ در غير اينصورت ممكن است خزنده‌ها به صورت ناقص سايت را خزش كنند.

3. فايل robot.txt
تا جايي كه من مي‌دانم ربات‌ها موجودات زبان نفهمي هستند و به راحتي نمي‌شود حاليشان كرد كه ربات عزيز اين صفحه را ايندكس نكن!

اما خب با بعضي زبان‌هاي برنامه نويسي مي‌شود با آن‌ها صحبت كرد. فايل متني robot.txt كه در هاست وب‌سايت شما بارگذاري مي‌شود، حاوي يك سري دستور برنامه نويسي است كه با ربات‌هاي موتور جستجو ارتباط برقرار مي‌كند. اما چرا؟

در اصل اين فايل به شما كمك مي‌كند نسبت به رفتار خزنده‌ها در مورد وب‌سايتتان، كمي كنترل داشته باشيد. مثلاً مي‌توانيد به كمك فايل robot از آن‌ها درخواست كنيد كه صفحاتي مثل صفحه پرداخت و... سايتتان را ايندكس نكنند.

مثالي كه از دوستم زدم را يادتان هست؟ دقيقاً مشكل اينجا بود كه در حالت پيش فرض سايت‌هاي وردپرسي يك خط كد در داخل فايل روبوت مي‌گذارند تا ربات‌ها نتوانند سايت ناقص را بررسي كنند و اين وظيفه طراح سايت است كه بعد از كامل شدن پروژه، اين كد را از آن حذف كند. البته حذف كردن يا قرار دادنش هم كار سختي نيست؛ كافي است به بخش تنظيمات وردپرس برويد، سراغ گزينه خواندن رفته و تيك گزينه‌اي كه در پايين مي‌بينيد را حذف كنيد:

ايندكس كردن محتوا

اما در مورد خود فايل robot.txt به صورت پيش‌فرض وردپرس اين فايل را براي وب‌سايت شما مي‌سازد. اما پيشنهاد مي‌كنم براي آشنايي بيشتر سراغ مقاله آن در وبلاگ نوين برويد و اطلاعات بيشتري به دست بياوريد.

4. صفحات 404 و لينك‌هاي شكسته
404 error in technical seoاگر همين حالا دچار يك خوددرگيري مزمن بشوم و تصميم بگيرم مقاله آموزش سئو تكنيكال كه در حال خواندنش هستيد را حذف كنم؛ زماني كه بخواهيد بار ديگر به آن وارد شويد، با يك صفحه 404 روبرو خواهيد شد. در اصل صفحات 404 صفحاتي هستند كه محتواي آن به طور كامل حذف شده‌ است.

در ادامه هر لينكي كه از وب‌سايت شما به صفحات 404 سايت خودتان (يا ديگران) داده شود؛ يك لينك شكسته است. خب؟ در اصل تمامي اين مقدمه‌چيني‌ها براي اين بود كه بگويم ربات‌هاي گوگل از اين صفحات 404 متنفرند و وجودشان در سايت شما باعث كاهش قدرت سئو تكنيكالتان مي‌شود.

راهكار چيست؟ راهكار استفاده از ريدايركت 301 است. به كمك اين ريدايركت شما مي‌توانيد ربات‌ها و كاربراني كه وارد اين صفحات حذف شده مي‌شوند را به صفحات مرتبط (اغلب صفحه اصلي سايت) هدايت كنيد.

5. جلوگيري از وجود صفحات تكراري (duplicate content)
تگ كنونيكالمشكل محتواهاي تكراري اغلب مشكلي است كه فروشگاه‌هاي اينترنتي با آن روبرو مي‌شوند. مثلاً فروشگاهي كه در محصولاتش، 5 تلفن همراه LG مدل k8 دارد و تنها تفاوت آنها در رنگشان است. در اصل تمامي اين 5 صفحه يك محتوا و توضيحات محصول يكسان و جزئيات مشابه دارند.

گوگل در مقابل محتواهاي تكراري درون وب سايت شما ساكت نمي‌شيند و ترجيح مي‌دهد اعتبار سئوتان را كاهش دهد.

