آرشیو اسفند ماه 1398

دانستي هاي جذاب و كاربري

چطور شيرآلات را برق بندازيم مثل روز اولش

۹۰ بازديد


تميز كردن شيرآلات استيل و برق انداختن آنها بدون آسيب زدن و كدر شدن شيرآلات نيازمند اطلاعاتي در اين زمينه است. در اينجا روش هاي اصولي براي براق شدن شيرآلات آشپزخانه و دستشويي و حمام را به شما خواهيم گفت . شيرآلات بخش مهمي از بخش هاي دكوراسيون خانه رابه خود اختصاص ميدهند و براق بودن شيرهاي آب ميتواند نشانه اي از پاكي و تميزي باشد. البته دقت داشته باشيد كه براي تميز كردن اينبخش بايد نكات خاصي را نيز رعايت كنيد.

 

– لكه‌هاي كوچك سفيد روي شير آب، براقي و شفافيت را از بين ميبرند و دليل پيدايش اين لكه ها بر اثر رسوب كردن موادمعدني موجود در آب بر سطح شير آب يا لوله‌هاي پايين آن بوجود مي‌آيند. قبل از هر چيزي تاكيد ميگردد به هيچ وجه از پاك كننده هاي اسيدي و شيميايي نظير جوهر نمك،وايتكس و سيم هاي ظرفشويي استفاده ننماييد كه باعث از بين رفتن پوشش نيكل شده و شيرآلات را از شرايط ضمانت خارج مي نمايد.

 

در صورتي كه از شيرهاي بي رنگ و معمولي رايج استفاده مي كنيد ميتوانيد با خيال آسان از سركه بعنوان يك براق كننده قوي براي پاك كردن رسوبات بجاي مانده بر روي شيرهاي آب استفاده كنيد.

 

– بهترين راه براي شست و شوي شيرآلات راسان استفاده از محلول آب و صابون است كه رنگ طبيعي آنها را حفظ ميكند و باعث براق شدن ميشود. بهتر است از اسكاج هاي نرم و اسفنجي استفاده كنيد تا خطي روي آنها ايجاد نشود.

 

– براي جلوگيري از جرم گرفتن شير آلات شستن پي در پي آن در پايان هرروز و خشك نمودن توسط حوله اي نرم لازم است.

 

– حتي آب خالص هم قادر به پاك كردن شيرآلات است در صورتي كه اين شستشو مداوم و روزانه باشد ولي باز هم در صورتي كه از مواد شونده ساده استفاده كنيد بهتر است.

 

– سركه «ترجيحاً سفيد» يكي از مواد طبيعي است كه مي توانيد ازآن استفاده كنيد. تعداد زيادي از افراد باتجربه محلول سركه و آب را بهترين تميز كننده و براق كننده شير آلات ميدانند. براي پاك كردن اين رسوبات يك حوله كاغذي را كاملا به سركه آغشته كنيد. حوله كاغذي را دور محل لكه‌ها بپيچيد و 10 دقيقه صبر كنيد و سپس لكه‌ها رابا استفاده از يك حوله كاغذي خشك به اساني پاك كنيد.

تميز كردن شيرآلات استيل | نكاتي براي برق انداختن سريع شيرآلات منزل

 

فقط توجه داشته باشيد كه استفاده از سركه بعلت خاصيت اسيدي بودن آن ميتواند باعث از بين رفتن رنگ شيرهاي آب رنگي و شيرهاي برنجي بشود. درصورتي كه از شيرهاي بي‌رنگ و معمولي رايج استفاده مي كنيد، ميتوانيد با خيال آسان از سركه بعنوان يك براق كننده قوي براي پاك كردن رسوبات بجاي مانده بر روي شيرهاي آب استفاده كنيد.

 

– لوله‌ها و شيرهاي آب با خميردندان هم تميز مي شوند. كمي خميردندان رابا استفاده از يك دستمال روي شيرآلات بماليد و آن قدر بسابيد تا براق شوند و بعد از مدتي ميتوانيد آنها را بشوييد.

 

– براي مبارزه با كدر شدن لوله‌ها ميتوانيد كمي آبليمو را روي يك دستمال بچكانيد و آنرا روي شيرآلات شودر بماليد. بگذاريد شب تا صبح بماند و بعد آن رابا آب بشوييد.

 

– ليموترش هم انتخاب خوبي براي تميز كردن شيرآلات است. اگر مقداري ليموترش روي شيرها بماليد نه تنها تميز مي‌شود، بلكه بوي خوبي نيز داخل فضاي سرويس بهداشتي مي پيچد.

 

اگر براي تميز كردن سرويس خود از جوهر نمك استفاده مي كنيد قبل ريختن جوهر نمك حتماً روي شير رابا پلاستيك بپوشانيد زيرا دود جوهر نمك رنگ شيرالات را از بين ميبرد.

 

براي استفاده از جوهر نمك در سرويس بهداشتي بعد از ريختن جوهر نمك در محيط درب آنرا نبنديد و سريع محيط را بشوييد زيرا گاز و دود جوهر نمك رنگ شيرآلات را از بين مي‌برد.

 

نكته مهم ديگري هم هست كه بايد به آن توجه كنيد؛ وسايلي كه به كمك آنها سرويس بهداشتي را تميز مي كنيد مانند اسكاچ، برس مخصوص سرويس هاي بهداشتي و…. نيز بايد تميز شود.

 

نكته مهم اين است كه هيچوقت لوازم مختلف را براي تميز كردن قسمت هاي متفاوت بكار نبريد؛ به اين معني كه اگر اسكاچ مخصوص شيرآلات است

منبع : تالاب

بهترين فرش براي خريد كدام است؟

۸۱ بازديد

اگر مي خواهيد فرش قسطي جديدي بخريد و يا فرش خود را عوض كنيد، قبل از هرچيزي به خود بگوييد چرا مي خواهيد اين كار را بكنيد؟ دنبال چه هستيد؟ چه چيزي برايتان اولويت دارد؟ زيبايي؟ دوام؟ قيمت؟ طرح؟ و …  اين كه بدانيد به دنبال كدام ويژگي ها هستيد مهم ترين گام در خريد فرش را برداشته ايد و نصف راه را رفته ايد. 

يكي از فرش هاي پرطرافدار كه هر سليقه اي را به سمت خود مي كشاند فرش 1200 شانه است كه با تراكم 3000 در بازار عرضه مي شود. اين فرش بازار خوبي دارد و همچنان بازار آن در حال رشد است. حالا بياييد علت محبوبيت اين فرش را بررسي كنيم… .

 

نمي توانيد از تاثير فرش 1200 شانه بر زيبايي خانه خود غافل شويد


اگر مي خواهيد خانه زيبايي داشته باشيد، هرچقدر كه در دكوراسيون خانه دقت كنيد و مبلمان زيبا تهيه كنيد، پرده هاي شيك، وسايل تزييني و … بايد بدانيد هنوز يك چيزي كم است و زيبايي خانه شما تنها با انتخاب يك فرش كامل مي شود. تاثير زيبايي فرش در خانه به قدري است كه نمي توانيد از آن چشم پوشي كنيد حتي اگر بگوييد خانه مدرن هم داريد باز براي تكميل چيدمان و دكور خانه به فرش نياز داريد.

يكي از فرش هاي زيبا و خوش نقش و نگار، فرش 1200 شانه است. اين فرش به دليل شانه بالا و تراكم بالا بافت ريزي دارد كه اين باعث مي شود طرح هاي متنوع در طيف رنگي گسترده اي داشته باشد و ظريف و سبك باشد. همچنين  اين فرش شبيه به فرش دستباف است كه اين موضوع باعث جذب بيشتر بازار شده است. در نهايت بايد بگويم فرش 1200 شانه در زيبايي چيزي كم ندارد.

فرشي بخريد كه مجبور نباشيد به زودي آن را تعويض كنيد

فرش گل برجسته

فرش 1200 شانه

 قطعا شما نمي خواهيد فرشي بخريد كه به زودي مجبور به تعويض آن شويد، بنابراين بايد به كيفيت آن توجه كنيد.فرش 1200 شانه ، فرش با كيفيتي است. چرا؟ چون در اين فرش از الياف اكروليك استفاده شده است و اين الياف طي فرآيندي در مقابل رطوبت، آبرفتگي، پا خوردگي، نور آفتاب و … مقاوم شده اند و كمترين تغيير را دارند و همين طور پس از مدتي كج و كوله نمي شوند. در اين فرش الياف نرم تر شده اند و پرز هم ندارند بنابراين باعث ايجاد حساسيت و آلرژي نمي شوند پس شما مجبور نمي شويد به زودي آن را تعويض كنيد. همه اين ها باعث شده است تا فرش 1200 شانه جزء فرش هاي با كيفيت باشد و توجه زيادي به خود جلب كند.  

