آرشیو دی ماه 1400

دانستي هاي جذاب و كاربري

بازار طراحي اپليكيشن موبايل

۷ بازديد

رونق بازار طراحي اپليكيشن موبايل و افزايش تقاضا براي داشتن گوشي هاي تلفن همراه، حوزه هاي مختلف تجاري و به خصوص دنياي ديجيتال ماركتينگ را تحت تأثير قرار داده است. دلايل زيادي وجود دارند كه نشان مي دهند چرا كسب و كار شما به طراحي اپليكيشن نياز دارد اما تنها دانستن اين دلايل براي موفقيت و ماندن در دنياي تجارت الكترونيك كافي نيست. امروزه پتانسيل هاي فراوان در صنعت ساخت اپ و بازاريابي ديجيتال افراد زيادي را به اين حيطه جذب كرده و باعث به وجود آمدن رقابتي سنگين شده است. بنابراين براي ماندن و پيروزي در اين دنياي پر رقابت بايد به طور مرتب، استراتژي هاي بازاريابي ديجيتال را بروزرساني كرده و از الگوها و تكنولوژي هاي جديد در صنعت ساخت اپليكيشن باخبر باشيم تا از ديگر رقبا عقب نمانيم.

خدمات ديجيتال ماركتينگ حرفه را از طريق اين قسمت : 

 https://sadeghbagheri.ir/digital-marketing/

 

به همين دليل ما در اين مقاله چند ترفند محبوب و جديد كه تاثير اساسي و مثبت بر روش هاي ديجيتال ماركتينگ و بازار اپليكيشن موبايل دارند را معرفي خواهيم كرد تا شما با كاركرد استراتژي بازاريابي ديجيتال در صنعت ساخت اپ موبايل و تاثير آن بر رونق كسب و كار خود آشنا شويد.

 

محبوب ترين استراتژي هاي هوشمند ديجيتال ماركتينگ در بازار ساخت اپ موبايل

    استفاده از محتواي ويديويي و تاثير آن بر بازاريابي ديجيتال اپليكيشن موبايل

با رشد چشمگير شبكه هاي اجتماعي در چند سال اخير و آناليز كاربران اين شبكه ها، بازاريابان و برنامه نويسان اپليكيشن موبايل به اين نتيجه رسيده اند كه محتوا ويديويي و تصويري از محبوب ترين ترفندها براي ارتقا تجربه كاربري و جذب مخاطب بيشتر در دنياي مجازي است. تجربه نشان داده است كه بسياري از بازاريابان  ديجيتال و صاحبان كسب و كارهاي مختلف براي افزايش بازدهي تجارت خود و ارتباط بيشتر با بازار هدف و مخاطبان، حاضر به سرمايه گذاري در اين حيطه هستند.

 

 

 

•    هوش مصنوعي و واقعيت افزوده، دو تكنولوژي هوشمند براي برندسازي اپليكيشن در دنياي ديجيتال ماركتينگ

ظهور هوش مصنوعي و استفاده از اين تكنولوژي در ساخت اپ موبايل، روش هاي بازاريابي و كاركرد اپليكيشن هاي موبايل را تغيير داده است. شخصي سازي تجربه كاربري و ارائه امكاناتي كه بر مبناي خواسته كاربر قابل تغيير و بهينه سازي هستند، تنها نمونه اي از مزاياي هوش مصنوعي در ساخت اپ هاي هوشمند است.

بنابر همين مزايا و نتايج بدست آمده است كه برنامه نويسان و بازاريابان حرفه اي استفاده از هوش مصنوعي در ساخت اپ موبايل را به عنوان يك استراتژي جديد در بازاريابي ديجيتال توصيه مي كنند. به طور كل هوشمندسازي و بهينه سازي امكانات گوشي هاي همراه نسبت به گذشته از اهميت بيشتري برخوردار شده و به عنوان يك عامل مهم در برندسازي و ارتقا تجربه كاربران براي خريد محصولات ديجيتال به حساب مي آيد.

 

علاوه بر هوش مصنوعي، تكنولوژي واقعيت افزوده AR نيز به يك پتانسيل مهم در بازاريابي ديجيتال اپليكيشن موبايل تبديل شده است. امروزه بسياري از صنايع و شركت هاي مختلف از اهميت و نقش تكنولوژي واقعيت افزوده براي جذب مخاطبان بيشتر و برندسازي اپليكشن خود آگاه هستند. كسب و كارهاي مختلف با انجام آزمون و خطاهاي بسيار اين تكنولوژي را به عنوان يك استراتژي به روش هاي نوين ديجيتال ماركتينگ اضافه كرده و با كمك آن ايده هاي جذاب خود براي ساخت اپليكيشن پولساز و استارتاپي را به واقعيت تبديل كرده اند.