اما خب راه حل اين مشكل چيست؟ چطور يك فروشگاه مي‌تواند محصولات مشابه را هم در وب سايتش داشته باشد؟

سئوي خارجي چيست؟ (آشنايي با تكنيك‌هاي واقعاً مفيد!)حتما بخوانيد: سئوي خارجي چيست؟ (آشنايي با تكنيك‌هاي واقعاً مفيد!)
راه حلي كه خود گوگل براي اين مشكل تعيين كرده، استفاده از تگ كنونيكال است. با كمك اين تگ شما مي‌توانيد به گوگل بفهمانيد كه از ميان صفحات تكراري در سايتتان، كدام يكي نسخه اصلي است و كدام را در نتايج ايندكس نكند.

 

6. امنيت سايت!
گوگل نسبت به امنيت وب سايت‌هاي سطح وب به شدت حساس است. يعني كافي است ربات‌هاي اين موتور جستجو متوجه شوند يك جوجه هكر به سايت شما نفوذ كرده تا آبرو و حيثيت‌تان را ببرند! در اصل اگر وب‌سايت شما هك شود و گوگل آن را بفهمد، بايد در مدت زمان كوتاهي منتظر كاهش رتبه‌هاي آن باشيد.

چون در اين حالت علاوه بر كاهش خودكار رتبه‌ها، گوگل در نتايج هك شدن وب‌سايتتان را براي كاربران سطح وب هم بازگو مي‌كند تا آنها وارد سايتتان نشده و عملاً يك برندسازي منفي برايتان شكل مي‌گيرد. بنابراين پيشنهاد مي‌كنم حتماً براي افزايش امنيت سايت خودتان اقدام كنيد.

ssl
sslssl همان چيزي است كه باعث مي‌شود وب سايت ها به جاي آدرس http، با آدرس https نمايش داده شود. يعني كل قضيه سر همان s آخر آدرس است. در اصل ssl يك پروتكل امنيتي است كه از انتقال اطلاعات بين سايت و كاربرانتان حفاظت بيشتري مي‌كند. چند سالي است كه گوگل نسبت به وجود ssl در سايت‌ها حساسيت زيادي نشان مي‌دهد. يعني اگر از اين پروتكل امن استفاده نكنيد، گوگل از ورود كاربران به سايتتان جلوگيري مي‌كند. اگر قصد فعالسازي آن را داريد؛ بايد به پشتيباني هاستينگ خودتان پيام بدهيد تا شما را راهنمايي كنند؛ همينطور مي‌توانيد از مقالات رايگان آموزشي سطح وب كمك بگيريد.

7. سايت مپ
سايت‌مپ سايت هم مثل فايل روبوت، يك فايل متني با فرمت xml است؛ اما كاركرد آن‌ها با هم فرق دارد. در اصل سايت‌مپ فايلي است كه لينك همه صفحات و‌‌ب‌سايتتان درون آن قرار مي‌گيرد؛ از صفحات مقالات گرفته تا برگه‌ها و... . اما چرا؟

چون ربات‌هاي موتور جستجو به صورت خودكار هميشه سايت‌مپ سايت شما را بررسي مي‌كنند. آن‌ها با بررسي لينك‌هاي درون اين صفحه، راحت‌تر مي‌توانند صفحات را پيدا كرده و آن‌ها را بررسي كنند. بنابراين با ساخت سايت مپ روند خزش ربات‌ها روي سايتتان را راحت‌تر مي‌كنيد.

در مقاله «سايت مپ چيست» وبلاگ نوين مي‌توانيد ياد بگيريد كه چگونه نقشه سايت بسازيد و به گوگل معرفي كنيد.

در ضمن مي توانيد خدمات ديجيتال ماركتينگ در كاشان را كه شامل سئو، توليد محتوا، مشاوره، برنامه بازاريابي، سوشال مديا، طراحي سايت و... مي شود را از ما بخواهيد.