 

ارزش واقعي فرش 1200 شانه چقدر است؟


اين فرش از سطح متوسط بالاتر است پس طبيعي‌ است كه قيمت آن نسبت به فرش 700 شانه و فرش 1000 شانهكه جزء فرش هاي متوسط محسوب مي شوند، بيشتر باشد. اما خب ويژگي هايي دارد كه آن دو فرش ندارند هر چند كه هنوز قيمت آن از فرش 1500 شانه كمتر است. پس بايد بدانيد چه مي خواهيد و چه چيزي برايتان الويت دارد.قيمت فرش 1200 شانه بسته به چيزي كه ارائه مي دهد قيمت مناسبي است اما اگر همچنان قيمت برايتان فاكتور مهم تري است مي توانيد به سراغ فرش هاي ارزان تر برويد البته منظور فرش بي كيفيت نيست. شما مي توانيد از آيتم هايي مثل سبك بودن، ظرافت، تراكم و … چشم پوشي كنيد.

از آن جايي كه فرش نقش مهمي در خانه دارد و از طرفي نمي شود به سرعت و دفعات آن را تعويض كرد پس بهتر است در هنگام خريد آن به همه فاكتور ها توجه كنيد و در نهايت فرشي را انتخاب كنيد كه به خواسته شما نزديك تر است.

نحوه شستن ميوه و سبزيجات كاملا بهداشتي

۸۱ بازديد

روش صحيح شستن سبزيجات و ميوه ها
اگر نگران تميز بودن سبزيجات و ميوه هاي تازه هستيد، ما به شما نحوه اي شستشويي صحيح سبزيجات و ميوه ها را آموزش ميدهيم تا به درستي سبزيجات را بشوييد، زيرا هميشه ترس ناشي از بيماري هاي ناشي از مواد غذايي است.

شكي نيست كه شستن صحيح سبزيجات و ميوه ها بهترين راه براي كاهش خطرات و جلوگيري از بيماري هاي ناشي از غذا است.

زيرا خوردن سبزيجات و ميوه هاي تازه براي حفظ سلامتي ما ضروري است. تحقيقات نشان داده است كه خوردن سبزيجات و ميوه هاي زيادي خطر ابتلا به برخي از انواع سرطان و ساير بيماري ها را كاهش مي دهد. اما ما هشدارهاي زيادي درباره ايمني سبزيجات و ميوه هاي خام مي شنويم.

ميوه ها و سبزيجات اغلب بدون پخت و پز خورده مي شوند، به همين دليل تميز نگه داشتن آنها براي جلوگيري از منابع احتمالي بيماري ناشي از مواد غذايي بسيار مهم مي شود. دعوت ميكنيم مقالات مارا در مديوم مطالعه كنيد.

طبق گفته وزارت بهداشت، ميوه ها و سبزيجات خام بايد قبل از لايه برداري و برش كاملاً شسته شوند و سپس خورده شوند. زيرا شستشو، باكتري هايي كه در ميوه ها و سبزيجات وجود دارد را كاهش مي دهد.

بنابراين، لازم است كه قبل از خوردن آنها سبزيجات و ميوه ها را بشوييد، به خصوص كه اكثر مردم بر اهميت برخورد سالم با گوشت اعتقاد دارند، اما مسموميت غذايي ناشي از سبزيجات را ناديده مي گيرند، زيرا باكتري هاي مضر دارند.

 

نحوه شستشوي سبزيجات و ميوه ها با محلول هاي خانگي

سبزيجات و ميوه ها چگونه شسته مي شوند؟
شستن سبزيجات و ميوه ها به خلاص شدن از باكتري هاي موجود در سطح سبزيجات و ميوه ها كمك مي كند و بيشتر اين باكتري ها از خاك بوجود مي آيند.
 هنگام شستن ميوه و سبزيجات، بايد شير آب باز داشته و آنها را به خوبي در زير آب مالش دهيد. به عنوان مثال ، هنگام شستن سبزيجات و ميوه ها در يك كاسه ، ممكن است بعضي از عناصر را ناديده بگيريد و به ديگران توجه كنيد.
براي اطمينان از تميز بودن و كمك به خلاص شدن از شر باكتريهاي خارجي، لازم است قبل از خوردن آنها سبزيجات و ميوه ها را بشوييد.
 توصيه اصلي براي ذخيره ميوه و سبزيجات چيست؟
 دست ها را قبل و بعد از شستن سبزيجات و ميوه ها كاملاً بشوييد.
سبزيجات و ميوه ها را جدا از غذاهاي آماده نگه داريد.
قبل از ذخيره شدن در آن، تمام وسايل برش، چاقو و وسايل آشپزي را بشوييد.
چگونه مي توان از انتقال آلودگي جلوگيري كرد؟
 بهتر است ميوه ها و سبزيجات را در حين شستشو مالش دهيد تا باكتري ها از بين بروند زيرا اين به كاهش رها شدن باكتري ها كمك مي كند. سعي كنيد شستشوي كثيف ترين عناصر را شروع كنيد و دوباره آبكشي نهايي را انجام دهيد.
تميز كردن ظروف، ابزار برش و وسايل ديگر بعد از تهيه سبزيجات و ميوه بسيار مهم است تا از آلودگي متقاطع جلوگيري شود.
زنان باردار، افراد مسن و افراد داراي سيستم ايمني ضعيف بايد دستورالعمل هاي مربوط به بهداشت خوب را به دقت رعايت كنند.
كودكان را ترغيب كنيد كه پس از دست زدن به سبزيجات و ميوه ها، دست خود را بشويند.
شستن سبزيجات و ميوه ها با سركه سفيد:
يك راه ساده وجود دارد و هزينه زيادي ندارد سركه سفيد است. مي توانيد سبزيجات و ميوه ها را در سينك ظرفشويي اخوان آشپزخانه پس از پر كردن سينك با آب يا در يك كاسه بزرگ بشوييد و كاسه يا سينك را با يك فنجان سركه سفيد پر كنيد.
سبزيجات و ميوه ها را درون كاسه يا كاسه خود قرار دهيد و بگذاريد تا يك ساعت خيس شوند ، سپس به آرامي آنها را بشوييد و بشوييد.
آنها بايد اجازه دهيد تا قبل از انتقال به داخل يخچال، كاملاً خشك شوند.
چگونه سبزيجات كاهو و برگ را بشوييم؟
كاهو و سبزيجات برگ دار اغلب حساس ترين مواد هنگام شستشو هستند. از آنجا كه آنها به احتمال زياد حاوي حشرات يا ميكروارگانيسم هاي ديگري هستند.

براي سبزيجات برگ و كاهو ، ۲ قاشق غذا خوري نمك را در ۲ فنجان آب بريزيد، آب ليمو را اضافه كنيد، اين مخلوط را روي سبزيجات برگ دار بپاشيد و حتماً حدود يك دقيقه آن را رها كنيد.

سپس سبزيجات را به سينك آب و سركه رقيق شده اضافه كنيد و به مدت ۱۵ دقيقه آنها را خيس كنيد، سپس با آب سرد بشوييد و بگذاريد قبل از قرار دادن در يخچال كاملاً خشك شود.

چگونه توت ها را بشوييم؟
انواع توت ها شايد يكي از ظريف ترين ميوه ها باشند زيرا مي تواند هر چيزي را كه روي آنها قرار مي گيرد طعم دهد. در اين حالت مي توانيد از آب ليمو رقيق شده براي شستن توت ها استفاده كنيد. با مخلوط كردن ۲ فنجان آب با ۱/۲ فنجان آب ليمو تازه و مخلوط روي توت ها را بپاشيد.

سپس توت ها را به مدت ۱۵ دقيقه در آب خالص خيس كنيد و بگذاريد قبل از اينكه در يخچال نگهداري شود كاملا خشك شود.

شستن سبزيجات و ميوه ها با جوش شيرين و سركه:
نحوه شستشوي سبزيجات و ميوه ها با محلول هاي خانگي
نحوه شستشوي سبزيجات و ميوه ها با سركه سفيد:
براي ميوه ها و سبزيجات صاف:
سركه سفيد مقطر را درون ۳ ليوان آب درون يك بطري اسپري بريزيد، سپس در بطري را ببنديد و بعد بطري را تكان داده تا محلول تركيب شوند. سپس روي سبزيجات و ميوه ها اسپري كنيد، به همين ترتييب سبزيجات و ميوه ها را كاملاً مالش دهيد تا از خوب پوشاندن آنها اطمينان حاصل شود.

