بازار طراحي اپليكيشن موبايل

دانستي هاي جذاب و كاربري

بازار طراحي اپليكيشن موبايل

۸ بازديد

رونق بازار طراحي اپليكيشن موبايل و افزايش تقاضا براي داشتن گوشي هاي تلفن همراه، حوزه هاي مختلف تجاري و به خصوص دنياي ديجيتال ماركتينگ را تحت تأثير قرار داده است. دلايل زيادي وجود دارند كه نشان مي دهند چرا كسب و كار شما به طراحي اپليكيشن نياز دارد اما تنها دانستن اين دلايل براي موفقيت و ماندن در دنياي تجارت الكترونيك كافي نيست. امروزه پتانسيل هاي فراوان در صنعت ساخت اپ و بازاريابي ديجيتال افراد زيادي را به اين حيطه جذب كرده و باعث به وجود آمدن رقابتي سنگين شده است. بنابراين براي ماندن و پيروزي در اين دنياي پر رقابت بايد به طور مرتب، استراتژي هاي بازاريابي ديجيتال را بروزرساني كرده و از الگوها و تكنولوژي هاي جديد در صنعت ساخت اپليكيشن باخبر باشيم تا از ديگر رقبا عقب نمانيم.

خدمات ديجيتال ماركتينگ حرفه را از طريق اين قسمت : 

 https://sadeghbagheri.ir/digital-marketing/

 

به همين دليل ما در اين مقاله چند ترفند محبوب و جديد كه تاثير اساسي و مثبت بر روش هاي ديجيتال ماركتينگ و بازار اپليكيشن موبايل دارند را معرفي خواهيم كرد تا شما با كاركرد استراتژي بازاريابي ديجيتال در صنعت ساخت اپ موبايل و تاثير آن بر رونق كسب و كار خود آشنا شويد.

 

محبوب ترين استراتژي هاي هوشمند ديجيتال ماركتينگ در بازار ساخت اپ موبايل

    استفاده از محتواي ويديويي و تاثير آن بر بازاريابي ديجيتال اپليكيشن موبايل

با رشد چشمگير شبكه هاي اجتماعي در چند سال اخير و آناليز كاربران اين شبكه ها، بازاريابان و برنامه نويسان اپليكيشن موبايل به اين نتيجه رسيده اند كه محتوا ويديويي و تصويري از محبوب ترين ترفندها براي ارتقا تجربه كاربري و جذب مخاطب بيشتر در دنياي مجازي است. تجربه نشان داده است كه بسياري از بازاريابان  ديجيتال و صاحبان كسب و كارهاي مختلف براي افزايش بازدهي تجارت خود و ارتباط بيشتر با بازار هدف و مخاطبان، حاضر به سرمايه گذاري در اين حيطه هستند.

 

 

 

•    هوش مصنوعي و واقعيت افزوده، دو تكنولوژي هوشمند براي برندسازي اپليكيشن در دنياي ديجيتال ماركتينگ

ظهور هوش مصنوعي و استفاده از اين تكنولوژي در ساخت اپ موبايل، روش هاي بازاريابي و كاركرد اپليكيشن هاي موبايل را تغيير داده است. شخصي سازي تجربه كاربري و ارائه امكاناتي كه بر مبناي خواسته كاربر قابل تغيير و بهينه سازي هستند، تنها نمونه اي از مزاياي هوش مصنوعي در ساخت اپ هاي هوشمند است.

بنابر همين مزايا و نتايج بدست آمده است كه برنامه نويسان و بازاريابان حرفه اي استفاده از هوش مصنوعي در ساخت اپ موبايل را به عنوان يك استراتژي جديد در بازاريابي ديجيتال توصيه مي كنند. به طور كل هوشمندسازي و بهينه سازي امكانات گوشي هاي همراه نسبت به گذشته از اهميت بيشتري برخوردار شده و به عنوان يك عامل مهم در برندسازي و ارتقا تجربه كاربران براي خريد محصولات ديجيتال به حساب مي آيد.

 

علاوه بر هوش مصنوعي، تكنولوژي واقعيت افزوده AR نيز به يك پتانسيل مهم در بازاريابي ديجيتال اپليكيشن موبايل تبديل شده است. امروزه بسياري از صنايع و شركت هاي مختلف از اهميت و نقش تكنولوژي واقعيت افزوده براي جذب مخاطبان بيشتر و برندسازي اپليكشن خود آگاه هستند. كسب و كارهاي مختلف با انجام آزمون و خطاهاي بسيار اين تكنولوژي را به عنوان يك استراتژي به روش هاي نوين ديجيتال ماركتينگ اضافه كرده و با كمك آن ايده هاي جذاب خود براي ساخت اپليكيشن پولساز و استارتاپي را به واقعيت تبديل كرده اند.

 

در اينجا برخي از مزاياي ساخت اپ موبايل با واقعيت افزوده (AR) ذكر شده است:

 

- افزايش كيفيت تجربه كاربري

 

- برندسازي محصول و معرفي اپليكيشن به طيف وسيع تري از مخاطبان

 

- استفاده از gamification در ساخت اپ موبايل براي ارتقاء سرويس دهي

 

- روشي جديد براي شناسايي بازار هدف و افزايش تعامل با آنها

 

 

  استفاده از تكنولوژي هاي صوتي در ساخت اپ موبايل و تاثير آن بر بازاريابي ديجيتال

تكنولوژي هاي صوتي و ترفند هاي استفاده از صدا در ساخت اپ موبايل روز به روز شاهد پيشرفت چشمگيري هستند و به نظر مي رسد كه در سالهاي آتي اين روند ادامه داشته و اين فناوري هاي صوتي و شنيداري از محبوبيت بيشتري برخوردار شوند.