 

در اينجا برخي از مزاياي ساخت اپ موبايل با واقعيت افزوده (AR) ذكر شده است:

 

- افزايش كيفيت تجربه كاربري

 

- برندسازي محصول و معرفي اپليكيشن به طيف وسيع تري از مخاطبان

 

- استفاده از gamification در ساخت اپ موبايل براي ارتقاء سرويس دهي

 

- روشي جديد براي شناسايي بازار هدف و افزايش تعامل با آنها

 

 

  استفاده از تكنولوژي هاي صوتي در ساخت اپ موبايل و تاثير آن بر بازاريابي ديجيتال

تكنولوژي هاي صوتي و ترفند هاي استفاده از صدا در ساخت اپ موبايل روز به روز شاهد پيشرفت چشمگيري هستند و به نظر مي رسد كه در سالهاي آتي اين روند ادامه داشته و اين فناوري هاي صوتي و شنيداري از محبوبيت بيشتري برخوردار شوند.

از نمونه هاي محبوب و آشناي استفاده از فناوري صدا در ساخت اپ هاي هوشمند مي توان به جستجوي پيشرفته صوتي و دستيارصوتي اشاره نمود كه امروزه مخاطبان زيادي را به خود جذب كرده است. نكته اساسي اين است كه كسب سود از تكنولوژي هاي صوتي اپليكيشن موبايل تنها با آگاهي از نيازهاي مشتريان امكان پذير خواهد بود. 

 

 

 

 

SEO و ASO ترفندهاي كارآمد ديجيتال ماركتينگ در بازار ساخت اپ موبايل 

در دنياي ديجيتال ماركتينگ و ساخت اپ موبايل، عوامل زيادي بر ديده شدن اپليكيشن ها در دنياي مجازي و رتبه بندي آنها در موتورهاي جستجو تاثير مي گذارند. در چند سال اخير بروزرساني هاي موتور جستجو گوگل، روند بازاريابي و فروش اپليكيشن موبايل و چگونگي جستجوي آنها در استورها را به طور قابل توجهي تغيير داده است.

اين بروزرساني ها اين امكان را به اپليكيشن موبايل مي دهند كه در صفحه نتايج موتور جستجو (SERP) نشان داده شود. همچنين با كمك آنها مي توان با يك كليك برنامه را بر روي گوشي موبايل به سرعت نصب كرد. امروزه، رقابت سنگيني در حيطه بازاريابي اپليكيشن هاي كاربردي موبايل به وجود آمده است، به همين دليل لازم است كه ترفندهاي ديجيتال ماركتينگ در بازار ساخت اپ موبايل را دانسته و بر مبناي آنها سرمايه و وقت خود را براي بهينه سازي موتورهاي جستجو و بازاريابي اپليكيشن هاي موبايل صرف كنيم.

 براي بهبود فرآيند هاي بايد از اين قسمت مشاور ديجيتال ماركتينگ بگيريد :

 https://sadeghbagheri.ir/digital-marketing-consultant/

 

اهميت سئو اپليكيشن در وب سايت ها وتاثير آن بر بازار ساخت اپ موبايل

آمار نشان مي دهد كه تقاضا براي تلفن همراه و به دنبال آن اپليكيشن هاي موبايل به صورت فزاينده اي در حال رشد است. در مقايسه با سال 2017، ترافيك تلفن همراه سهم خود را از 50.3٪ به 52.2٪ در سال 2018 افزايش داده است. به همين دليل توجه ويژه به ترفند هاي بازاريابي اپليكيشن موبايل براي ديده شدن برنامه در بين تعداد زيادي اپليكيشن اهميت زيادي پيدا مي كند. هدف اصلي سرمايه گذاري در زمينه بهينه سازي جستجوگرها نه تنها هدف قرار دادن كاربران جديد بلكه حفظ مشتري هاي قبلي نيزمي باشد.