بعد از گذشت يك دقيقه، ميوه ها و سبزيجات را در زير آب جاري سرد بشوييد تا سركه و تأثير آن روي سبزيجات و ميوه ها برداشته شود و اجازه دهيد كاملاً خشك شود.

براي سبزيجات برگ دار:
سركه سفيد را درون يك كاسه بزرگ بريزيد، ۳ ليوان آب اضافه كنيد و آنها را با هم مخلوط كنيد. براي جدا كردن برگ ها از سبزيجات برگ دار و فرو بردن آنها در محلول سركه كار كنيد. سبزيجات را از كاسه جدا كرده و آنها را در زير آب سرد آبكشي كنيد. براي خلاص شدن از مايعات اضافي، آنها تا زماني كه كاملاً خشك نشوند، در هوا مانده اند.

براي سبزيجات داراي ترك (مانند گل كلم):
سركه سفيد مقطر را درون يك كاسه بزرگ بريزيد، ۳ ليوان آب اضافه كنيد و با يك قاشق بزرگ مخلوط كنيد تا مايعات با هم مخلوط شوند. سبزيجات را درون يك كاسه بزرگ بگذاريد و حداقل دو دقيقه آنها را خيس كنيد. براي خلاص شدن از شر اضافي سبزيجات را زير آب سرد بشوييد و بگذاريد آنها به خوبي هوا بمانند.

نحوه شستشوي سبزيجات و ميوه ها با جوش شيرين:

نحوه شستشوي سبزيجات و ميوه ها با محلول هاي خانگي
براي ميوه ها و سبزيجات قوي ، نرم و نرم:
مقدار زيادي جوش شيرين را روي ميوه و سبزيجات بپاشيد و سپس آن را مالش دهيد. سپس آن را در زير آب سرد جاري شستشو دهيد تا تمام آثار جوش شيرين از بين بروند.

براي سبزيجات برگ دار: نوشابه جوش شيرين را در تمام سبزيجات برگ دار بپاشيد و حدود ۲ دقيقه قبل از ماليدن آنها را به آرامي ريخته و خوب بشوييد.

شستن سبزيجات و ميوه ها با سركه سيب
در يك كاسه بزرگ، سبزيجات و ميوه ها را بگذاريد و با آب بپوشانيد، سپس ۱ قاشق غذاخوري سركه سيب را اضافه كنيد.

سبزيجات و ميوه ها را بگذاريد تا زماني كه در محلول سركه سيب خيس نشوند به مدت ۵-۱۰ دقيقه. توصيه مي شود قبل از اين دوره هلو و زردآلو را از بين ببريد، زيرا شهد موجود در سركه سيب مي تواند پوست هلو يا زردآلو را از بين ببرد.

سبزيجات و ميوه ها را با قلم مو مالش دهيد، مطمئن شويد اين برس فقط براي شستن سبزيجات و ميوه ها است.

شستن سبزيجات و ميوه ها با آب.

سبزيجات و ميوه ها را بگذاريد تا خودشان را روي حوله خشك كنند.

منبع : ليموتاپ

شانه و تراكم فرش ماشيني را چگونه ارزيابي كنيم

۷۶ بازديد

يكي ديگر از ويژگي هاي  فرش درجه يك تطبيق تعداد شانه و تراكم فرش است.كه در ادامه فرش درجه يك در انواع تعداد شانه را بررسي مي كنيم.

فرش درجه يك 700 شانه

فرش 700 شانه تراكم 2550 باشد ، تراكم هاي ديگر مثل 1000 و 1500 غير قابل قبول است و نشان دهنده بافت اين فرش ها با دستگاه هاي قديمي است . دستگاه بافنده فرش 700 شانه عموما دستگاه بافنده x HCP 2 مي باشد و به علاوه دستگاه بافنده شونهر كه آلماني است . اما اگر دستگاه ديگري ذكر شده باشد ، قطعا فرش درجه يك ماشيني نخواهد بود . الياف آكريليك هيت ست شده ، پنبه و پلي استر بايد در بدنه فرش به كار گرفته شود و در پشت آن تمامي مشخصاتي كه ما ذكر كرديم به وسيله برچسبي در پشت آن ذكر شده باشد .

گره فرش​​​​​​​  

فرش درجه يك 1000 شانه ماشيني

فرش 1000 شانه هم داراي تراكم خاصي است كه شما بايد آن را در هنگام خريد زير نظر بگيريد . تراكم اصلي اين محصولات 3000 است و تراكم هاي ديگر قابل قبول نيست . دستگاه بافنده بايد HCI x1 باشد و دستگاه هاي ديگر قادر به بافت اين فرش ها نيستند . فرش هاي 1000 شانه نما هم در بازار وجود دارند كه در اصل فرش هاي 700 شانه هستند و كيفيتشان كمي پايين تر است .

يه خبر خوش برا همه كساني كه به دنبال خريد فرش قسطي هستند. شما عزيزان ميتونيد فرش جهيزيه خودتان را به صورت قسطي خريد كنيد. فروشگاه اينترنتي فرش فينو به دو صورت چكي و وام بانكي فرش هاي 700 شانه تا 1500 شانه را به فروش مي رساند. براي اطلاعات بيشتر وارد سايت شويد.

فرش درجه يك 1200 شانه ماشيني

فرش 1200 شانه ماشيني بايد داراي تراكم 3000 باشد . در غير اين صورت فرش ماشيني مورد نظر شما اصل نبوده و نبايد آن را خريداري كنيد . تنها بافنده اين فرش هاي ماشيني دستگاه HCI x2 مي باشد كه محصول شركت وندويل بلژيك مي باشد . اين دستگاه با كيفيت تمام محصول نهايي را به چرخه بازار وارد مي كند . هم چنين الياف ترك ، برايت و آكريليك مي توانند براي نخ خاب فرش هاي 1200 شانه مورد استفاده قرار بگيرند

 

فرش ماشيني

 فرش درجه يك 1500 شانه

فرش 1500 شانه بايد داراي تراكم 4500 باشد .اين فرش هاي بايد با استفاده از الياف با نمره نخ پايين و باريك بافته شوند تا طرح هاي لازم روي آن ها پياده شود . بنابراين كيفيت اليافي كه در اين محصولات به كار گرفته مي شود ، بسيار مهم و حياتي است تا در هنگام بافت دچار پارگي نشود . دستگاه بافنده فرش ماشيني 1500 شانه ،HCI  x 3 مي باشد كه با نمره نخ 36 الي 38 اين محصولات را توليد مي كند .

فرش درجه يك چه فرش است؟

۷۲ بازديد

ممكنه كه شما هم از به كاربردن وسايل ساده و تك رنگ در فضاي داخلي منزلتان خسته شده باشين و نياز به ايجاد تنوع رو احساس كنين. سردرگمي در هنگام خريد وسيله براي منزل امري طبيعي هست كه اكثر اوقات دچارش ميشيم. راه هاي متعددي وجود داره كه بتونيم خونه خودمون رو زيباتر كنيم و روح و جلوه به اون ببخشيم. يكي از اين راه هاي ساده، تغيير دادن كفپوش هايي هست كه زير پاي ما قرار گرفته. اگر بدونيم همين كفپوش ها چقدر باعث نشاط و زيبايي ميشن بيشتر به اون ها اهميت خواهيم داد.  

فرش ماشيني درجه يك

فرش مرغوب بخريد


تا به اينجاي كار فكر ميكنم متوجه منظورم شدين و فهميدين كه كفپوش ها در واقع همون فرش ها هستن كه با قرار گرفتن در كف منازلمون همه چيز رو دگرگون ميكنن. قالي ها و فرش ها، دكوراسيون فضا رو پخته تر نشون ميدن و جذابيت زيادي ايجاد ميكنن.

فرش ها در سطوح مختلف ميتونن به كار گرفته بشن؛ از پذيرايي و اتاق خواب گرفته تا آشپزخانه وراهرو و ورودي. نميدونم كه از چه نوع قالي براي خودتون استفاده ميكنين. فرش دستباف؟ و يا فرش ماشيني؟ در هر حال هر دو، زيبايي ها و مزيت هاي خاص خودشون رو دارن. فقط تنها نكته اي كه چه در خريد فرش ماشيني و چه در خريد فرش دستباف بايد به اون توجه داشته باشين خريد يه فرش مرغوب و خوبه. نكته اي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه چند شانه بودن فرش ا در ظاهري خيلي تفات ايجاد ميكند به عنوان مثال فرش 1200 شانه خواب كمتري نسبت به فرش 700 شانه دارد اما كيفيت و ظاهري بسيار زيباتري داريد. ما بعدا در مقاله اي تفاوت اين ها را توضيح خواهيم داد. 

