ترفند هاي كابردي براي بانوي نمونه قسمت دوم

۷۶ بازديد

با ما همراه باشيد تا قسمت دوم نكان و ترفندها خانه داري را ياد بگيريد:

28. استفاده از جوش شيرين براي ظرفشويي

اگر از ماشين ظرفشويي خود مدت زمان بيشتري استفاده كنيد ، يعني اين كه هزينه هاي خود را تا حد زيادي كاهش داده ايد . مقداري جوش شيرين را تكان دهيد و آن را روي اسفنج مرطوب بريزيد و روي لبه هاي ظرفشويي بزنيد تا لكه ها و آثار غذا از بين برود .

29. از بين بردن لكه هاي چربي با كوكا كولا

اگر لكه هاي چربي روي تيشرت مورد علاقه شما مانده است ، مي توانيد مقداري كوكا كولا را روي آن بريزيد و سپس آن را مثل هميشه داخل ماشين لباسشويي بياندازيد تا اسيد نوشابه داخل بافت لباس حل شود . 

29. تميزكردن فيلتر هود آشپزخانه با جوش شيرين

فيلتر هود آشپزخانه را در يك قابلمه بزرگ بجوشانيد و به آن جوش شيرين اضافه كنيد تا تميز شود. 

30. از بين بردن لكه هاي توالت با زغال

هيچ چيز مانند زغال نمي تواند سفيدي رنگ توالت را به شما برگرداند . يك قوطي زغال را پودر كنيد و آن را روي سنگ بريزيد و اجازه دهيد كه يك شبانه روز روي آن بماند و با استفاده از فرچه كمي بيشتر آن را پخش كنيد و سپس صبح روز بعد روي آن آب بگيريد .

31. نگه داشتن يك ليمو در يخچال براي خوشبو كردن داخل آن

حتما متوجه شده ايد كه حتي غذا هاي مورد علاقه تان نيز در داخل يخچال بوي بدي مي گيرند . يك ليموي تازه را از وسط قاچ كنيد و آن را در طبقه بالاي يخچال قرار دهيد و نصف ديگر را در پايين طبقه بگذاريد تا هرگونه بوي بدي از فريزر از بين برود .

خبر خوب براي شما كاربران عزيز شما ميتونيد به صورت كاملا آنلاين و فرش تا را قسطي خريد كنيد.

32. از بين بردن بوهاي سوختگي با نمك

آيا شام شما سوخته است ؟ اگر فضاي خانه شما بوي سوختگي به خود گرفته ، مقداري نمك به كف ماهتابه بپاشيد .

33. تميز كردن ماهتابه با فويل آلومينيومي

فويل كاربردهاي بسيار زيادي دارد. مي توانيد از آن به عنوان يك اسكراب براي كف ماهتابه هاي خود استفاده كنيد. براي صرفه جويي مي توانيد از فويل اطراف ساندويچ خود استفاده كنيد.

34. تيز كردن قيچي با فويل نازك

نوك قيچي ها معمولا به سرعت كند مي شود، مخصوا اگر براي بريدن كاغد يا مقوا از آنها استفاده كنيد. اما مجبور نيستيد كه آن را عوض كنيد. كافي است كه يك قسمت از فويل نازك را با قيچي برش دهيد دوباره تيز شود.

35. از بين بردن خطوط سفيد اتو با سركه

اتوي خود را با استفاده از سركه نو و تميز نگه داريد. به اين صورت كه آن را به آرامي داغ كنيد. سپس نصف مخزن را با سركه و نصف ديگر را با آب پر كنيد. يك ساعت صبر كنيد، سپس مخزن را خالي كنيد و شستشو دهيد.

36. چسب كردن نامه با لاك ناخن

اگر پاكت نامه اي داريد كه مي خواهيد چسب آن را باز كنيد و دوباره آن را ببنديد اما به دليل باز شدن آن اين كار را انجام نمي دهيد، مي توانيد از لاك استفاده كنيد. بعد زا اينكه كارتان تمام شد، قسمت چسب در پاكت نامه را لاك بزنيد.

لاك پاكن 

37. محافظت از كف چوبي يا لمينتي با توپ تنيس

اجازه ندهيد كه كف چوبي يا لمينت خانه شما به دليل جابجا كردن صندلي و ميز خط و خش بيافتد. يك توپ تنيس را به دو نيم تقسيم كنيد و آن را در انتهاي پايه صندلي قرار دهيد. براي هر پايه اي اين كار را انجام دهيد.

38. پوليش كردن لوازم با روغن زيتون

روغن زيتون علاوه بر خواص بسيار متعدد براي بدن مي توان در تميز كاري ها نيز به كار برود. چند قطره از آن را روي محل گرد و غبار بريزيد. مثلا براي تميز كردن لوازم چوبي كه بوي غليظي هم به آنها نمي دهد.