 

 

 

بهينه سازي اپليكيشن استورها ASO، راهي براي ديده شدن در صنعت ساخت اپ موبايل

ما در مورد جزئيات بالا بردن رتبه برنامه در نتايج جستجوي وب و نكات مهم طراحي جهت تقويت سئو بحث كرديم. در اينجا نوبت به كاربراني مي رسد كه اپليكيشن شما را با مرور و جستجو در اپليكيشن استورها كشف مي كنند. در حدود 48٪ از كاربران اپليكيشن هاي هوشمند برنامه مورد نظر خود را از طريق فروشگاه هاي معتبر اپليكيشن پيدا مي كنند ، كه در صد قابل توجهي و موثري در پيدا كردن استراتژي هاي بازاريابي ديجيتال مي باشد. 

 

 

ASO چيست و چگونه بر بازاريابي ديجيتال اپليكيشن موبايل تاثير مي گذارد؟

وقتي در مورد بازاريابي ديجيتال در اپليكيشن استورها صحبت مي كنيم ، بايد در مورد ASO - Optimization App Store اطلاعاتي داشته باشيم. ASO فرايند بهينه سازي جستجوي اپليكيشن در فروشگاه هاي اپليكيشن موبايل مي باشد. بعضي اوقات افراد ASO و SEO را اشتباه مي گيرند. در واقع ، اين دو استراتژي ديجيتال ماركتينگ مشابه يكديگر هستند و هر دو براي بهبود مشخصات شما در دنياي مجازي استفاده مي شوند. اما تفاوت اصلي بين آنها اين است كه ASO در بهينه سازي فروشگاه هاي اپليكيشن كاربرد دارد در حالي كه SEO بيشتر در جستجوهاي وب متمركز است.

 

براي بهينه سازي ASO بايد به كلمات كليدي، اسم اپليكيشن، تعداد دانلود ها و رتبه بندي آن در فروشگاه، نظرات و نقدهاي كاربران توجه ويژه اي داشته باشيد. براي اولويت داشتن در نتايج جستجوي اپليكيشن استور، بايد عنوان اپليكيشن، زيرنويس، كلمه كليدي و توضيحات برنامه خود را به صورت استراتژيك انتخاب كنيد. هنگامي كه همه آنها را با دقت انتخاب كرديد، مي توانيد بر شاخص هاي الگوريتم فروشگاه اپليكيشن تأثير بگذاريد.

سرچ كنسول چيست؟

۷ بازديد

هنگامي كه سايتي را راه اندازي مي كنيم لازم است روز به روز اطلاعاتي را در مورد سايت خود بدست آوريم. اما چطور مي توانيم اين اطلاعات را بدست آوريم؟ چگونه از ايندكس شدن سايت توسط گوگل اطمينان پيدا كنيم؟ آمار بازديد سايت خود را چگونه بدست آوريم؟ اين سوالات و هزاران سوالات ديگر در مورد سايت براي ما پيش مي آيد. ما در چالاك سافت يكي از مهمترين ابزارهاي آناليز سايت كه به گوگل سرچ كنسول معروف است را به اختصار توضيح مي دهيم. همچنين اهميت استفاده از آن براي سئوكاران و كاربرد سرچ كنسول را با هم بررسي مي كنيم.


گوگل سرچ كنسول (Google Search Console) يك ابزار رايگان گوگل مي باشد كه به وسيله آن مي توانيم سايت را تجزيه و تحليل كنيم و خطاهاي احتمالي را رفع كنيم، اين ابزار آمار واقعي سايت را به ما نشان ميدهد، لينك ها و بك لينك هاي سايت، امكان ثبت نقشه سايت در گوگل، ريسپانسيو بودن سايت، نرخ كليك كلمات كليدي در سايت، صفحات ايندكس شده ي سايت، خطاهاي امنيتي و… برخي از امكاناتي است كه اين ابزار ارزشمند به ما مي دهد.

 

تاريخچه گوگل سرچ كنسول

اين ابزار هنگامي كه معرفي شد در ابتدا به نام كنسول جستجوي گوگل معرفي شد و در سال ۲۰۱۵ نام آن به وبمستر تولز تغيير يافت. نسخه جديد اين ابزار در ژانويه ۲۰۱۸ با نام سرچ كنسول معرفي شد. اين ابزار به طور مداوم در حال تغيير و به روز رساني است و روز به روز امكانات بيشتري به آن اضافه مي شود.

