چرا تهيه و تدوين انواع استراتژي هاي بازاريابي ضروري است؟

۷ بازديد

چرا تهيه و تدوين انواع استراتژي هاي بازاريابي ضروري است؟

استراتژي هاي بازاريابي به برند شما اعتبار مي بخشند و منجر به يكپارچگي و هم جهت شدن كليه فعاليت هاي بازاريابي سازمان مي شوند، فرقي ندارد اين فعاليت ها توسط يك ادمين اينستاگرام انجام شود و يا يك مدير فروش باسابقه، همه به دنبال انتقال يك پيام واحد خواهند بود! افزايش كارآمدي و اثربخشي هزينه هاي دپارتمان بازاريابي، يكي از ديگر مزاياي استفاده از استراتژي هاي بازاريابي است. اگر همچنان از روش هاي بازاريابي سنتي و فروش مستقيم استفاده مي كنيد، ديگر زمان آن رسيده تا به استراتژي هاي بازاريابي جديد و به روز روي آوريد كه هم مطابق با نيازهاي در حال تغيير مشتريان است و هم اثربخشي بيشتري دارد. ميتوانيد از يك مشاوره بازاريابي يا يك مشاوره بازاريابي ديجيتال با برخورداري از تجربه بالا در زمينه تدوين و اجرا انواع استراتژي هاي بازاريابي به دنبال آن باشيد كه بهترين راهكارهاي استراتژيك بازاريابي را با توجه به صنعت، حوزه فعاليت، خدمات يا محصول، گرايش مشتريان، آخرين تغييرات اجتماعي، اقتصادي، سياسي و … مرتبط با كسب وكارتان را تدوين كنيد.

استراتژي‌هاي بازاريابي موثر، نقشه‌‌ي برندينگ مشخص و تكنيك‌هاي بازاريابي اينترنتي سه جزء كليدي هر كسب‌وكار موفقي هستند.

 

مشاوره و تدوين و اجراي استراتژي بازاريابي ديجيتال

تدوين استراتژي هاي بازاريابي به كسب وكارهاي فعال در صنايع مختلف اين امكان را مي دهد تا قبل از هر چيز فعاليت هاي فعلي بازاريابي خود را تجزيه و تحليل نمايند، سپس ميزان اثربخشي اين فعاليت ها را اندازه گيري و استراتژي هاي بازاريابي تكميلي و جديدي را پيشنهاد كنند. استراتژي هاي بازاريابي عموما در قالب 7P بازاريابي مانند استراتژي هاي توزيع، ترفيع، قيمت گذاري و ... تعريف خواهند شد. اگر قصد داريد كه تدوين اين استراتژي ها را به خارج از شركت خود واگذار نماييد و يا تمايل به دريافت مشاوره به منظور اطمينان از درستي مسير خود و كاهش هزينه هاي اشتباهات احتمالي را داريد، اين خدمات مناسب شما خواهد بود. در عين حال اگر استراتژي هاي بازاريابي خود را تدوين كرده ايد و در زمينه اجراي اين استراتژي ها نياز به يك تيم اجرايي متخصص و حرفه اي داريد.

نقش استراتژي بازاريابي در طراحي و اجراي استراتژي ها

اساس برنامه ريزي استراتژيك در تمام سطوح، شناسايي تهديدهاست به منظور پرهيز از اجتناب از آنها و شناخت فرصت هاست به منظور بهره برداري از آنها و مسئوليت استراتژيك اصلي هر مديري، كنترل و مراقبت بيرون است تا بتواند شركت با فعاليت هاي آن را با تغييرات در محيط هماهنگ و همگام سازد. از آنجا كه مديران بازاريابي موفقيت هايي را در محدوده بين شركت و مشتريان، توزيع كنندگان و رقبا اشغال مي كنند؛ معمولا بيشتر با شرايط و تغييرات در محيط بازار آشنا هستند. در نتيجه، اين مديران نه تنها مسئول طراحي طرح هاي استراتژيك براي اقلام بازار و محصول خود هستند، بلكه اغلب مشاركت كنندگان اصلي در فرايند برنامه ريزي در سطوح تجاري بنگاه نيز مي باشند.

 

نفوذ و تأثير گسترده مديران بازاريابي بر تصميم هاي استراتژيك اتخاذ شده در سطوح بالاتر به وضوح در نظرسنجي تازه اي كه از مديران ۲۸۰ واحد فعاليت شركت هاي آمريكايي و ۲۳۴ واحد فعاليت شركت هاي آلماني، در حوزه هاي تجهيزات الكتريكي، ماشين آلات مكانيكي و كالاهاي صنايع بسته بندي مصرف كننده، به عمل آمده، به اثبات رسيده است.

 

اين پيمايش، ادراكات مديران بازاريابي، نفوذ و اثر آنها بر فرايندهاي فروش، تحقيق و توسعه و فرآيند مالي را در انواع تصميم هاي استراتژيك و تاكتيكي اتخاذ شده در شركتهايشان نشان مي دهد كه ميتواند نقش استراتژي بازاريابي را در سازمان ها پر رنگ تر كند. نمايش ۱۳ نتايج اين نظرسنجي را خلاصه كرده است.

 

مشاوره تدوين استراتژي بازاريابي

اگر جزو آن دسته از مشتريان هستيد كه استراتژي هاي بازاريابي خود را به شكل مستند تهيه نموده ايد و تيم اجرايي مورد نياز براي اجراي اين استراتژي ها را نيز در اختيار داريد ولي همچنان به يك مشاور متخصص و يك استراتژيست بازاريابي احتياج داريد آمادگي لازم براي همكاري با شما را نيز دارا مي باشد. چنانچه به عنوان مدير سازمان از اجراي استراتژي هاي بازاريابي خود ناراضي هستيد ما با عارضه يابي و نظارت بر اجراي اين استراتژي ها به شما كمك خواهيم نمود تا عملكرد خود را بهبود ببخشيد. همچنين آموزش تدوين و اجراي استراتژي هاي بازاريابي در كنار مشاوره از جمله خدماتي است كه به شكل انفرادي يا گروهي به دپارتمان هاي بازاريابي شركت ها قابل ارائه است و منجر به نهادينه شدن دانش بازاريابي در اين بخش ها خواهد شد. شما مي توانيد با آموزش نيروي انساني خود، از تدوين و اجراي اصولي انواع استراتژي هاي بازاريابي در داخل سازمان خود آسوده خاطر باشيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.