نكاتي براي كمك در خريد فرش مرغوب و با كيفيت


دقت داشته باشين كه ظاهر و زيبايي همه چيز نيست، بلكه كفپوشي كه در خانه شما استفاده ميشه بايد از همه نظر تاييد شده باشه. سعي كنين بيشتر جنس و دوام براتون اهميت داشته باشه و توجه كنين كه يه فرش مرغوب و كامل بايد داراي تركيب درست در تراكم، گره و الياف باشه. با تراكم و گره آشنايي دارين؟ اگر نه؛ ادامه مطلب رو از دست ندين:

براي تعريف تراكم بايد گفت كه به نزديك بودن و فشردگي گره ها تراكم گفته ميشه در واقع هر چه تراكم بيشتر باشه فرش دوام بيشتري داره و پر تر به نظر ميرسه. گره هم به چرخش الياف به دور خود گفته ميشه كه هر چه اين چرخش ها بيشتر باشه دوام فرش هم بالاتر ميره. تا اينجا نكات تخصصي براي خريد فرش مرغوب رو تا حدودي به دست آوردين. براي اطلاعات بيشتر ميتونيد مقاله ويژگي هاي فرش درجه يك فينو را مطالعه كنيد . 

فرش درجه يك

 

مسئله مهم ديگه اي كه بايد براي تشخيص فرش مرغوب بدونين اينه كه متوجه بشين اليافي كه در بافت فرش به كار گرفته شده طبيعي هست يا مصنوعي؟ كه البته اگه به فروشگاه هاي معتبر فرش سري بزنين بعضي از اون ها اين امكان رو در اختيار مشتري قرار ميدن كه بتونين از نزديك جنس الياف طبيعي و مصنوعي رو مشاهده كنين، البته نيمي از اين شناخت هم بايد با تكيه بر تجربه خودتون باش. شما ميتوانيد در مقاله  بهترين الياف فرش ماشيني چيست؟ انواع الياف فرش كدام اند ؟  به راحتي مظالب بسيار مهمي درباره الياف بكار رفته در فرش بدانيد.

بهترين نوع و طرح سينك ظرفشويي مجود در بازار كدام است؟

۹۰ بازديد

يكي از مهم ترين تجهيزات در دكوراسيون آشپزخانه (kitchen decoration) شما سينك ظرفشويي است. اين عضو جدانشدني آنقدر كاربرد بالايي دارد كه نمي توانيد يك روز آن را در حال استراحت ببينيد مگر آنكه در خانه نباشيد! به دليل اينكه شستشوي چربي، آلودگي و مانده غذاها درون سينك آشپزخانه انجام مي شود، جنس مرغوب و ابعاد مناسب آن مي تواند آسودگي بيشتر براي شما و طول عمر بيشتر براي خودش را رقم بزند. در اين مطلب با انواع مدل سينك ظرفشويي آشنا شويد:

 

سينك ظرفشويي را مي توان از نظر تنوع جنس به دسته هاي مختلفي تقسيم كرد:

سينك ظرفشويي گرانيتي

سينك ظرفشويي استيل بدون آلياژ است تا در معرض آب زنگ نزند و تغيير رنگ نيز ندهد. سينك استيل مي تواند از نوع ساده يا ضدخش و همچنين مات يا براق باشد. بهتر است بدانيد كه استيل براق راحت تر تميز مي شود. براي انتخاب بهترين سينك استيل بايد به ضخامت ورق آن دقت كتيد. ضخامت هاي 18-16 ميليمتر و يا بيشتر كيفيت خوبي دارند و به فشار و خش مقاوم هستند.

در سينك آشپزخانه از جنس شيشه، در اصل سيني آن از سكوريت نشكن بوده و لگن ها از جنس استيل هستند. اين نوع از سينك كم كاربردترين نوع سينك آشپزخانه است. سينك آشپزخانه سراميكي هم بسيار نادر و كم مصرف است. 


سينك آشپزخانه گرانيتي، سبك جديدي از انواع سينك است كه در چند رنگ توليد مي شود. اين نوع از سينك ممكن است تنها از مواد پليمري يا اكروليك ساخته شده و يا سنگ نيز درون اين مواد به كار برده شده باشد. در نوعي از سينك گرانيتي كه سنگ نيز به كار برده شده، استقامت و مقاومت بيشتري ديده مي شود. سينك ظرفشويي گرانيتي مزاياي بسياري دارد، علاوه بر اينكه خط و خش در آن ديده نمي شود، رسوب مواد كه از مشكلات سينك استيل است در نوع گرانيتي حل شده است. سينك آشپزخانه گرانيتي را به نام سينك كورين نيز مي شناسند.


معروفترين برندهاي سينك آشپزخانه را از برندهاي معتبر به شما معرفي مي كنيم، برندهاي ايراني نيز در اين مورد حرف اول را مينند:

سينك ظرفشويي اخوان

كن
بيمكث
لتو
فرامكو

سينك ظرفشويي استيل البرز
وايز
T&D
داتيس
ايليا استيل
مدل سينك ظرفشويي

مدل سينك ظرفشويي را چطور انتخاب كنيم؟
روي سينك ظرفشويي حفره اي براي نصب شيرآلات آشپزخانه وجود دارد. در هنگام تعويض و خريد تجهيزات آشپزخانه به هماهنگي اجراي آن بيشتر دقت كنيد. در زمان خريد سينك ظرفشويي به عمق لگن و تعداد آنها، ابعاد و رنگ دكوراسيون آشپزخانه توجه كنيد. مسلم است كه تعداد بيشتر لگن يا كاسه سينك امكان دسته بندي ظروف و مواد غذايي را در هنگام شستشو ممكن مي سازد. 

مهم ترين نكات خريد سينك ظرفشويي :

1)جنس سينك ظرفشويي:

جنس سينك ظرفشويي هاي موجود در بازار شامل استيل ضد زنگ، چدن، گرانيت كامپوزيت، مس و … مي باشد. امروزه سينك هايي كه از جنس استيل ضد زنگ هستند به خاطره ظاهر زيبا و شيك شان، مقرون به صرفه بودن، دوام ، عمر بالا و راحتي در تميز كردن مورد استقبال خريداران واقع شده اند. ضخامت هاي ورق موجود در سينك هاي استيل 0/6 ، 0/8 ، 1 ، 1/2 ميليمتر ميباشد هرچه ضخامت بالاتر، سينك ها با كيفيت تر هستند و نسبت به فشار و خط و خش مقاوم ترند.

2)نماي ظاهري :

سينك ها از جهت شكل، اندازه، عمق، تعداد كاسه ها و وسايل جانبي كه ممكن است به همراه آن ها باشد متفاوت اند. از نظر اندازه و تعداد كاسه ها، سينكي را انتخاب كنيد كه متناسب با فضا و نوع كاركرد شما باشد.

3)سينك ظرفشويي روكار و توكار :

سينك هاي روكار، بر روي ميز يا كابينت نصب مي شوند و قابل جا به جايي هستند. براي نصب سينك توكار، معمولاٌ داخل ميز آشپزخانه سوراخ شده و سينك داخل آن ها جاي مي گيرد. سينك هاي توكار داراي زيبايي و ظرافت بيشتري نسبت به سينك هاي روكار دارند.در مقاله بعدي دباره 

هود آشپزخانه و راهنماي خريد ماشين لباسشويي صحبت خواهيم كرد حتماي وبلاگ مارا دنبال كنيد تا دنيايي تاز مطالب و ترفندهاي خانه داري را بياموزيد.

طراحي دكوراسيون آشپزخانه حرفه اي و مدرن

۷۵ بازديد

دكوراسيون آشپزخانه ايراني با تمام بايد و نبايدهايش
طراحي دكوراسيون داخلي آشپزخانه براي ايراني ها اهميت زيادي دارد زيرا ايراني ها به آشپزخانه نگاه ويژه اي دارند و حساسيت زيادي روي دكوراسيون آشپزخانه دارند. انتخاب كابينت با مدل مناسب و رنگ زيبا ، نحوه قرار دادن وسايل آشپزخانه ، استفاده از نور و تهويه طبيعي و... از جمله مسايلي هستند كه مي تواند توسط خود ما تعيين شود.

