آرشیو اردیبهشت ماه 1399

دانستي هاي جذاب و كاربري

نكان مهم خريد شيرآلات ساختماني

۷۵ بازديد

براي اكثر افراد خريد كالاهاي روزمره ساده تر است چرا كه امكان جبران اشتباه و تغيير انتخاب پس از مصرف كالا وجود دارد. اما وقتي نوبت به خريد كالايي مانند شيرآلات بهداشتي مي رسد كه جنبه هاي مختلف فني، كاربردي و زيبايي در آن موثر است، تصميم گيري تخصصي تر و دشوارتر مي گردد. تنوع سبك ها، مواد اوليه و آبكاري ها در كنار تنوع قيمت ها گيج كننده است. از طرفي شيرآلات جز لوازمي است كه يكبار براي مدت طولاني خريداري مي شود و در نيتجه بهتر است از خريد خود راضي باشيم. در اين مقاله، راهنمايي براي خريد شيرآلات شودر گردآوري شده است. اگر ميخواهيد بدانيد هنگام خريد شيرآلات بايد به چه نكاتي توجه كرد با ما همراه شويد.

شيرآلات شودر

1. استاندارد باشد

علاوه بر كيفيت مواد اوليه شيرآلات، ملزومات و قطعات بكار رفته در داخل شير بايد الزامات فني استاندارد را پاس كرده باشند. بطور مثال سوپاپ، واشر و پيچ و مهره هاي بكار رفته در شير نيز بايد از كيفيت لازم برخوردار باشند.

2.بهداشتي باشد 

ماده اوليه اكثر شيرآلات موجود در بازار آلياژ شمش برنج مي باشد كه بر طبق سازمان استاندارد ايران تقريباً 58 تا 60 درصد آن مس و بقيه روي و ناخالصي هاي مجاز مي باشد. ميزان سرب موجود در اين آلياژ نبايد بالاتر از 2/5 درصد باشد چرا كه براي سلامتي مضر است.

 

3. زيبا و منحصر به فرد باشد

طراحي، آبكاري يا رنگ و پرداخت خوب از عوامل مهم در زيبايي شير است.

دكوراسيون خانه شما بيانگر سبك خاص شماست. اگر از آن دسته افراد هستيد كه دوست داريد از مدل هاي متداول در بازار فاصله بگيريد بهتر است قبل از خريد به اندازه كافي در زمينه مدل هاي خاص شيرآلات تحقيق كرده باشيد.

آدرس فروشگاه اينترنتي شاپرخ:

https://shoprokh.com/

جهت اطمينان از كيفيت آبكاري و ضخامت مناسب لايه نيكل و كروم تست هايي مانند سالت اسپري و كراس كات بر روي شيرآلات انجام مي گيرد. تا جايي كه امكان دارد اطمينان حاصل نماييد كه شيرآلات مورد نظر شما اين تست ها را با موفقيت پشت سر گذاشته اند. يكي از عواملي كه راحت تر به چشم مي آيد، كيفيت پرداخت شيرآلات است. اگر در نور مناسب به سطح شير نگاه كنيد نبايد روي آن "موج" ديده شود. در غير اين صورت پرداخت شيرآلات از دقت كافي برخوردار نبوده است.

 

4. صرفه جويي در مصرف آب و كاربري راحتي داشته باشد

با توجه به شرايط فعلي و بحران كمبود آب موجود در ايران، شيرآلات كم مصرف مي توانند نقش مهمي در حفظ منابع داشته باشند. مهمترين عامل كاهش مصرف آب در شيرآلات، پرلاتور مي باشد كه مي تواند حتي تا 90% باعث صرفه جويي گردد. علاوه بر صرفه جويي، با ايجاد فشار مناسب و پاشش آب در سطح وسيع تر، پرلاتورها سهولت و لذت شستشو را افزايش مي دهند.

عامل ديگر استفاده از كارتريج هاي كم مصرف مانند كارتريج 25 مي باشد. دبي اين نوع كارتريج حدود 14 ليتر در دقيقه مي باشد كه در مقايسه با دبي22 ليتر در دقيقه كارتريج هاي متداول، صرفه جويي قابل ملاحظه اي را ايجاد مي نمايد. پس حتما در هنگام خريد و كم مصرف بودن شيرآلات مورد نظر خود دقت نماييد.

 

5. شيرآلات اهرمي سهولت استفاده و دوام بيشتري دارد

با مخلوط كردن آب سرد و گرم و استفاده از يك دسته جهت تنظيم فشار و دماي آب اين نوع شير جاي كمتري مي گيرد. همچنين ميتوان دسته شير را در دماي دلخواه تنظيم كرد و دفعه بعد با همان تنظيمات شير آب را باز كرد. بهتر است در خروجي علم ظرفشويي پرلاتوري مناسب تعبيه گردد تا ضمن آبكشي راحت تر ظروف به ميزان آب كمتري نياز باشد.