39. دستمال هاي قديمي براي از بين بردن گرد و غبار

اگر دستمال ها و كهنه هاي قديمي تان ديگر قابل استفاده براي پاك كردن نيست و يا مثلا پاره شده، مي توايند از آن براي گرد گيري كردن سطوح استفاده كنيد.

40. از يك فرچه براي تميز كردن توستر استفاده كنيد.

قسمت هاي ريز و جاهايي كه راه دست خوبي ندارند را با فرچه يا مسواك تميز كنيد. اين كار به شما كمك مي كند تا توستر تميزتري داشته باشيد و بوي بد آن را بگيريد.

41. از بين بردن جاي چربي از ديوار با نان سفيد

اگر روي ديوار شما جاي چربي اثر انگشت شما مانده است، مي توانيد يك تكه نان سفيد را برداريد و روي اين محل هاي ديوار بكشيد. شايد برايتان عجيب باشد كه چه كسي اين روش را پيدا كرده اما مطمئن باشيد كه جواب مي دهد.

42. سركه براي از بين بردن بوي بد ماشين لباسشويي

ماشين لباسشويي بعد ازخالي شدن معمولا بوي نامطبوعي به خود مي گيرد . يك فنجان سركه سفيد را با در قسمت آب گرم ماشين لباسشويي بريزيد كه اين كار باعث از بين رفتن جرم ها و از بين رفتن بوي بد درون آن مي شود .

لوازم برقي جهيزيه

43. تميز كردن اتو با فويل و نمك

اگر اتوي شما جرم گرفته ، مي توانيد جرم كف آن را با نمك و فويل نازك از بين ببريد . اين گونه كه اتو را روشن كنيد و يك فويل آلومينيومي نازك را روي نمك هاي كف اتو قرار دهيد .

44. تميز كردن حمام با گريپ فروت

لكه هاي آلوده حمام را با برش يك گريپ فروت از بين ببريد .مقداري از آب آن را با نمك مخلوط كنيد و روي لكه ها بريزيد. نصف ديگر را براي صبحانه استفاده كنيد .

45. از بين بردن رسوب هاي كتري با سركه

نصف كتري رسوب بسته خود را با سركه سفيد پر كنيد، نصف ديگر آن را آب بريزيد. اجازه دهيد كه تا صبح اين مخلوط داخل كتري بماند. صبح روز بعد كتري را بشوييد و شاهد از بين رفتن رسوبات باشيد. با اين كار نه تنها عمري كتري شما افزايش مي يابد، بلكه طعم آب جوش و چايي هاي شما بهبود پيدا مي كند.

46. از بين بردن رد حشرات موذي از لباس با گياهان

اين رد پاي حشرات روي لباس ها بسيار منزجركننده خواهد بود، پس بهتر است كه هر چه سريع تر اقدام به رفع آن ها كنيد . مقداري گياه خشك شده مثل اسطوخودوس ، رزماري يا آويشن را پودر كنيد و روي اين قسمت ها بريزيد و آن را داخل كشوي دراور قرار دهيد .

47. تميز كردن سينك ظرفشويي با استفاده از جوش شيرين و سركه

شما ميتوانيد با جوش شيرين و يا با سركه سينك ظرفشويي خودتان را تميز كنيد. شما ميتوانيد مقاله راهنماي خريد سينك ظرفشويي را مطالعه كنيد و از نكان آن ددر هنگام خريد استفاده كنيد.

48. از بين بردن لكه آب از ميز با سشوار

اگر روي ميز شما دچار لكه هاي آب و قهوه شده ، مي توانيد از سشوار و روغن زيتون در اين محل استفاده كنيد .

49. تميز كردن درز پنجره با سركه

درزهاي پنجره به عنوان جاذب براي گرد و غبار و آلودگي ها عمل مي كنند . براي اينكه آن ها را تميز نگه داريد ، مقداري سركه سفيد را با آب تركيب كنيد و روي اين قسمت بزنيد تا گرد و غبار و سياهي ها از بين برود .

50. سفيد كننده طبيعي با ليمو

اگر حس مي كنيد كه لباس هاي شما بعد از شستن از رنگ سفيد متمايل به زرد مي شوند ، مي توانيد چند قطره ليمو را داخل مخزن ماشين لباسشويي بچكانيد و سپس آن را روي دور تند و داغ قرار دهيد .