من صادق باقري هستم با من تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد
پس براي تغيير دكوراسيون آشپزخانه تان، با توجه به شكل و اندازه آشپزخانه تان مي توانيد از برخي ايده ها استفاده نماييد. در اين بخش از نمناك قصد داريم به نكاتي مهم در طراحي دكوراسيون آشپزخانه ايراني اشاره كنيم كه شايد در گذشته توجه كمتري به اين نكات داشته ايم.

 

نور و تهويه طبيعي و مصنوعي

پنجره آشپزخانه

فضاي آشپزخانه در نورگيري جزء فضاهاي فرعي طبقه بندي مي شود. در آشپزخانه به پنجره نياز نيست و فقط دارا بودن يك نورگير براي اين فضا كافي است اما اگر در آشپزخانه براي تهويه طبيعي و مستقيم پنجره اي وجود داشته باشد يك آپشن مثبت تلقي مي شود .

اگر براي آشپزخانه خود پنجره در نظر گرفته ايد هيچ گاه اجاق گاز را در نزديكي پنجره يا جريان مستقيم تهويه نگذاريد ، بهتر است سينك ظرفشويي اخوان را در نزديكي پنجره قرار دهيد زيرا جريان مستقيم هوا فضاي مرطوب سينك ظرف شويي را خشك مي كند.

اگر در آشپزخانه تهويه طبيعي وجود داشته باشد باز هم بهتر است كه از تهويه مصنوعي در آشپزخانه استفاده كنيد. در فضاي آشپزخانه از نور مصنوعي طوري استفاده نكنيد كه سبب خيرگي چشم و يا حواس پرتي كاربر هنگام استفاده از قسمت هاي مختلف آشپزخانه گردد.

 

توجه به تركيب رنگ

تركيب رنگ در طراحي دكوراسيون آشپزخانه ايراني بسيار پر اهميت است و مي تواند تحت تاثير بخش هاي مختلف فضاي داخلي شكل گيرد. مثلا اگر دكوراسيون پذيرايي شما تم كِرم-قهوه اي دارد ، كابينت هاي شما بايد به رنگ نشيمن نزديك باشد و بهتر است اين كابينت ها رنگي با هارموني گرم داشته باشند . بهترين رنگ براي كابينت در آشپزخانه هاي كوچك ، رنگ هاي روشن و براق است.

توجه به مثلث كار

در طراحي داخلي آشپزخانه يك مثلث كه سه راس آن "سينك ظرفشويي استيل البرز ” ، "اجاق گاز” و "يخچال” است ، فرض مي شود. رابطه اين سه عنصر در آشپزخانه نه بايد خيلي كم و تنگاتنگ باشد كه در رفت و آمد اختلال ايجاد گردد و نه بايد زياد باشد كه موجب رفت و آمد طولاني شود.

در بهترين حالت بايد محيط اين مثلث بين 4.8 تا 6 متر باشد . البته در آشپزخانه هاي كوچك اين سه عنصر را ممكن است به صورت خطي بچينند.

 

توجه به جنس و متريال

جنس كابينت ها ، كف سازي و بدنه در طراحي دكوراسيون آشپزخانه ايراني بسيار پر اهميت است . از مصالحي در كف سازي و بدنه آشپزخانه استفاده كنيد كه در برابر آتش و شستشو مقاومت داشته باشند .

سراميك كه در برابر حرارت و رطوبت مقوم است ، يكي از بهترين متريال ها براي آشپزخانه مي باشد كه در طرح ها و قيمت هاي متنوعي وجود دارد . در طراحي داخلي آشپزخانه هيچگاه از متريال ليز و لغزنده استفاده نكنيد.

در طراحي آشپزخانه تركيب متريال هاي مختلف به آن چهره اي متفاوت و خاص مي بخشد. در طراحي دكوراسيون داخلي آشپزخانه ، چوب، فايبرگلاس و صفحات كورين مواد و مصالحي هستند كه اگر دقيقا درجاي درست خود استفاده شوند ، انتخاب هاي خوبي به شمار مي روند.

انتخاب صفحات كورين براي سطح رويي كابينت ها باعث مي شود تا در آشپزخانه هماهنگي و نظم خوبي به چشم بخورد و يكنواختي فضا از بين برود.

استفاده از گل و گياه

گل در آشپزخانه

استفاده از گل و گياهان زينتي براي طراحي دكوراسيون آشپزخانه ايراني علاوه بر زيبايي موجب آرامش جسم و روح و تهويه طبيعي فضاي داخلي نيز مي شود . پس در دكوراسيون آشپزخانه حتما از گياهان و گل ها استفاده نماييد.

 

رنگ هاي مايل به سفيد

همانطور كه انتخاب رنگ كابينت ها در آشپزخانه بسيار مهم است رنگ ديوارها نيز اهميت دارد و موجب بزرگتر يا كوچكتر ديده شدن آشپزخانه مي شود .

اگر مي خواهيد آشپزخانه شما بزرگ تر به نظر برسد ، از رنگ هاي روشن و كاشي هاي رنگ روشن و رنگي استفاده كنيد اما اگر رنگ سفيد موردعلاقه ي شما نيست مي توانيد از رنگ هاي جايگزين نزديك به رنگ سفيد(مثل كرم ، زرد كمرنگ و خاكستري)استفاده كنيد.

خاكستري در بين طراحان محبوبيت زيادي دارد. اين رنگ ها را مي توانيد با رنگ هاي تند و رو شن ديگري مثل سبز و آبي تركيب كنيد تا فضا زيبا تر به نظر برسد.

براي ذخيره سازي ديوار ها فضاي مناسبي هستند، قلاب هايي را به ديوار آويزان كنيد تا فضاي ذخيره سازي را به آشپزخانه ي شما اضافه كند و آشپزخانه مرتب شود.

 

هماهنگي و هارموني در دكوراسيون آشپزخانه حرف اول را مي زند، پس در ديزاين آشپزخانه بايد بيش از هر جاي ديگري هنگام استفاده از مواد، رنگ ها و فرم هاي بكار رفته دقت كنيد. در مقاله اي در وبسايت فينو شما ميتوانيد در باره اينكه چه فرشي براي آشپرخانه مناسب است مطالعه كنيد

براي اينكه از ايده هاي جديد استفاده كنيد بايد ذهني باز و پذيرا داشته و قانون مشخصي براي خود تعيين نكنيد، با اين كار فقط خود را محدود كرده و راه هاي دريافت الهام هاي جديد و جالب را مي بنديد.

منبع : نمناك

ترفند هاي كابردي براي بانوي نمونه قسمت دوم

۷۶ بازديد

با ما همراه باشيد تا قسمت دوم نكان و ترفندها خانه داري را ياد بگيريد:

28. استفاده از جوش شيرين براي ظرفشويي

اگر از ماشين ظرفشويي خود مدت زمان بيشتري استفاده كنيد ، يعني اين كه هزينه هاي خود را تا حد زيادي كاهش داده ايد . مقداري جوش شيرين را تكان دهيد و آن را روي اسفنج مرطوب بريزيد و روي لبه هاي ظرفشويي بزنيد تا لكه ها و آثار غذا از بين برود .

29. از بين بردن لكه هاي چربي با كوكا كولا

اگر لكه هاي چربي روي تيشرت مورد علاقه شما مانده است ، مي توانيد مقداري كوكا كولا را روي آن بريزيد و سپس آن را مثل هميشه داخل ماشين لباسشويي بياندازيد تا اسيد نوشابه داخل بافت لباس حل شود . 

29. تميزكردن فيلتر هود آشپزخانه با جوش شيرين

فيلتر هود آشپزخانه را در يك قابلمه بزرگ بجوشانيد و به آن جوش شيرين اضافه كنيد تا تميز شود. 

30. از بين بردن لكه هاي توالت با زغال

هيچ چيز مانند زغال نمي تواند سفيدي رنگ توالت را به شما برگرداند . يك قوطي زغال را پودر كنيد و آن را روي سنگ بريزيد و اجازه دهيد كه يك شبانه روز روي آن بماند و با استفاده از فرچه كمي بيشتر آن را پخش كنيد و سپس صبح روز بعد روي آن آب بگيريد .

31. نگه داشتن يك ليمو در يخچال براي خوشبو كردن داخل آن

حتما متوجه شده ايد كه حتي غذا هاي مورد علاقه تان نيز در داخل يخچال بوي بدي مي گيرند . يك ليموي تازه را از وسط قاچ كنيد و آن را در طبقه بالاي يخچال قرار دهيد و نصف ديگر را در پايين طبقه بگذاريد تا هرگونه بوي بدي از فريزر از بين برود .