نسل جديد شيرآلات اهرمي با كارتريج سراميكي مشكلات آب بندي را حتي در بلند مدت تقريبا به صفر رسانده است. اگر مي خواهيد از چكه نكردن شيرآلات خود مطمئن باشيد، شيرآلاتي با كارتربج سراميكي تهيه نماييد. بقيه شيرآلات نيز معمولاً تا چند سال چكه نمي كنند اما اعتبارشان با دوام كارتريج هاي سراميكي قابل مقايسه نيست.

 

6. متناسب با سليقه و دكوراسيون منزل شما باشد

شيرآلاتي را انتخاب كنيد كه با رنگ كلي دكوراسيون آشپزخانه و مثلا رنگ كابينت ها هماهنگي داشته باشد. اگر بخواهيد دكوراسيون را عوض كنيد كه براي انتخاب رنگ شيرآلات دستتان بازتر نيز هست. انواع آبكاري ها عبارتند از: كروم، نيكل، برنز و ... . تمام اين آبكاري ها مقاوم هستند و ظاهر زيباي خود را تا سال ها حفظ مي كنند اما بعضي از آنها مقاوم تر هستند. يكي از مهم ترين دلايل پرطرفدار بودن شيرآلات شركت راسان زيبايي محصولات آن است.

لوگو شركت شيرآلات راسان

شيرآلات كروم از معمول ترين و محبوب ترين شيرآلات مورد استفاده مي باشند و از مقاومت خوبي برخوردارند.

آبكاري هاي نيكل معمولا تحت عناوين خش دار، استيل ضد زنگ و صدفي در بازار وجود دارند و كمتر براق هستند. اين ها هم مقاوم هستند اما ممكن است جاي لكه آب و اثر انگشت بيشتر روي آنها خود را نشان بدهند به همين دليل روي آنها لايه اي از لاك داده مي شود تا باعث مقاومت آنها گردد.

آبكاري برنز تُن رنگي قهوه اي دارند كه در اين نوع آبكاري نيز براي افزايش مقاومت خوردگي از پوشش لاك استفاده مي شود.

همچنين آبكاري هاي طلايي، سفيد و مشكي نيز با بهره گيري از تكنولوژي الكترو استاتيك به بازار عرضه مي شوند و براي دكوراسيون هاي مينيمال و خاص انتخابي ايده آل هستند.

حمام كردن با شيرآلات شودر

7. طول علم آن مناسب نياز شما باشد

علم شيرآلات ارتفاع و بردهاي دسترسي متفاوتي دارند. از نظر ظاهري اگر سينك شما خيلي بزرگ است يك شير كوچك ممكن است زيبا به نظر نرسد و عكس اين قضيه نيز صادق است.

در صورتي كه بالاي سينك خود قفسه اي داريد بهتر است با اطلاع از فاصله بين سينك و قفسه و با توجه به ارتفاع علم شيرآلات خود را انتخاب كنيد. همچنين اگر سينك هاي دوكاسه داريد، طول علم كوتاه ممكن است براي رسيدن به هر دو كاسه كافي نباشد. علم بلند دسترسي به تمامي نقاط سينك را بهبود مي بخشند، اما در صورتيكه سينك شما كم عمق باشد ممكن است باعث پاشيده شدن آب گردد. هنگام انتخاب هر مدلي كه مي پسنديد، اين نكته را در نظر داشته باشيد كه بنا به كاربرد شير، علم آنها از ارتفاع كافي برخوردار باشد خصوصاً براي سينك ظرفشويي.

8. نصب آن راحت باشد

قابليت نصب آسان به ويژه براي تاسيسات كاران، نصاب ها و كساني اهميت دارد كه خودشان تمايل به نصب شيرآلات در منزل دارند. شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه هنگام نصب شيرآلات با تعداد زيادي پيچ و مهره روبرو شده باشيد. يكي از مواردي كه در نظر گرفتن آن خالي از اهميت نيست قابليت نصب آسان است.

9. شركت سازنده معتبر داشته باشد

ضمانت و خدمات پس از فروش نيز يكي ديگر از مواردي است كه هنگام خريد شيرآلات بايد به آن توجه داشت. شيرآلاتي كه خريداري مي نماييد حتماً گارانتي امضا شده و با تاريخ معتبر داشته باشند. بهتر است در مورد مدت وارانتي كه مربوط به تامين قطعات پس از اتمام مدت گارانتي مي باشد نيز اطمينان حاصل نماييد.