 

كاربرد هاي سرچ كنسول

دريافت پيام ها و خطاهاي امنيتي

مشاهده و درك كاربراني كه با سرچ در گوگل وارد وب سايت ما مي شوند.

مشاهده وضعيت وب سايت در نتايج گوگل

نرخ كليك كاربران در سايت

آمار روزانه و ماهانه ورود به سايت

رفع مشكلات سايت

دريافت توصيه هاي ايمني براي حفاظت از سايت

مشاهده ايندكس نشدن صفحات توسط گوگل

مشاهده كلمات كليدي از طريق ورود كاربران به سايت

حذف صفحات دلخواه از نتايج گوگل

مشاهده ميزان رشد و عملكرد سايت

حل مشكلاتي كه باعث افت و پنالتي شدن سايت مي شوند.

كاربرد هاي سرچ كنسول

كاربرد هاي سرچ كنسول

 

يكي از ابزارهاي بسيار مهم سئوكاران و مشاوران ديجيتال ماركتينگ است :

https://sadeghbagheri.ir/digital-marketing-consultant/

 

گوگل سرچ كنسول بيشتر براي چه افرادي كاربرد دارد؟

اين ابزار براي تمام كساني كه كسب و كارهاي اينترنتي دارند مي تواند مفيد باشد اما بيشتر براي :

 

سئو كاران و مديران بازاريابي:

سئو كاران مي توان از طريق اين ابزار ترافيك سايت را ببينند و با اقداماتي كه انجام مي دهند ترافيك سايت را بالا ببرند. و همچنين كلمات كليدي سرچ شده و نرخ كليك و… را ببينند و آن ها را بهبود ببخشند.

 

مديران سايت ها:

به عنوان يك مدير سايت مي توانيد با اين ابزار خطاهاي امنيتي و ارورهاي سايت را مشاهده كرده و آنها را رفع كنيد.

 

صاحبان كسب و كار:

صاحبان كسب و كارها با تحليل و بررسي سايت هاي خود از طريق اين ابزار بايد عملكرد سايت هاي خود را بهبود ببخشند و صفحات سايت خود را براي نتايج اول گوگل بهينه كنند.

 

توسعه دهندگان وب:

اين افراد نيز مي توانند كدهاي نوشته شده براي سايت خود را از طريق اين ابزار كنترل كنند. و همچنين برخي از مشكلات را حل كنند.

 

تفاوت سرچ كنسول قديم و سرچ كنسول جديد:

با سرچ كنسول قديم ترافيك سايت را ۳ ماهه مي توانستيم مشاهده كنيم اما سرچ كنسول جديد به ۱۶ ماه تغيير يافته است.

سرچ كنسول جديد ابزارهاي بيشتر و اطلاعات بيشتري در مورد صفحات در اختيار ما قرار مي دهد.

اطلاعات جديد مانند موبايل فرندلي و ايندكس صفحات و… را بهبود بخشيده است.

در سرچ كنسول جديد مي توانيد جزئيات را دنبال كنيم و صفحاتي را كه داراي مشكل هستند را شناسايي و خطاي آن ها را حل كنيم.

بهبود در بخش گزارش دهي و برخي از ابزارهاي ديگر

اضافه شدن بخش موبايل و ارائه خدمات آنها

ثبت سايت در كنسول گوگل

براي ثبت سايت در سرچ كنسول ابتدا بايد سايت را ثبت كنيد و مالكيت خود را به عنوان مدير سايت تاييد كنيد. زيرا اين ابزار داراي اطلاعات محرمانه است به همين دليل بسيار حساس است.

 

ثبت سايت در كنسول گوگل

گوگل سرچ كنسول چيست؟ يكي از كاربردهاي آن ثبت سايت در كنسول گوگل

 

در مرحله بعدي بايد هويت مالكان و كاربران سايت را تاييد كرده و ميزان و دسترسي آن ها را نيز مشخص كنيد.

 

حالا نوبت ثبت سايت مپ شما رسيده است. ثبت نقشه سايت به گوگل كمك مي كند درك بهتري از سايت شما داشته باشد. همچنين ثبت نقشه سايت براي بهبود سئوي سايت نيز مهم است.