خبر خوب براي شما كاربران عزيز شما ميتونيد به صورت كاملا آنلاين و فرش تا را قسطي خريد كنيد.

32. از بين بردن بوهاي سوختگي با نمك

آيا شام شما سوخته است ؟ اگر فضاي خانه شما بوي سوختگي به خود گرفته ، مقداري نمك به كف ماهتابه بپاشيد .

33. تميز كردن ماهتابه با فويل آلومينيومي

فويل كاربردهاي بسيار زيادي دارد. مي توانيد از آن به عنوان يك اسكراب براي كف ماهتابه هاي خود استفاده كنيد. براي صرفه جويي مي توانيد از فويل اطراف ساندويچ خود استفاده كنيد.

34. تيز كردن قيچي با فويل نازك

نوك قيچي ها معمولا به سرعت كند مي شود، مخصوا اگر براي بريدن كاغد يا مقوا از آنها استفاده كنيد. اما مجبور نيستيد كه آن را عوض كنيد. كافي است كه يك قسمت از فويل نازك را با قيچي برش دهيد دوباره تيز شود.

35. از بين بردن خطوط سفيد اتو با سركه

اتوي خود را با استفاده از سركه نو و تميز نگه داريد. به اين صورت كه آن را به آرامي داغ كنيد. سپس نصف مخزن را با سركه و نصف ديگر را با آب پر كنيد. يك ساعت صبر كنيد، سپس مخزن را خالي كنيد و شستشو دهيد.

36. چسب كردن نامه با لاك ناخن

اگر پاكت نامه اي داريد كه مي خواهيد چسب آن را باز كنيد و دوباره آن را ببنديد اما به دليل باز شدن آن اين كار را انجام نمي دهيد، مي توانيد از لاك استفاده كنيد. بعد زا اينكه كارتان تمام شد، قسمت چسب در پاكت نامه را لاك بزنيد.

لاك پاكن 

37. محافظت از كف چوبي يا لمينتي با توپ تنيس

اجازه ندهيد كه كف چوبي يا لمينت خانه شما به دليل جابجا كردن صندلي و ميز خط و خش بيافتد. يك توپ تنيس را به دو نيم تقسيم كنيد و آن را در انتهاي پايه صندلي قرار دهيد. براي هر پايه اي اين كار را انجام دهيد.

38. پوليش كردن لوازم با روغن زيتون

روغن زيتون علاوه بر خواص بسيار متعدد براي بدن مي توان در تميز كاري ها نيز به كار برود. چند قطره از آن را روي محل گرد و غبار بريزيد. مثلا براي تميز كردن لوازم چوبي كه بوي غليظي هم به آنها نمي دهد.

39. دستمال هاي قديمي براي از بين بردن گرد و غبار

اگر دستمال ها و كهنه هاي قديمي تان ديگر قابل استفاده براي پاك كردن نيست و يا مثلا پاره شده، مي توايند از آن براي گرد گيري كردن سطوح استفاده كنيد.

40. از يك فرچه براي تميز كردن توستر استفاده كنيد.

قسمت هاي ريز و جاهايي كه راه دست خوبي ندارند را با فرچه يا مسواك تميز كنيد. اين كار به شما كمك مي كند تا توستر تميزتري داشته باشيد و بوي بد آن را بگيريد.

41. از بين بردن جاي چربي از ديوار با نان سفيد

اگر روي ديوار شما جاي چربي اثر انگشت شما مانده است، مي توانيد يك تكه نان سفيد را برداريد و روي اين محل هاي ديوار بكشيد. شايد برايتان عجيب باشد كه چه كسي اين روش را پيدا كرده اما مطمئن باشيد كه جواب مي دهد.

42. سركه براي از بين بردن بوي بد ماشين لباسشويي

ماشين لباسشويي بعد ازخالي شدن معمولا بوي نامطبوعي به خود مي گيرد . يك فنجان سركه سفيد را با در قسمت آب گرم ماشين لباسشويي بريزيد كه اين كار باعث از بين رفتن جرم ها و از بين رفتن بوي بد درون آن مي شود .

لوازم برقي جهيزيه

43. تميز كردن اتو با فويل و نمك

اگر اتوي شما جرم گرفته ، مي توانيد جرم كف آن را با نمك و فويل نازك از بين ببريد . اين گونه كه اتو را روشن كنيد و يك فويل آلومينيومي نازك را روي نمك هاي كف اتو قرار دهيد .

44. تميز كردن حمام با گريپ فروت

لكه هاي آلوده حمام را با برش يك گريپ فروت از بين ببريد .مقداري از آب آن را با نمك مخلوط كنيد و روي لكه ها بريزيد. نصف ديگر را براي صبحانه استفاده كنيد .

45. از بين بردن رسوب هاي كتري با سركه

نصف كتري رسوب بسته خود را با سركه سفيد پر كنيد، نصف ديگر آن را آب بريزيد. اجازه دهيد كه تا صبح اين مخلوط داخل كتري بماند. صبح روز بعد كتري را بشوييد و شاهد از بين رفتن رسوبات باشيد. با اين كار نه تنها عمري كتري شما افزايش مي يابد، بلكه طعم آب جوش و چايي هاي شما بهبود پيدا مي كند.

46. از بين بردن رد حشرات موذي از لباس با گياهان

اين رد پاي حشرات روي لباس ها بسيار منزجركننده خواهد بود، پس بهتر است كه هر چه سريع تر اقدام به رفع آن ها كنيد . مقداري گياه خشك شده مثل اسطوخودوس ، رزماري يا آويشن را پودر كنيد و روي اين قسمت ها بريزيد و آن را داخل كشوي دراور قرار دهيد .

47. تميز كردن سينك ظرفشويي با استفاده از جوش شيرين و سركه

شما ميتوانيد با جوش شيرين و يا با سركه سينك ظرفشويي خودتان را تميز كنيد. شما ميتوانيد مقاله راهنماي خريد سينك ظرفشويي را مطالعه كنيد و از نكان آن ددر هنگام خريد استفاده كنيد.

48. از بين بردن لكه آب از ميز با سشوار

اگر روي ميز شما دچار لكه هاي آب و قهوه شده ، مي توانيد از سشوار و روغن زيتون در اين محل استفاده كنيد .

49. تميز كردن درز پنجره با سركه

درزهاي پنجره به عنوان جاذب براي گرد و غبار و آلودگي ها عمل مي كنند . براي اينكه آن ها را تميز نگه داريد ، مقداري سركه سفيد را با آب تركيب كنيد و روي اين قسمت بزنيد تا گرد و غبار و سياهي ها از بين برود .

50. سفيد كننده طبيعي با ليمو

اگر حس مي كنيد كه لباس هاي شما بعد از شستن از رنگ سفيد متمايل به زرد مي شوند ، مي توانيد چند قطره ليمو را داخل مخزن ماشين لباسشويي بچكانيد و سپس آن را روي دور تند و داغ قرار دهيد .

51. تميز كردن كارد و چنگال با پياز

لكه هاي كارد و چنگال گاهي اوقات با هيچ مابع ظرفشويي از بين نمي رود كه در اين مواقع مي توانيد از يك پياز نصف شده استفاده كنيد و روي آن ها بزنيد يا براي تميزي بيشتر مي توانيد چنگال و چاقو را وارد پياز كنيد و اجازه دهيد كه به همان حالت بماند .

52. تميز كردن سلفون ها با جوش شيرين

اگر سلفون را بعد از كشيدن روي ظرف سالاد يا غذا آلوده يافتيد ، مقداري جوش شيرين را روي آن بزنيد و مراقب باشيد كه زياده روي نكرده باشيد .

نكات خانه داري 

53. از بين بردن لكه هاي چسب با سركه

اگر كودك شما عادت به چسباندن استيكر ها روي ديوار، كتاب ، كيف يا هر جاي ديگري دارد و بعد آن ها را مي كند ، قطعا مشاهده كرده ايد كه جاي چسب هاي آن به وضوح در اين محل ها مي ماند ، در اين حالت مي توانيد يك دستمال را آغشته به سركه كنيد و روي اين محل ها بزنيد .

54. براق كردن كفش ها با اسپري مو

اگر مي خواهيد كه تميزي كفش ها را چند برابر كنيد و يا آن را مثل روز اول براق كنيد ، از اسپري مو روي اين كفش ها استفاده كنيد .

