چگونه وارد شغل سئو شويم

دانستي هاي جذاب و كاربري

چگونه وارد شغل سئو شويم

۸ بازديد

درواقع درآمد اين شغل بسيار خوب و مناسب است و شما ميتوانيد هم چون صادق باقري با انجام خدمات سئو يك درآمد خوب از اين شغل داشته باشيد؛ چون سئو داراي محدوديت نيست و شما هر چه بيشتر رتبه‌هاي خوب بدست آوريد به درآمد شما افزوده مي‌شود.مي‌توانيد در جايي استخدام شويد يا خودتان براي وب سايت خودتان كار كنيد تا از راه درآمد كسب كنيد.

 

پيش نياز هاي سئو كار

براي اينكه سئوكار شويد بايد كاملا با مباني وب آشنا باشيد و همچنين بايد كد نويسي را تا حدودي ياد گرفته باشيد زيرا در مواقعي هست كه بايد كد هاي سايت را بهينه كنيد و برخي اشكالات سئو در كدنويسي است، البته اين را هم بگوييم كه اگر شما كد نويسي هم بلد نباشيد مشكل خاصي براي شما پيش نمي آيد و مي‌توانيد كار خود را به سادگي انجام دهيد.

 

 

الگوريتم ها

در مرحله بعد بايد با الگوريتم هاي جديد گوگل را كامل بدانيد به طوري كه همه آنها را برروي وبسايت مورد نظر اعمال كنيد و اگر بخشي مشكل داشت نيز آنرا رفع كنيد.

 

اگر در فرآيند بهينه سازي سايت نياز به راهنمايي داشتيد مشاوره سئو مي‌تواند براي شما مفيد است.

 

البته الگوريتم ها هميشه ثابت نيستند و شما بايستي به صورت منظم و مداوم آنها را بررسي كنيد و الگوريتم هاي جديد را نيز اعمال كنيد به خاطر ايكه در بسياري مواقع گوگل الگوريتم جديدي را معرفي ميكند

 

شناخت صحيح الگوريتم‌ها كمك بزرگي به سئو سايت مي‌كند !

seo marketing - black hat vs white hat

 

آن الگوريتم قوانين گذشته را باطل مي‌كند و اگر شما باز هم طبق آن قوانين سئوي يك وبسايت را به پيش ببريد ممكن است گوگل شما را جريمه كند.

 

در دسترس بودن

پيش نياز بعدي اين است كه شما هميشه آنلاين و در دسترس باشيد و اكثر سئو كار ها نيز به صورت پروژه اي و دوركاري كار ميكنند، شما بايد به تعهدات خود عمل كنيد پس اگر ميدانيد كه نمي توانيد براي مثال يك كلمه خاص را كه رقابت در آن بسيار زياد است براي يك سايت سئو كنيد بهتر است پروژه هاي كوچك را بگيريد تا به اصطلاحي از پس آن بر بياييد.

 

يكي از بهترين روش‌هاي پروژه‌يابي بازاريابي محتوايي ‌ست !

 

 

سرچ كنسول گوگل

سرچ كنسول ي ابزار مهم است كه براي اينكه شما سئوكار شويد بايد آشنايي كامل با آن و خطاهاي آن داشته باشيد.

 

براي بروز رساني محتوا بهتر است بدانيد توليد محتوا چيست.

 

توجه كنيد كه اين ابزار بسيار مهم و حياتي است براي ايكه درواقع خطاهايي كه به شما ميدهد را گوگل بيان كرده است و بر اساس جديد ترين قوانين و الگو هاي گوگل است، همچنين شما بايد بتوانيد آنها را رفع كنيد و اصلا معني كامل آنها را بدانيد.

 

Performance در بخش عملكرد سرچ كنسول گزارش تعداد ورودي و بازديد ارائه مي‌شود.

Coverage در اين بخش اطلاعاتي درباره صفحات سايت و وضعيت آن از نظر گوگل توضيح داده شده است.

Sitemaps بايد نقشه سايت را از اين بخش در سرچ كنسول گوگل ثبت كنيد.

Page Exprience تجربه كاربري سايت شما سنجيده مي‌شود و گزارش آن در اين بخش براي شما در دسترس قرار مي‌گيرد.

Links لينك‌هاي داخلي و خارجي سايت را از قسمت مي‌توانيد مشاهده كنيد.

كاربردهاي بخش‌هاي سرج كنسول گوگل براي استفاده در سئو

وظيفه يك متخصص سئو برطرف كردن ايرادات سرچ كنسول است !

 

براي مثال بعضي از اوقات يك خطا بسيار مهم نيست و نياز نيست كار خاصي را انجام دهيد بلكه يك خطاي كوچك است كه رفع آن هم تاثير چنداني ندارد اما برعكس شايد يك خطا آنقدر مهم باشد كه با حل نكردن آن سئوي سايت و پروژه اي كه برداشته ايد دچار خطا شود و از طرف گوگل و ديگر موتور هاي جستجو جريمه و پنالتي شويد.

 

اصطلاحات سئو

اصطلاحات مختلف و مورد استفاده سئو كار ها

اصطلاحات

همچنين اصطلاحاتي در اين مقاله به كاربرده شده است كه شما بايد مفهوم آنرا بدانيد براي مثال همين كلمه پنالتي شما بايد بدانيد كه پنالتي چيست و سايت در چه زمان هايي پنالتي ميشود و اگر ساتي پنالتي شده باشد چگونه بايد آنرا رفع كنيم.