 

نحوه استفاده از كنسول جستجوي گوگل براي بهبود سئو سايت

بهبود رتبه بندي براي كلمات كليدي با عملكرد كم

كلمات كليدي با عملكرد كم، كلماتي هستند در موقعيت هاي يك يا دو رتبه بندي نشده اند. عملكرد آنها كم است زيرا اكثر افراد روي يكي از دو نتيجه اول كليك مي كنند، به اين معني كه اگر در موقعيت هاي پايين رتبه قرار بگيريد، تعداد زيادي از ترافيك را از دست مي دهيد. به عنوان مثال، اگر در موقعيت هشتم قرار بگيريد، تقريباً ۱٫۸٪ از جستجوگران روي نتيجه شما كليك مي كنند.

 

بنابراين اگر كلمه كليدي مورد شما ماهانه ۱۰۰۰ جستجو دارد. با رتبه بندي در موقعيت ۸ ماهانه ۱۸ بازديد از جستجوي ارگانيك داريد، در حالي كه براي موقعيت دوم ۱۶۰ كليك است.

 

صفحات با رتبه بندي كلمات كليدي بالا، اما CTR پايين را بهينه كنيد.

برخي صفحات عملكرد بهتر از حد متوسط ​​دارند و برخي عملكرد بدتري دارند. بنابراين ما بايد صفحاتي را پيدا كنيم كه عملكردشان از حد متوسط ​​كمتر است، و آن ها را تحليل كنيم. سپس ببينيم آيا راهي براي افزايش CTR آنها براي دستيابي به بازديد بيشتر وجود دارد.

 

مشكلات نقشه سايت را برطرف كنيد.

اگر نقشه سايتهايي را كه وارد كرده ايد مشكلي داشته باشد، ممكن است خزنده هاي گوگل را گيج كند. همچنين مي تواند باعث شود آنها URL هاي اشتباه را در برخي موارد ايندكس كنند.

 

مشاهده تعداد بك لينك هاي صفحات سايت.

بك لينك فاكتور مهم رتبه بندي گوگل است. گوگل بارها اين موضوع را به ما يادآوري كرده است.همچنين ما رابطه بين ترافيك جستجوي ارگانيك و بك لينك را مشاهده مي كنيم.

يكي از مهم ترين ابزاري هايي كه بايد متخصصان در خدمات سئو از ان استفاده كنن سرچ كنسول است :

https://sadeghbagheri.ir/seo/

 

پيدا كردن صفحاتي كه به لينك هاي داخلي بيشتري نياز دارند.

اين قسمت به شما كمك مي كنند صفحه جديد ما سريعتر در صفحات گوگل امتياز بگيرد. لينك هاي داخلي PageRank را به صفحه جديد منتقل مي كنند، اين كار به صفحه كمك مي كند رتبه بالاتري در نتايج جستجو داشته باشد.

 

همچنين مشاهده پست ها و صفحاتي وجود دارد كه لينك داخلي زيادي ندارند يا هيچ لينكي ندارند، احتمالاً آنها پست هاي قديمي هستند و يا فراموش شده هستند. اينها معمولاً بازديد زيادي را براي سايت شما به همراه نمي آورند يا ارزش SEO زيادي ندارند، بهتر است اين صفحات را حذف كنيد.

 

صفحاتي را كه ترافيك ارگانيك خود را از دست داده اند را به روز كنيد.

اكثر صفحات براي هميشه ترافيك ارگانيك دريافت نمي كنند. بعد از مدتي ترافيك خود را از دست مي دهند. پس بايد آن ها را به روز رساني كنيد. تا دوباره در صفحات بالا نمايش داده شوند.

 

بهترين زماني براي استفاده از سرچ كنسول براي مشاهده اطلاعات سايت چه موقع است؟

به محض ثبت نام در سرچ كنسول و تاييد مالكيت سايت مي توانيد از آمار و ارقام و داده هاي آن استفاده كنيد. اما در ابتداي تاسيس سايت اطلاعات كمي دارد و زياد به درد نمي خورد.

 

اطلاعات و داده هاي سرچ كنسول چند وقت يكبار بايد بررسي شوند؟

بررسي اطلاعات سرچ كنسول به نقش شما بستگي دارد اينكه شما مدير سايت باشيد يا سئو كار يا طراح سايت. اما معمولا گوگل توصيه مي كند حداقل هر ماه يكبار اين اطلاعات را مشاهده و بررسي كنيد. ولي گاهي لازم است هر هفته يا هر روز اين اطلاعات را چك كنيد.