8. استراكچر ديتاها
به طور عادي، گوگل به كمك يك‌سري الگوريتم و فاكتورهاي از پيش تعيين‌شده تشخيص مي‌دهد كه محتواي وب‌سايت شما چقدر باكيفيت است. مثلاً با بررسي چگالي كلمه كليدي، وجود كلمات مرتبط، تصاوير و... در متن محتوا مي‌فهمد كه صفحه شما چقدر براي بودن در نتايج اول لياقت دارد؛ اما به طور كلي توانايي تشخيص محتواي خود صفحه را ندارد.

در ادامه يك سري كدهاي برنامه‌نويسي كه به آن‌ها استراكچر ديتا مي‌گويند؛ مي‌توانند در شناخت خود محتواي صفحه هم به گوگل كمك كنند. اگر شما از كدهاي استراكچر ديتا در برنامه‌نويسي وب‌سايتتان كمك بگيريد، گوگل محتوايتان را بهتر درك كرده و در ازاي زحمتي كه مي‌كشيد؛ علاوه بر بر افزايش اعتبارتان، نحوه نمايش سايتتان در نتايج را هم تغيير مي‌دهد. مثلا به تصوير پايين نگاه كنيد:

استراتكچر ديتا

نمايش قيمت، ستاره و... در نتايج گوگل يكي از مزاياي استفاده از كدهاي استراكچر ديتا است. پياده‌سازي اين كدها در سايت بهتر است به كمك يك متخصص سئوكار انجام شود.

9. آدرس‌ صفحه‌ها را ساختارمند كنيد
تاثير URL در سئو تكنيكال

يكي ديگر از فاكتورهاي سئو تكنيكال، موضوع URL‌هاست. در واقع گوگل به زيبايي و كوتاه بودن آدرس صفحات سايت شما هم اهميت مي‌دهد. البته نه آنقدر زياد ولي در هر حال اين موضوعي است كه مي‌توانيد با توجه به آن، سايتتان را نسبت به قبل بهينه‌تر كنيد. براي ساخت URL صفحات به اين موارد دقت داشته باشيد:

در URL از حروف بي‌معني استفاده نكنيد
از كلمه كليدي به فارسي يا انگليسي در URL استفاده كنيد
ترجيحا آدرس صفحاتتان كوتاه باشد
10. لينك‌هاي بردكرامب (Breadcrumbs)
لينك‌هاي بردكرامب همان لينك‌ها يا مسيري هستند كه در بالا يا پايين صفحات وب سايت، به كاربر نمايش مي‌دهند دقيقاً الان در كدام نقطه سايت قرار گرفته. به عنوان نمونه به تصوير پايين نگاه كنيد تا بهتر متوجه منظورم بشويد:

همانطور كه مي‌بينيد، بردكرامب از چند لينك داخلي ساخته شده. پس در مرحله اول به ايجاد يك ساختار لينك سازي در سايتتان كمك مي‌كند و در مرحله دوم باعث بهينه سازي تجربه كاربران از كار با سايت شما مي‌شود.

11. قالب ريسپانسيو و متناسب با موبايل
قالب ريسپانسيو سايت در اصل قالبي است كه نسبت به اندازه صفحه نمايش كاربر واكنش نشان مي‌دهد. مثلاً زماني كه شما با رايانه به سايت نوين سر بزنيد، سايت را متفاوت از زماني مي‌بينيد كه با تلفن همراه يا تبلت وارد آن شويد. اين به خاطر ريسپانسيو بودن سايت است كه نسبت به اندازه صفحه نمايش شما كوچك و بزرگ مي‌شود تا بتوانيد به بهترين شكل ممكن همه اجزاي آن را مشاهده كنيد.

محتواي هميشه سبز: حرفي كه تاريخ انقضا ندارد!حتما بخوانيد: محتواي هميشه سبز: حرفي كه تاريخ انقضا ندارد!
در حال حاضر گوگل نسبت به ريسپانسيو بودن وب‌سايت‌هاي شما حساسيت خيلي زيادي نشان مي‌دهد. بنابراين اگر هنوز از قالب‌هاي قديمي استفاده مي‌كنيد كه با صفحه نمايش كاربر تناسب ندارند؛ حتماً فكري به حال سايتتان كنيد.