 

ديگر ابزار مهم در علم سئو ابزار گوگل آناليز است كه يك ابزار براي بررسي آمار سايت است و با استفاده از آن ميتوانيد به صرت كامل آمار سايت را مشاهده كنيد

 

حتي ريزترين نكات آنرا، در گوگل آناليز مي توانيد شما سايت هاي مختلف را در دست بگيريد و آنها را بررسي كنيد كه مثلا نرخ ماندن كاربراني كه در سايت زمان زيادي را مي مانند چقدر است

 

آيا محتوا هاي سايت براي كاربران آن داراي جذابيتي است يا خير كه اگر اينطور بود بايد كاري كنيد كه محتوا ها جذاب تر شوند يا اگر اين بخش به دست شما نبود به مديريت سايت اطلاع  دهيد تا حتما آنرا بررسي كند و محتا هاي با كيفيت قرار دهد.

 

سئو فقط خود سايت نيست بلكه مثلا شما بايد سئوي محتوا ها را نيز ياد بگيريد ، يك مقاله را بايد طوري سئو كنيد كه نزد گوگل مهم شمرده شود و در مدت زمان كمي به نتايج بالا بيايد براي مثال شما بايد نرخ تكرار كلمه كليدي در يك محتوا را بررسي كنيد و اگر بيشتر از سه درصد باشد بايد آنرا اصلاح.

 

درمرحله  بعدي شما بايد بررسي كنيد كه گوگل چگونه يك صفحه را شناسايي و درنتايج مربوطه بالا مي آورد تحقيق كنيد

 

گاهي اوقات بايد بررسي كنيد سايت موردنظر با چه استراتژي پيشرفت ميكند و توصيه ميكنيم كه از روش هاي كلاه سفيد استفاده كنيد و به هيچ عنوان به سراغ روش هاي كلاه سياه نرويد زيرا معمولا ريسك بالايي دارند و ممكن است سايت طرف جريمه و پنالتي شود و خسارت سنگيني  به سايت وارد ميشود.

 

خزنده ها و ربات هاي گوگل به وبسايت شما مي آيند و تك به تك خط ها و كد ها و محتوا هاي سايت شما را بررسي ميكنند و گزارش آنرا به موتور جستجوگر گوگل ميدهند و همچنين موتور هاي جستجوگر ديگر الگوريتم هاي مشابه گوگل دارند پس آنها هم سايت شما را دقيقا مشابه خود گوگل بررسي مي‌كنند.

 

ابزار هاي رتبه بندي

 

حتما از ابزار هاي رتبه بندي وبسايت هاي استفاده كنيد تا خودتان را نسبت به رقباي خود بسنجيد، در دنياي امروز بررسي رقباي خود براي سئو نيز تاثير بالايي دارد و بايد بفهميد كه استراتژي سئوي آنها چيست.

 

ابزارهاي سئو عامل موفقيت سئوكار نيستند هنر سئو در دست كسي است كه با استراتژي‌ها و الگوريتم‌هاي گوگل آشنايي كامل داشته باشد و در كمترين زمان و كمترين هزينه ممكن به رتبه هدف برسد.

 

ديگر ابزار خوبي كه وجود دارد براي بررسي سايت ها ابزار و سايت است كه شما ميتوانيد بااستفاده از آن همانند الكسا رتبه سايت خود را دربين رقبا و سايت هاي ديگر بررسي كنيد، است كه شما با استفاده ميتوانيد رتبه سايت و رقباي خود را بررسي كنيد.

 

حتي شما ميتوانيد به جاي اينكه خودتان سئو را اجرايي كنيد و استراتژي را تعيين كنيد به وبمسترها و مديران كسب‌و‌كار ها مشاوره دهيد تا خودشان سئو را برروي سايتشان اجرايي كنند، همچنين براي آنها يك استراتژي تعيين كنيد تا طبق آن كسب‌و‌كار  خود را براي موتور هاي جستجو بهينه كنند و پيشرفت كنند.

 

براي مشاوره بايد متخصص سئو باشيد !

 

نكات آخر براي سئوكاري

براي شروع براي كار سئو اصلا عجله نكنيد و سعي كنيد دوره هاي مختلف را ببينيد و به صورت كامل تمام موارد سئو و بهينه سازي سايت براي موتور هاي جستجو را فرا بگيريد تا به متخصص سئو تبديل شويد.

 

در اول كارتان نبايد از مشتريان مبالغ بسيار بالايي را درخواست كنيد بلكه بايد نمونه‌كار براي خود جمع كنيد و بسيار تميز هم كار كنيد به طوري كه صاحب پروژه شما از شما تعريف كند و به راحتي و با آرامش شماره آنرا براي اينكه براي از آن سوال كنند بدهيد.

 

در زمينه سئو نبايد فقط به منابع داخلي كفايت كنيد و به سراغ مقالات و منابع خارجي مثل بلاگ هاب اسپات برويد حتي اگر نياز باشد براي اينكه آنرا ترجمه كنند هزينه بدهيد زيرا ارزشش را دارد.

 

مدرك براي سئوكار

آيا براي سئوكار نيازمند گواهي‌نامه و مدرك هستيد؟به طور كلي نيازمند گواهي نامه نيستيد و تنها بايد تجربه و نمونه كار براي خود جمع كنيد، اما ميتوانيد در دوره هاي مختلف كه مدرك نيز ميدهند شركت كنيد.

 

در نظر داشته باشيد كه مدرك براي شما سايت را بهينه سازي نمي‌كند پس نشانه سئوكار خوب به مدرك او نيست پس براي جواب به سوال چگونه سئوكار شويم به سراغ مدرك نمي‌رويم چون حائر اهميت بالا نيست.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.