55. استفاده از خمير دندان براي شفاف كردن آينه

آينه تقريبا بد قلق است. مخصوصا زماني كه از حمام برميگرديد و شاهد مه گرفتن يا بخار كردن آينه هستيد و نمي توانيد خود را درون آن ببينيد. در اين حالت مقداري خمير دندان را به آينه بماليد. بعد از آن يك دستمال خشك را به آن بزنيد و بعد شاهد از بين رفتن بخار روي آينه و شفاف بودن آن باشيد .

56. پر كردن فرورفتگي هاي ديوار با خمير دندان

فرو رفتگي هاي ديوار معمولا حس بدي را به افراد منتقل مي كند. حال اگر براي پر كردن آنها عجله داريد، مي توانيد از يك خمير دندان استفاده كنيد. فقط مراقب باشيد كه خمير دندان شما بي رنگ باشد.

57. رول چسب براي از بين بردن موها

بعضي از لباس ها و پارچه ها از نوعي هستند كه موها را به خود جذب مي كنند و نمي توان به راحتي آن ها را از بين برد. در اين شرايط مي توانيد از يك رول چسب خالي استفاده كنيد كه هنوز كمي چسبندگي دارد. چسب را روي اين لباس ها بكشيد تا موها و گرد و غبار را به خود بگيرد .

58. استفاده از مايع ظرفشويي براي تميز كردن ميكسر

اين ابزارهاي كوچك مصرف بسيار بالايي دارند . به همين دليل بايد زود به زود آن ها را تميز كنيد. براي اين كار كافيست كه مقداري مايع ظرفشويي يا شوينده ديگر را داخل آن بريزيد و با آب گرم مخلوط كنيد و سپس ميكسر را روي سرعت معمولي قرار دهيد و در نهايت مراقب باشيد كه هيچ مايع شوينده اي درون ميكسر نمانده باشد.

59. پوليش چرم با خمير دندان

چرم ها مي تواند روي لباس، فرش ، مبلمان ، كفش و يا كيف و يا هر قسمت ديگري از خانه براي ديزاين قرار گرفته باشد . چرم ها نيز به دليل براقيتشان پرطرفدار مي باشد و براي براق نگه داشتن آن ها كافي است كه مقداري خمير دندان را به آن بزنيد .

لوازم چوبي جهيزيه

60. استفاده از وازلين براي از بين بردن صداي كشوهاي دراور

اگر كشوهاي دراور شما صداي خوبي ندارند يا سخت باز و بسته مي شوند ، كافي است كه مقداري وازلين را روي ريل كشوهاي آن بزنيد .

61. تميز كردن استيل ها با روغن بچه

استيل ها معمولا جاي انگشت ، غذا و دوده را به خود مي گيرند . براي از بين بردن اين لكه ها مي توانيد مقداري روغن بچه را به آن بزنيد و دور آن را پارچه بپيچيد و حتي مي توانيد با فرچه آغشته به روغن روي اين استيل ها بكشيد .

62. از بين بردن لكه آدامس از روي لباس با استفاده از فريزر

اگر در جايي از لباس شما ردي از ادامس مانده است ، مي توانيد لباس را تا كنيد و آن را داخل فريزر قرار دهيد و چند ساعت صبر كنيد و اين گونه خواهيد ديد كه آدامس يخ زده بسيار راحت تر از لباس جدا مي شود .

يك خبر خوش براي شكا دختر خانوم هاي عزيز شما ميتونيد با دانلود ليست كامل جهيزي عروس قبل از رفتن به بازار برنامه ريزي كنيد كه چه چيزي ميخوايد. 

63. تميز كردن يقه لباس با استفاده از شامپو

يقه لباس معمولا بيشتر از قسمت هاي ديگر لباس در معرض عرق ، آلودگي و لكه ها قرار مي گيرد . اگر نمي خواهيد كه بخاطر يك يقه لباسشويي را روشن كنيد ، مي توانيد آن قسمت از لباس را با شامپو تميز كنيد .

64. لكه هاي فوم را با فوم شيو از بين ببريد.

اگر مبلمان شما لكه هاي زيادي دارد ، مي توايند از فوم شيو استفاده كنيد و روي اين قسمت ها بزنيد و سپس آن را با سشوار خشك كنيد و ببينيد كه لكه ها كاملا از بين رفته اند .

65. تميز كردن كيبورد با جارو برقي

گرد و غبار لابلاي دكمه هاي كيبورد را مي توانيد به راحتي با لوله جارو برقي بگيريد و سپس يك دستمال خيس را روي آن بكشيد تا هيچ ردي از گرد و غبار روي آن نباشد .

66. تميز كردن ريموت كنترل

اگر نسبت به آلودگي ريموت كنترل خود حساس شده ايد و فكر مي كنيد كه بيش از حد در معرض آلودگي ها قرار گرفته ، مي توانيد يك حوله كاغذي مرطوب روي آن بكشيد و گرد و غبار و آلودگي ها را از بين ببريد .

 

منبع : http://namnak.com/

 

ترفندهاي فوق العاده براي كدبانوي ايراني

۹۶ بازديد

در اين جا به چند مورد از مهم ترين نكات در خانه داري و تميز كردن خانه پرداخته ايم كه باعث مي شود علاوه بر يك خانه تميز، خرج كمتري نيز داشته باشيد. اين نكات و راهكارها به شما كمك مي كند كه سريع تر عمل كنيد .

 

پاك كردن فرش

 

1. استفاده از فيلتر قهوه براي تميز كردن شيشه و آيينه

 

شايد اصلا به فيلتر قهوه توجه نكرده باشيد و خيلي راحت آن را دور بريزيد اما اگر يك بار با آن به تميز كردن شيشه و آينه بپردازيد، ديگر هيچوقت آن ها را دور نخواهيد انداخت .

 

2. استفاده از هواگير در لوله جاروبرقي

 

با قرار دادن هواگير در لوله جاروبرقي باعث مي شويد كه جارو برقي شما ناخودآگاه سكه ها و پول هاي تان را به درون خود نكشد .

 

3. تميز كردن مايكروويو با يك فنجان آب

 

اگر مايكرويو شما بعد از چند بار استفاده سريعا كثيف مي شود ، عصباني نشويد. يك فنجان آب گرم برداريد و نصف يك ليمو را به آن اضافه كنيد و آن را به مدت يك دقيقه درون ماكروويو قرار دهيد و سپس آن را بيرون آورده و كل مايكروويو را با دستمال آغشته به اين تركيب تميز كنيد . 

شما عزيزان ميتوانيد ليست جهيزيه عروس را از اين رنگين كمان دانلود كنيد.

 

4. استفاده از اسفنج هاي مصرف شده

 

هرگز مجبور نيستيد كه به طور مداوم در حال خريد اسفنج و اسكاچ باشيد كه اين كار نه تنها هزينه هاي شما را بالا مي برد، بلكه به طبيعت نيز آسيب وارد مي كند . يك يا دو دقيقه اين اسفنج ها را درون مايكروويو با دماي بالا قرار دهيد تا ببينيد كه مثل روز اول شده است و تمام باكتري هاي آن كشته مي شود .

 

5. از يك پاك كننده طبيعي براي كل خانه استفاده كنيد.

 

در اين قسمت مي توانيد كاملا اقتصادي عمل كنيد و خودتان پاك كننده بسازيد و فقط كافي است كه چهار قاشق جوش شيريني را با يك ليتر آب گرم مخلوط كنيد تا يك پاك كننده چند منظوره و طبيعي داشته باشيد و سپس آن را روي دستمال ريخته و در هر جاي خانه كه خواستيد، بكشيد .

 

6. تميز كردن حمام با سركه و صرفه جويي در هزينه ها

 

همه ما عاشق اين هستيم كه شير آلات مان در همه جاي منزل مخصوصا در حمام برق بزنند و حال مي توانيد براي اين كار از سركه استفاده كنيد . بالا تا پايين حمام را با سركه شستشو دهيد و براي دوش نيز از سركه و آب جوش استفاده كنيد كه هرچقدر سركه بيشتر باشد، تميزي و درخشندگي بيشتر خواهد بود . سينك ظرفشويي را هم ميتوانيد از طريق تميز كنيد

 

7. روغن بچه براي پاك كردن اثر انگشت از استيل ضد زنگ 

 

روغن بچه نه تنها براي نرم كردن پوست كودك است ، بلكه مي تواند صداي غژغژ خشكي را از بين ببرد .همچنين اگر هود آشپزخانه خانه شما يا ديگر استيل هاي ضد زنگ ردي از اثر انگشت روي خود دارند ، مي توانيد از روغن بچه استفاده كنيد و لكه ها را از بين ببريد .