كلام آخر
خب؛ بالاخره به انتهاي مقاله آموزش سئو تكنيكال رسيديم. تمام سعيم را كردم تا در زمان نوشتن اين مقاله، نكات تخصصي و شايد كمي سخت را به زبان ساده به شما آموزش بدهم.

در نهايت و به عنوان كلام آخر پيشنهاد مي‌كنم اگر قصد داريد در دنياي سئو فعاليت كرده يا اصلاً آن را روي سايتتان پياده كنيد؛ هميشه علمتان در اين زمينه را به روز نگاه داريد. با توجه به اينكه الگوريتم‌هاي گوگل هر روز در حال به روز شدن هستند، دانش سئو قبلي شما هميشه در معرض منقضي شدن است. اگر به دنبال يك منبع به روز براي آپديت كردن دانشتان هستيد، حتماً از مقالات وبلاگ نوين كمك بگيريد.

 

منبع : نوين هاب

چرا بايد سايتمان را سئو كنيم و اين خدمات را چگونه بگيريم؟

۶ بازديد

ارائه خدمات سئو و بهينه سازي سايت حرفه اي

سئو چيست؟سئو وب سايت، پياده سازي روش هايي هوشمندانه است جهت افزايش رتبه و رنك سايت در نتايج جستجو گوگل است كه موجب افزايش بازديد سايت مي‌شود. موارد تاثير گذار بر سئو و بهينه سازي سايت را به دو دسته كلي مي‌توان تقسيم كرد: خدمات سئو داخلي سايت و بهينه سازي خارج از سايت.

 

به طور كلي موارد مهم داخلي سئو وب سايت عبارتند از: نحوه طراحي سايت (شامل كد نويسي، سرعت لود صفحات، ساختار صفحات، نحوه طراحي قالب، نحوه قرار گرفتن محتوا در صفحه و…) و محتواي سايت و البته در نهايت كلمات كليدي به كار رفته در محتواي سايت. متخصصين بهينه سازي وب سايت در وب رمز پس از برگزاري جلسه مشاوره بهبود سئو، بررسي كامل وب سايت شما را از نظر طراحي و محتوا و بررسي نواقص احتمالي آن در دستور كار قرار داده و پس از تحليل و آناليز سايت شما و رقبا، استراتژي لازم جهت رسيدن به افزايش بازديد سايت و بهبود سئو را پيشنهاد مي دهند. در مواردي طراحي مجدد وب سايت بطور حرفه اي جهت رسيدن به نتيجه قطعي ضروري است كه اين امر و دلايل آن توسط كارشناسان ما در جلسه مشاوره سئو سايت بررسي و طرح خواهد شد و در صورت لزوم پروژه باز طراحي سايت را جهت رسيدن به نتيجه مطلوب، شركت وب‌رمز بر عهده مي‌گيرد.

 

مزاياي سئو وب سايت

با توجه به اينكه بيش از 85 درصد ورودي بازديد وبسايت ها از طريق موتورهاي جستجو انجام مي پذيرد، جاي هيچ گونه شك و شبهه اي نيست كه يكي از مهمترين روش هاي افزايش بازديد سايت ، بهبود سئو و بهينه سازي وب سايت مي باشد. اين موضوع آنجا اهميت بيشتري پيدا مي كند كه بدانيم عمده بازديد كنندگان ورودي از طريق موتورهاي جستجو هدفمند بوده و به دنبال محصولات و خدمات شما هستند.