 

آيا گوگل سرچ كنسول و گوگل آناليتيكس با هم تفاوت دارند؟

هر دو ابزار سرچ كنسول و گوگل آناليتيكس اطلاعات مهمي را در مورد سايت به ما مي دهند. سرچ كنسول به بررسي اطلاعات قبل از ورود كاربر مي پردازد. اما گوگل آناليتيكس به رفتار كاربر بعد از ورود به سايت مي پردازد.

 

چه مدت زمان لازم است تا سايت توسط سرچ كنسول ايندكس شود؟

بعد از درخواست در وبمستر تولز و ايندكس كردن سايت معمولا از چند روز تا چند هفته زمان براي ايندكس كردن سايت توسط گوگل سرچ كنسول لازم است.

گوگل اناليز چيست و چه كار ميكند؟

۸ بازديد

گوگل آناليتيكس Google analytics از سرويس هاي رايگاني است كه از جانب گوگل در دسترس وبمستران و مديران وب سايت ها قرار گرفته و با ارائه ي اطلاعات مختلف از جمله موارد مرتبط با ميزان بازديد ها و رفتارهاي كاربران مي توانند به يك تحليلگر و يا سئو كار كمك نمايند تا با استفاده از اين اطلاعات ، روش هاي جديدي در جهت پيشرفت دادن وضعيت سئو و افزايش بازديد سايت انتخاب نمايد .

در بحث مشاوره ديجيتال ماركتينگ، مشاوران ابتدا اطلاعات گوگل اناليتيكز را تحليل ميكنند و بعد از آن براي بهبود عملكرد به كارفرماها راه كار ميدهند. از طريق لينك زير ميتوانيد درخواست مشاوره ديجيتال ماركتينگ بدهيد: 

https://sadeghbagheri.ir/digital-marketing-consultant/

 

گوگل آناليتيكس به طور مستقيم به تحليل و آناليز موارد مرتبط با كاربراني خواهد پرداخت كه از سايت شما بازديد دارند و اطلاعات مختلفي مانند صفحات ورودي دهنده، كاربران وارد شده ، فعاليت هاي كاربران، زماني كه حضور دارند و مسير خروجي آنها را در اختيار ادمين قرار مي دهد . به همين جهت اين روش يك روش بسيار هوشمندانه به منظور نظارت بر ميزان بازديد هاي انجام شده از صفحات داخلي و صفحه اصلي وب و نيز يك ابزار قدرتمند براي تحليل بهينه سازي وب سايت است . شايد براي شما اين سوال پيش بيايد كه تحليل و بررسي رفتار كاربران و بازديدكنندگان از طريق سرويس گوگل آناليتيكس چه فايده اي خواهد داشت ؟ در پاسخ به اين سوال مي توان گفت كه هدف اصلي از راه اندازي يك وب سايت اين است كه شما بتوانيد با ارائه ي اطلاعات و يا در معرض ديد قرار دادن خدمات و محصولات خود نظر و توجه بازديدكنندگان را جلب نماييد . هر كدام از كاربران اينترنتي به عنوان يك وضعيت مشتري در نظر گرفته مي شود و نيز در بهترين حالت مي توان متقاضي دريافت خدمات يا خريد محصولاتتان باشد وبه بهبود در وضعيت سود آوري اقتصادي كسب و كارتان كمك نمايد، به اين ترتيب زماني كه گوگل آناليتيك به عنوان ابزار راهنماي كنترل و بررسي رفتار بازديد كنندگان و تحليلگر آماري بازديدهاي تحت وب استفاده نماييد مي توانيد بفهميد كه چه زماني بيشترين بازديد از كدام يك از صفحات داخلي سايت صورت گرفته است و محبوب ترين اطلاعات و مطالب و يا محصولات شما از ديد كاربران اينترنتي كدام است ؟ و نيز بازاريابان اينترنتي با بررسي اين گزارشات مي توانند تشخيص دهند كه چه نوع تبليغاتي در فضاي مجازي موجب شده است تا بر تعداد بازديدكنندگان سايت افزوده شده است . با اين وجود شما مي توانيد با برخورداري از يك تحليل درست، استراتژي و راهكارهاي جديد را براي رسيدن به هدف خود در بازه ي زماني مشخص تعيين نماييد و گوگل آناليتيك با ارائه گزارشات تخصصي يك راهنما در جهت تحقق اهداف شما خواهد بود .