از نمونه هاي محبوب و آشناي استفاده از فناوري صدا در ساخت اپ هاي هوشمند مي توان به جستجوي پيشرفته صوتي و دستيارصوتي اشاره نمود كه امروزه مخاطبان زيادي را به خود جذب كرده است. نكته اساسي اين است كه كسب سود از تكنولوژي هاي صوتي اپليكيشن موبايل تنها با آگاهي از نيازهاي مشتريان امكان پذير خواهد بود. 

 

 

 

 

SEO و ASO ترفندهاي كارآمد ديجيتال ماركتينگ در بازار ساخت اپ موبايل 

در دنياي ديجيتال ماركتينگ و ساخت اپ موبايل، عوامل زيادي بر ديده شدن اپليكيشن ها در دنياي مجازي و رتبه بندي آنها در موتورهاي جستجو تاثير مي گذارند. در چند سال اخير بروزرساني هاي موتور جستجو گوگل، روند بازاريابي و فروش اپليكيشن موبايل و چگونگي جستجوي آنها در استورها را به طور قابل توجهي تغيير داده است.

اين بروزرساني ها اين امكان را به اپليكيشن موبايل مي دهند كه در صفحه نتايج موتور جستجو (SERP) نشان داده شود. همچنين با كمك آنها مي توان با يك كليك برنامه را بر روي گوشي موبايل به سرعت نصب كرد. امروزه، رقابت سنگيني در حيطه بازاريابي اپليكيشن هاي كاربردي موبايل به وجود آمده است، به همين دليل لازم است كه ترفندهاي ديجيتال ماركتينگ در بازار ساخت اپ موبايل را دانسته و بر مبناي آنها سرمايه و وقت خود را براي بهينه سازي موتورهاي جستجو و بازاريابي اپليكيشن هاي موبايل صرف كنيم.

 براي بهبود فرآيند هاي بايد از اين قسمت مشاور ديجيتال ماركتينگ بگيريد :

 https://sadeghbagheri.ir/digital-marketing-consultant/

 

اهميت سئو اپليكيشن در وب سايت ها وتاثير آن بر بازار ساخت اپ موبايل

آمار نشان مي دهد كه تقاضا براي تلفن همراه و به دنبال آن اپليكيشن هاي موبايل به صورت فزاينده اي در حال رشد است. در مقايسه با سال 2017، ترافيك تلفن همراه سهم خود را از 50.3٪ به 52.2٪ در سال 2018 افزايش داده است. به همين دليل توجه ويژه به ترفند هاي بازاريابي اپليكيشن موبايل براي ديده شدن برنامه در بين تعداد زيادي اپليكيشن اهميت زيادي پيدا مي كند. هدف اصلي سرمايه گذاري در زمينه بهينه سازي جستجوگرها نه تنها هدف قرار دادن كاربران جديد بلكه حفظ مشتري هاي قبلي نيزمي باشد.

 

 

 

بهينه سازي اپليكيشن استورها ASO، راهي براي ديده شدن در صنعت ساخت اپ موبايل

ما در مورد جزئيات بالا بردن رتبه برنامه در نتايج جستجوي وب و نكات مهم طراحي جهت تقويت سئو بحث كرديم. در اينجا نوبت به كاربراني مي رسد كه اپليكيشن شما را با مرور و جستجو در اپليكيشن استورها كشف مي كنند. در حدود 48٪ از كاربران اپليكيشن هاي هوشمند برنامه مورد نظر خود را از طريق فروشگاه هاي معتبر اپليكيشن پيدا مي كنند ، كه در صد قابل توجهي و موثري در پيدا كردن استراتژي هاي بازاريابي ديجيتال مي باشد. 

 

 

ASO چيست و چگونه بر بازاريابي ديجيتال اپليكيشن موبايل تاثير مي گذارد؟

وقتي در مورد بازاريابي ديجيتال در اپليكيشن استورها صحبت مي كنيم ، بايد در مورد ASO - Optimization App Store اطلاعاتي داشته باشيم. ASO فرايند بهينه سازي جستجوي اپليكيشن در فروشگاه هاي اپليكيشن موبايل مي باشد. بعضي اوقات افراد ASO و SEO را اشتباه مي گيرند. در واقع ، اين دو استراتژي ديجيتال ماركتينگ مشابه يكديگر هستند و هر دو براي بهبود مشخصات شما در دنياي مجازي استفاده مي شوند. اما تفاوت اصلي بين آنها اين است كه ASO در بهينه سازي فروشگاه هاي اپليكيشن كاربرد دارد در حالي كه SEO بيشتر در جستجوهاي وب متمركز است.

 

براي بهينه سازي ASO بايد به كلمات كليدي، اسم اپليكيشن، تعداد دانلود ها و رتبه بندي آن در فروشگاه، نظرات و نقدهاي كاربران توجه ويژه اي داشته باشيد. براي اولويت داشتن در نتايج جستجوي اپليكيشن استور، بايد عنوان اپليكيشن، زيرنويس، كلمه كليدي و توضيحات برنامه خود را به صورت استراتژيك انتخاب كنيد. هنگامي كه همه آنها را با دقت انتخاب كرديد، مي توانيد بر شاخص هاي الگوريتم فروشگاه اپليكيشن تأثير بگذاريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.