 

به عبارت ديگر مي توانيم اميدوار باشيم بيشتر اين بازديد كنندگان قابليت تبديل به مشتري واقعي را دارا هستند. شايان ذكر است عوامل بسياري در نهايي كردن عمليات فروش موثر هستند كه تيم حرفه‌اي وب رمز توانايي دارد تا در قالب جلسات مشاوره ماركتينگ و فروش، كمك شاياني جهت ترسيم ساختار و هدفگذاري موفقيت كسب و كارتان در زمينه فروش آنلاين ارائه دهد. با توجه به هزينه كمتر بهبود سئو در مقابل ساير راه هاي بازاريابي و تبليغات، و همچنين بازدهي بالاي آن و قابليت سنجش روند و نتايج كار بطور شفاف، مي توان اذعان كرد بهترين سرمايه گذاري در زمينه تبليغات و بازاريابي در دنياي امروز ، بهره گيري از خدمات سئو و بهينه سازي وب سايت است. از آنجا كه تاخير در شروع سئوي سايت موجب عقب ماندن از رقبا است، توصيه ميكنيم همين امروز جهت افزايش بازديد سايت و مشاوره بهبود سئو، اقدام كنيد.

 

خدمات سئو چيست؟ چرا بايد از خدمات بهينه سازي سايت استفاده كنيم؟

هدفمندترين نوع بازاريابي ديجيتال، استفاده از خدمات سئو سايت و بهينه سازي صفحات وب مي باشد. سئوي سايت از نوع بازاريابي درونگرا (inbound) است، يعني اين مشتري است كه سراغ شما مي آيد. وقتي مشتري به دنبال كالا يا خدمات مد نظر خود مي گردد، از گوگل و ساير موتورهاي جستجو كمك مي گيرد و به برند و محصول شما خواهد رسيد.

 

 

ساير مزاياي استفاده از خدمات سئو

در اغلب روش هاي بازاريابي، پس از پايان كمپين تبليغاتي، هيچ ورودي و مشتري جديدي نخواهيم داشت ولي بازاريابي با استفاده از خدمات SEO از دوام خوبي برخوردار است و در بسياري از موارد تا مدت هاي طولاني در صفحه اول نتايج گوگل ماندگار است.

در مقايسه با ساير روش هاي بازاريابي، بسيار مقرون به صرفه تر است.

 

 

براي حصول بهترين نتايج در رشد كسب و كارتان، با خدمات حرفه اي سئو از مرحله طراحي سايت تا بازاريابي ديجيتال در كنار شما خواهيم بود.

خدمات سئو سايت به منظور بررسي كليدواژه ها، تحليل رقبا، پياده سازي موضوعي و توليد محتوا

مطمئن ترين خدمات سئو جهت بررسي موضوع فعاليت، خدمات و كالا، آناليز رقبا، شناسايي و كشف بهترين كلمات كليدي براي افزايش ترافيك ارگانيك و طبيعي سايت از طريق گوگل (Web analytics)

  • پياده سازي بهينه ساختار سايت و خدمات اصلاح چيدمان صفحات و لينك دهي صحيح داخلي
  • برنامه ريزي براي توليد محتواي باكيفيت با عناوين جذاب، پر مخاطب و مورد پسند موتورهاي جستجوي وب (Web Content Marketing)
  • خدمات به روزرساني و آپلود محتواي توليد شده براساس يك برنامه زماني منظم و پايدار
  • خدمات سئو ساختار سايت (كشف مشكلات فني و رفع اشتباهات تكنيكي سئو)
  • خدمات بهينه سازي كدها و رفع چيدمان اشتباه تگ هاي html صفحات سايت
  • پياده سازي و اصلاح كدنويسي رابط كاربري ريسپانسيو و مناسب موبايل
  • افزايش سرعت بارگذاري صفحات سايت
  • خدمات سئو سايت جهت ساخت يا اصلاح ساختار آدرس هاي صفحات و مطالب
  • ايجاد و اصلاح فايل رباتس، سايت مپ و ريدايركت ها

 

خدمات لينك سازي با كيفيت و بادوام (Link building)

 

تهيه رپورتاژ آگهي ماندگار براي برند شما مطابق با سليقه كارفرما و انتشار در سايت هاي مناسب

خريد بك لينك هاي با ارزش و افزايش طبيعي آن ها در دوره هاي زماني نسبتا طولاني و منظم