 

مزاياي استفاده از گوگل آناليتيكس

سرويس گوگل آناليتيك چه اطلاعاتي را ارائه مي دهد ؟

 

 

گوگل آناليتيكس Google analytics تمام ويژگي هايي كه مناسب براي يك برنامه قدرتمند تحليلگر تحت وب لازم است را دارا مي باشد و همچنين با برخورداري از امكانات گوناگون مي توان به بهترين شكل ترافيكي كه به يك وب سايت روانه مي شود را تعيين كند . با توجه به اينكه اين برنامه از طرف گوگل ارائه شده است به ميزان زيادي ميتواند به منظور تحليل سايت هايي كه به دنبال افزايش رتبه در موتور جستجوي گوگل هستند مناسب باشد . در جهت تحليل جامع تر  و بررسي دقيق تر وضعيت صفحات وب، مي توانيد اين سرويس را به صورت تركيبي با يكي ديگر از مهم ترين ابزارهاي گوگل به نام وب مستر تولز استفاده نماييد.

 

در ادامه اين مقاله به بررسي برخي از امكاناتي كه گوگل آناليتيك در اختيار وب مستران قرار مي دهد . مشاهده مي نماييد :

 

محل و موقعيت جغرافيايي كاربران ( كشور و شهر )

 

تكنولوژي مورد استفاده و مرورگرهايي كه كاربران براي بازديدكننده از طريق آن صفحات وب را مشاهده نموده است .

 

اطلاعاتي راجع به بازديدكنندگان سايت شما در قالب اعداد، جدول و گراف هاي نمايشي

 

رزولوشن صفحه نمايش دستگاهي كه بازديدكننده از طريق آن صفحات وب را مشاهده نموده است .

 

مشخص مي كند كه كاربران از چه منابعي به سايت شما وارد شده اند ؟ تبليغات، انواع لينك هاي موجود در سايت هاي ديگر، ايميل هاي تبليغاتي، كلمات كليدي، كانال ها، رسانه هاي اجتماعي و... )

 

مشاهده ي مدت زماني كه كاربران در صفحات وب گذرانده اند .

 

شناسايي قوي ترين و ضعيف ترين صفحات يك سايت بر اساس ميزان جذابيتي كه براي كاربران دارد .

 

اطلاعاتي در مورد تاثير محتواي سايت بر بازديد كنندگان در اختيار مديران سايت قرار مي دهد

 

ارائه گزارش كاملا تصويري از تعداد بازديد هاي وب سايت شما

 

 

چگونه مي توان از گوگل آناليتيك استفاده كرد ؟

در ابتدا شما نياز به يك حساب جيميل داريد و در آن وارد شويد .

سپس آدرس google.com/Analytics را در مرورگر خود وارد نماييد .

سپس به اين دليل كه از قبل وارد حساب جيميل خود شده ايد گزينه Access Analytics براي شما به نمايش در مي آيد، بر روي آن كليك نماييد .

در اين مرحله شما نياز داريد كه كد گوگل آناليتيك كه تركيبي از جاوا اسكريپت و HTML مي باشد را به سايت خود مي توانيد اضافه نماييد تا ربات ها بتوانند به آساني وضعيت سايت شما را رديابي نمايند .

 

https://sadeghbagheri.ir/digital-marketing/

 

بعد از آنكه مراحل نصب را به پايان رسانديد، وقت آن مي‌رسد كه طريقۀ استفاده از اين ابزار را فرا بگيريد. قبل از آنكه شروع كنيم و وارد جزئيات شويم، لازم است كه شما با معناي كلمات و عبارات كليدي براي استفاده از اين ابزار آشنا شويد. شما بارها و بارها طي خواندن اين مطلب و استفاده از اطلاعات گوگل با اين واژه‌ها روبرو خواهيد شد.

 

ابعاد (Dimensions): منظور از بعد (يا دايمنشن) يكي از خصوصيات و ويژگي‌هاي بارز وب‌سايت يا برنامۀ گوشي است كه مي‌تواند مقادير مختلفي را بپذيرد. نوع مرورگر، صفحۀ خروج كاربر، صفحات مورد بازديد و زمان حضور كاربر در وب‌سايت از نمونه ابعادي هستند كه در گوگل آناليز وجود دارد.

متريك‌ها (Metrics): متريك‌ها در واقع خصوصيات دروني يك دايمنشن هستند كه مي‌توانند به صورت مجموع يا نرخ اندازه‌گيري شوند. براي مثال تعداد بازديدها از يك صفحه يا ميانگين زماني كه كاربران در وب‌سايت گذرانده‌اند.