 

8. مسواك قديمي براي پاكسازي حمام

 

مسواك هاي قديمي را هرگز دور نريزيد كه اين ابزار بسيار كاربردي خواهد بود. مي توانيد مسواك را بعد از قديمي شدن ، داخل آب جوش بريزيد تا هرگونه جرمي از آن جدا شود تا با استفاده از آن ، هر جايي كه دسترسي سخت است را تميز كنيد كه استفاده از آن نيز بسيار راحت است .

 

9. استفاده از ورقه هاي نرم كننده فيبير براي از بين بردن بوي بد سطل زباله

 

هيچ چيز منزجركننده تر از آن نيست كه سطل زباله خود را خالي كنيد و ببينيد كه هنوز هم بوي بدي مي دهد كه اگر با چنين مشكلي مواجه شديد، مي توانيد از ورقه هاي نرم كننده فابريكي در كف سطل زباله قرار دهيد تا به سرعت هواي آن را مطبوع كند و همچنين مي توانيد از انواع معطر استفاده كنيد و بوي مورد علاقه خود را انتخاب كنيد .

 

10. از بين بردن بوي كفش با جوش شيرين

 

بله . دوباره جوش شيرين به كمك شما مي آيد و بوي بد كفش ها را از بين مي برد . مقداري جوش شيرين را به كفش اسپري كنيد يا اين كه هنگام شتسشو، كمي از آن را با آب مخلوط كنيد و شستن را انجام دهيد .

 

11. از بين بردن جوهر خودكار از چوب با خميردندان

 

اگر كودك شما با ماژيك يا خودكار روي چوب ميز ناهارخوري ، نرده ها يا هر جاي چوبي ديگري ردي از خود به جا گذاشته ، مي توانيد به آرامي مقدار كمي خمير دندان را به آن قسمت بزنيد و شاهد از بين رفتن لكه ها باشيد .

 

12. تميز كردن سريع شانه با آب و ليكوئيد

 

شايد تنها كاري كه تا به حال براي تميز كردن شانه ها انجام مي داديد ، اين بود كه موهاي اضافه آن را بعد از هر بار شانه كردن مي گرفتيد اما اين شانه ها چربي و آلودگي هاي ديگري را به خود جذب مي كنند . كافي است كه يك نوع ليكوئيد مثل شامپو، اسپري مو يا محصول ديگري را مربوط به مو انتخاب كنيد و تركيب آن را با آب به شانه خود اسپري كنيد .

 

13. از سركه معطر براي تميز كردن لوازم خانه استفاده كنيد.

 

يك اسپري خانگي بسازيد و يك قسمت از آن را با سركه سفيد و نصف ديگر را با آب پر كنيد . اين ماده براي افرادي كه به شوينده ها آلرژي دارند نيز بسيار مناسب است.حال اين اسپري را بر اي قسمت هايي استفاده كنيد كه بوي ماهي مي دهند و حتي مي توانيد يك گياه را به اين تركيب اضافه كنيد .

 

14. استفاده از جوش شيرين براي گرفتگي ها

 

اگر راه آب ظرفشويي يا هرجاي ديگر با مو يا ماده غذاي ديگري گرفته شده و آب جريان خوبي ندارد ، مي توانيد مقداري جوش شيرين را درون آن بريزيد و سركه را نيز براي تاثير بيشتر به آن اضافه كنيد و سپس پنج دقيقه صبر كنيد و مقداري آب گرم بريزيد .

 

15. تميز كردن لوازم گلي شده با خمير دندان

 

آيا كفش هاي ورزشي شما در گل فرو رفته و لك شده ؟ در اين مورد مي توانيد تنها با استفاده از خمير دندان قسمت هاي گل شده را پاكسازي كنيد .

 

16. تميز كردن كابينت با مايع شستشو دهنده

 

كابينت هاي چرب شده به دليل پخت و پز را مي توانيد تنها با آب و مخلوط آن با مايع شوينده تميز كنيد . فرقي ندارد كه اسفنج شما چقدر به اين مايع آغشته شده باشد .

 

17. تميز كردن تخته مخصوص خرد كردن مواد با ليمو

 

تخته خرد كردن مواد غذايي معمولا بيش از بقيه لوازم آشپزخانه استفاده مي شود . بعد از مدتي شاهد اين خواهيد بود كه رنگ خود را كم كم از دست داده است و در اين موارد مي توانيد از آب ليمو براي از بين بردن لكه ها استفاده كنيد يا اين كه مقداري جوش شيرين را روي آن بپاشيد .

 

18. براق كردن سيلور با خمير دندان

 

سيلورها نماي بسيار زيبايي به آشپزخانه مي دهند اما در صورتي كه تميز و براق باشند و براي آن نيز كافيست كه مقداري آب و خمير دندان را مخلوط كنيد و روي آن ها بكشيد و حتي براي زيور آلات نقره هم مي توانيد از اين روش استفاده كنيد و سپس آن را با يك پارچه ديگر خشك كنيد .

 

19. تميز كردن لوازم باغباني با آب و مايع شوينده

 

لوازم باغباني به شدت در معرض خاك و گرد و آلودگي هستند كه براي مراقبت از آن ها و حفظ تميزي، مقداري آب و مايع شوينده را با يكديگر تركيب كنيد و براي شستشو استفاده كنيد .

 

20. استفاده از سس گوجه فرنگي براي جلوگيري از گرد و غبار لوازم باغباني

 

اگر لوازم باغباني شما بيش از حد دچار گرد و خاك مي شوند ، قبل از دستمال كشيدن مقداري سس كچاپ روي آن بزنيد .

 

21. استفاده از مايع شوينده براي خلاص شدن از شر لكه هاي روي لباس

 

بسيار سخت است كه لكه هاي غذا يا نوشيدني روي لباس شما باقي بماند و از بين برود ، مخصوصا اگر اين لباس را بيش از لباس هاي ديگر دوست داشته باشيد اما نترسيد، اين موضوع به اين معنا نيست كه بايد از اين لباس دست بكشيد . مقداري مايع شوينده را مستقيم روي لكه بريزيد و آن را با آب بشوييد كه اين ترفند براي لباس هاي نخي، پشمي و ابريشم بيش از بقيه كار مي كند .

 

نكاتي براي خريد ميز اتو و اتو كشي (7)

22. استفاده از كچاپ براي تميز كردن ماهتابه هاي مسي

 

ماهتابه هاي مسي مي توانند نماي مدرني را به آشپرخانه شما ببخشند . اگر بعد از استفاده از آن ها نياز به شستن داشتند ، مقداري سس گوجه فرنگي را به اين ماهتابه بزنيد و بعد با يك دستمال آن را پاك كنيد .

 

23. از بين بردن خراش روي چوب با استفاده از يك گردو

 

آيا از خطوط و خش هاي روي لوازم چوبي خود خسته شده ايد ؟ كافي است كه يك گردوي بدون پوست را برداريد و روي اين قسمت ها بكشيد تا معجزه آن را ببينيد .

 

24. از بين بردن بوي قفسه ها با جوش شيرين

 

آيا كشو و قفسه هاي لباس و يا حوله شما بوي نم مي دهد ؟ مقداري جوش شيرين را به اين كشو ها اسپري كنيد و در آن ها را باز بگذاريد .

 

25. از بين بردن لكه هاي روي فرش با مايع شونيده

 

لكه هاي روي فرش را با يك قاشق چاي خوري مايع شوينده و دو فنجان آب گرم از بين ببريد و مي توايند بخار آن را به فرش بدهيد و شاهد ناپديد شدن لكه ها باشيد و سپس يك اسفنج آغشته به آب سرد را روي آن بكشيد . در اين مقاله بخوانيد كه چگونه ميتوانيم لكه هاي فرش را پاك كنيم. شك خبر مهم براي شما از اين به بعد ميتوانيد به صورت آنلاين از فروشگاه فينو فرش قسطي خريداري كنيد.

 

26. استفاده از پودر بچه براي از بين بردن صدا هاي بسيار بلند

 

اگر صبح ها با سر و صداهايي مثل صداي ماشين ها و لوازم خانگي بيدار مي شويد ، مي توانيد مقداري پودر بچه را روي كف چوبي بريزيد كه با اين كار لوازم با كشيده شدن روي سطح صدا نخواهند داشت .

 

27. استفاده از خمير دندان براي لكه هاي قهوه

 

لكه هاي قهوه روي دندان با خمير دندان و مسواك از بين مي روند اما مي توانيد با اين ماده از شر آن ها از روي فنجان ها نيز خلاص شويد و سپس آن را مثل هميشه شستشو دهيد .

منبع : http://namnak.com/