حذف پيوندهاي بد و جلوگيري از زيان بك لينك هاي مخرب

لينك سازي در شبكه هاي اجتماعي

 

خدمات سئوي محلي (Local SEO Services)

ارائه انواع خدمات سئوي لوكال (فرصتي بسيار عالي براي كسب و كارهاي محلي و كوچك):

ثبت سايت، آدرس مكان فعاليت، شماره تماس، لوگو و تصاوير در گوگل مپ و ديده شدن در "Local Pack Listing"

استفاده از "Google My Business" براي شركت ها و فعاليت هايي كه در خارج از ايران فعاليت دارند. (به دليل تحريم هاي آمريكا، امكان استفاده از اين خدمات در ايران ميسر نمي باشد.)

افزودن ميكروفرمت ها با استفاده از Schema.org ( خدمات بهينه سازي ريچ اسنيپت)

لوكال لينك بيلدينگ و ثبت نام در دايركتوري هاي مشاغل

بهينه سازي محلي لندينگ پيج هاي سايت

سئوي صفحات وب در اپليكيشن استورها (ASO: Application Store Optimization)

استارت آپ ها، كسب و كارها و مشاغلي كه اپليكيشن موبايل براي بيزينس خود طراحي كرده اند، حتما براي افزايش نصب اپليكيشن خود نيازمند سئوي صفحات خود در اپليكيشن استورهاي مختلف از جمله گوگل پلي، كافه بازار و ... هستند.

 

خدمات مشاوره سئو

آژانس خدمات ديجيتال ماركتينگ در كاشان ، تنها در پروژه هاي بزرگي كه نيازمند همكاري تيم هاي تخصصي در جهت انجام چنين پروژه هايي هست، اقدام به خدمات مشاوره تخصصي در زمينه سئو سايت و بهينه سازي صفحات وب به عنوان بخشي از استراتژي بازاريابي ديجيتال مي نمايد و از پذيرش مشاوره در پروژه هاي كوچك معذور مي باشد.

 

آموزش سئو

آموزش سئو به صورت كارگاه هاي آموزشي

آموزش نحوه سئوي محتوا و درج در سايت

طراحي سايت مطابق استانداردهاي سئو

طراحي سايت از طريق برنامه نويسي اختصاصي يا استفاده از سيستم هاي مديريت محتوا همچون دات نت نيوك، وردپرس، ناپ كامرس و ... و ارائه انواع خدمات سئو براي پورتال سازماني، سايت هاي شركتي، فروشگاهي، خبري، اختصاصي و شخصي

طراحي مجدد سايت، انتقال محتواي سايت قبلي و ريدايركت آدرس ها با رعايت اصول سئو

 

محاسبه قيمت و تعرفه خدمات سئو صادق باقري

انتظارات و نيازمندي هاي خود را با ما در ميان بگذاريد.

آدرس سايت خود را براي ما ارسال نماييد.

كلمات كليدي مرتبط با فعاليت، كالا يا خدمات خود را حدس بزنيد.

پس از تحليل و بررسي سايت و كلمات كليدي شما و رقباي شما، بر اساس فعاليت هايي كه بايد انجام شود، مدت زمان انجام كار، قيمت خدمات سئو و نحوه ارائه آن تعيين خواهد گرديد.

 

 

فعاليت سئو چقدر زمان مي برد؟

ميانگين زمان لازم براي كسب چند رتبه اول در صفحه نتايج گوگل بسته به موارد زير متغير خواهد بود:

 

ميزان رقابت در كلمات كليدي هدف و گستردگي استفاده از آن در هر صنعت

فاكتور هاي سايت و پيشينه آن مانند قدمت، بك لينك ها و به طور كلي دامين آتوريتي

ساختار سايت، وجود مشكلات احتمالي و برنامه ريزي زماني براي اصلاح آنها در مدت زماني طولاني تر جهت جلوگيري از افت شديد و ناگهاني

استراتژي توليد محتوا

در نظر داشته باشيد كه فرايند سئو يك چرخه بي نهايت از فعاليت هايي مانند توليد محتوا، سئوي داخلي، سئوي خارج از سايت، تحليل و بهينه سازي مجدد مي باشد. در صورت توقف اين فعاليت ممكن است پس از گذشت چند ماه از ساير رقباي قديمي جا بمانيد و چه بسا رقبايي جديد و قدر وارد گود نبرد در صفحه اول نتايج موتورهاي جستجو شوند.