دوره‌ها (Sessions): دوره به مدت زماني اطلاق مي‌شود كه كاربر به صورت فعال با وب‌سايت، برنامۀ گوشي يا ساير رسانه‌هاي شما در ارتباط است. تمام اطلاعات در مورد تعاملات كاربر (تعداد صفحاتي بازديدي، رويدادها، ميزان خريد و ...) در طي يك دوره حساب مي‌شوند. دوره‌ها معمولاً بعد از 30 دقيقه عدم تعامل كاربر با وب‌سايت يا برنامۀ شما بسته مي‌شوند و در صورت بازگشت كاربر، يك دورۀ جديد باز خواهد شد.

كاربران (Users): افرادي كه حداقل براي يك دوره (Session) در وب‌سايت حضور داشته‌اند، جزو كاربران شما محسوب مي‌شوند.

بازديدكنندگان (Visitors): بازديدكنندگاني كه به وب‌سايت شما سر زده‌اند. اينها به دو دستۀ بازديدكنندگان جديد (New Visitor) و بازديدكنندگان تكراري (Returning Visitors) تقسيم مي‌شوند. بازديدكنندگان تكراري، كاربراني كساني هستند كه قبلاً يك دوره را در وب‌سايت شما گذرانده‌اند.

بازديد صفحات (Pageviews): منظور از اين عبارت تعداد كل دفعاتي است كه يك صفحه مشاهده شده است. توجه داشته باشيد كه بازديدهاي مكرر توسط يك كاربر تكراري نيز در اين مقدار حساب مي‌شود.

صفحات/دوره‌ها (Pages/Sessions): صفحات/دوره‌ها به ميانگين تعداد صفحاتي اطلاق مي‌شود كه در طي يك دوره ديده مي‌شود. بازديدهاي تكراري از يك صفحه نيز در اين مورد حساب مي‌شود.

ميانگين زمانِ دوره (Avg. Session Duration): ميانگين زماني است كه دوره‌هاي استفادۀ كاربران به طول انجاميده است.

نرخ پرش (Bounce Rate): منظور از نرخ پرش، درصد كساني است كه تنها يك صفحه از وب‌سايت شما را مشاهده كرده‌اند. (بازديدي كه در آن كاربر به وب‌سايت شما وارد شده و بدون آنكه هيچ تعاملي با آن داشته باشد، صفحه را بسته است) هر چقدر كه نرخ پرش وب‌سايت شما كمتر باشد، يعني وب‌سايت شما در حفظ كاربر موفق‌تر عمل كرده است.

دوره‌هاي جديد (New Sessions): يك تخمين از تعداد بازديدهايي است كه براي اولين بار و توسط كاربران جديد صورت مي‌گيرند. دليل تخميني بودن اين درصد اين است كه كاربر ممكن است با يك آي پي جديد به سايت شما وارد شود.

اهداف (Goals): شما مي‌توانيد در گوگل آناليتيكس اهدافي براي خود تعيين كنيد. اينكار به شما اجازه مي‌دهد كه ميزان موفقيت سايت خود را اندازه‌گيري كنيد و ببينيد كه چند درصد از كاربران يك فرآيند مشخص كه براي شما مهم است را در وب‌سايت طي مي‌كنند.

تبديل‌ها (Conversions): تبديل‌ها زماني صورت مي‌گيرند كه يك كاربر اهداف شما را عملي مي‌كند و در نتيجه تبديل به يك كاربر ثابت يا مشتري شما ‌شود. مثلاً وقتي يك كاربر در وب‌سايت شما ثبت نام مي‌كند يا يك خريد را انجام مي‌دهد.

كمپين‌ها (Campaigns): كمپين‌ها به شما اجازه مي‌دهد كه پارامترهاي شخصي خود را براي هر صفحه‌اي كه دوست داريد اضافه كنيد تا بتوانيد اطلاعات بيشتري را از كاربران خود بدست آوريد.

جذب (Acquisition): منظور از جذب، روشي است كه كاربران خود را بدست آورده‌ايد. مثلاً ممكن است طريقۀ جذب يك كاربر، موتور جستجوي گوگل باشد.

رفتار (Behavior): اطلاعات رفتاري كاربران به شما اجازه مي‌دهد كه محتواي خود را مطابق نياز آنها تغيير دهيد و آن را بهينه نماييد.