بسته به عوامل ذكر شده در بالا، پيش بيني مي شود كه با فعاليت مستمر در بهينه سازي سايت، مي توان طي مدت 90 تا 180 روز در كليدواژه هايي با رقابت متوسط به اكثر نتايج دلخواه در كسب رتبه هاي اول نائل آمد.

استراتژيست بازاريابي ديجيتال كيست؟

۶ بازديد

من صادق باقري هستم استراتژيست بازاريابي ديجيتال

اگر شما قصد شروع و يا بهبود فعاليت هاي بازاريابي خود را در حوزه ديجيتال را داشته باشيد. من ميتوانم استراتژي هاي بازاريابي ديجيتال، طراحي برنامه بازاريابي در فضاي آنلاين و كليه خدمات ديجيتال ماركتينگ را براي  شما تدوين اجرا و راهبري كنم.

  • تدوين استراتژي هاي بازاريابي ديجيتال
  • تجزيه و تحليل متريك هاي ترافيك وبسايت و پيشنهاد راه حل براي افزايش بازديد وب سايت
  • نظارت بر بهينه سازي ساي (سئو)، بازاريابي موتور هاي جستجو، عملكرد بازاريابي و فروش براي پيش بيني روند پيش رو
  • ايجاد روابط قوي با مشتريان و مخاطبان هدف با طراحي كمپين هاي تبليغاتي و تعامل در شبكه هاي اجتماعي
  • ارتباط با تيم هاي بازاريابي، فروش، طراحي و محتوا براي بهينه سازي تجربه مشتري و اطمينان از همراستا بودن كليه اقدامات با هويت برند
  • بررسي و شناسايي بهترين تاكتيك هاي بازاريابي ديجيتال بر اساس شرايط كسب و كار

 

سئو

 

 

ديجيتال ماركتينگ به اين صورت تعريف مي‌شود: «استفاده از تاكتيك‌ها و كانال‌هاي ديجيتالي بيشمار براي برقراري ارتباط با مشتريان بصورت آنلاين». از خود وب‌سايت گرفته تا سرمايه‌هاي تبليغاتي آنلاين يك كسب‌وكار – تبليغات ديجيتالي، بازاريابي ايميلي، بروشورهاي آنلاين و غيره – طيف وسيعي از تاكتيك‌ها وجود دارد كه زير چتر «ديجيتال ماركتينگ» تعريف مي‌شوند.

بهترين بازارياب‌هاي ديجيتالي تصوير واضحي از دستيابي به اهدافشان از طريق كمپين‌هاي ديجيتال ماركتينگ دارند. و بازارياب‌ها با توجه به اهداف استراتژي بازاريابي‌شان مي‌توانند يك كمپين بزرگتر را از طريق كانال‌هاي رايگان و پولي پشتيباني كنند.

براي مثال، يك بازارياب محتوا مي‌تواند يك سري پست‌هاي وبلاگ بسازد كه بصورت يك كتاب الكترونيكي درباره كسب‌وكار جديد عمل كند. سپس بازارياب‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي شركت مي‌توانند اين پست‌هاي وبلاگ را از طريق پست‌هاي پولي و واقعي در حساب‌هاي رسانه‌هاي اجتماعيِ كسب‌وكار تبليغ كنند. شايد بازارياب ايميلي يك كمپين ايميلي راه بيندازد تا اطلاعات بيشتري را درباره شركت به كساني كه كتاب الكترونيكي را دانلود مي‌كنند ارسال كند. درباره اين بازارياب‌هاي ديجيتالي خاص بيشتر صحبت خواهيم كرد.