51. تميز كردن كارد و چنگال با پياز

لكه هاي كارد و چنگال گاهي اوقات با هيچ مابع ظرفشويي از بين نمي رود كه در اين مواقع مي توانيد از يك پياز نصف شده استفاده كنيد و روي آن ها بزنيد يا براي تميزي بيشتر مي توانيد چنگال و چاقو را وارد پياز كنيد و اجازه دهيد كه به همان حالت بماند .

52. تميز كردن سلفون ها با جوش شيرين

اگر سلفون را بعد از كشيدن روي ظرف سالاد يا غذا آلوده يافتيد ، مقداري جوش شيرين را روي آن بزنيد و مراقب باشيد كه زياده روي نكرده باشيد .

نكات خانه داري 

53. از بين بردن لكه هاي چسب با سركه

اگر كودك شما عادت به چسباندن استيكر ها روي ديوار، كتاب ، كيف يا هر جاي ديگري دارد و بعد آن ها را مي كند ، قطعا مشاهده كرده ايد كه جاي چسب هاي آن به وضوح در اين محل ها مي ماند ، در اين حالت مي توانيد يك دستمال را آغشته به سركه كنيد و روي اين محل ها بزنيد .

54. براق كردن كفش ها با اسپري مو

اگر مي خواهيد كه تميزي كفش ها را چند برابر كنيد و يا آن را مثل روز اول براق كنيد ، از اسپري مو روي اين كفش ها استفاده كنيد .

55. استفاده از خمير دندان براي شفاف كردن آينه

آينه تقريبا بد قلق است. مخصوصا زماني كه از حمام برميگرديد و شاهد مه گرفتن يا بخار كردن آينه هستيد و نمي توانيد خود را درون آن ببينيد. در اين حالت مقداري خمير دندان را به آينه بماليد. بعد از آن يك دستمال خشك را به آن بزنيد و بعد شاهد از بين رفتن بخار روي آينه و شفاف بودن آن باشيد .

56. پر كردن فرورفتگي هاي ديوار با خمير دندان

فرو رفتگي هاي ديوار معمولا حس بدي را به افراد منتقل مي كند. حال اگر براي پر كردن آنها عجله داريد، مي توانيد از يك خمير دندان استفاده كنيد. فقط مراقب باشيد كه خمير دندان شما بي رنگ باشد.

57. رول چسب براي از بين بردن موها

بعضي از لباس ها و پارچه ها از نوعي هستند كه موها را به خود جذب مي كنند و نمي توان به راحتي آن ها را از بين برد. در اين شرايط مي توانيد از يك رول چسب خالي استفاده كنيد كه هنوز كمي چسبندگي دارد. چسب را روي اين لباس ها بكشيد تا موها و گرد و غبار را به خود بگيرد .

58. استفاده از مايع ظرفشويي براي تميز كردن ميكسر

اين ابزارهاي كوچك مصرف بسيار بالايي دارند . به همين دليل بايد زود به زود آن ها را تميز كنيد. براي اين كار كافيست كه مقداري مايع ظرفشويي يا شوينده ديگر را داخل آن بريزيد و با آب گرم مخلوط كنيد و سپس ميكسر را روي سرعت معمولي قرار دهيد و در نهايت مراقب باشيد كه هيچ مايع شوينده اي درون ميكسر نمانده باشد.

59. پوليش چرم با خمير دندان

چرم ها مي تواند روي لباس، فرش ، مبلمان ، كفش و يا كيف و يا هر قسمت ديگري از خانه براي ديزاين قرار گرفته باشد . چرم ها نيز به دليل براقيتشان پرطرفدار مي باشد و براي براق نگه داشتن آن ها كافي است كه مقداري خمير دندان را به آن بزنيد .

لوازم چوبي جهيزيه

60. استفاده از وازلين براي از بين بردن صداي كشوهاي دراور

اگر كشوهاي دراور شما صداي خوبي ندارند يا سخت باز و بسته مي شوند ، كافي است كه مقداري وازلين را روي ريل كشوهاي آن بزنيد .

61. تميز كردن استيل ها با روغن بچه

استيل ها معمولا جاي انگشت ، غذا و دوده را به خود مي گيرند . براي از بين بردن اين لكه ها مي توانيد مقداري روغن بچه را به آن بزنيد و دور آن را پارچه بپيچيد و حتي مي توانيد با فرچه آغشته به روغن روي اين استيل ها بكشيد .

62. از بين بردن لكه آدامس از روي لباس با استفاده از فريزر

اگر در جايي از لباس شما ردي از ادامس مانده است ، مي توانيد لباس را تا كنيد و آن را داخل فريزر قرار دهيد و چند ساعت صبر كنيد و اين گونه خواهيد ديد كه آدامس يخ زده بسيار راحت تر از لباس جدا مي شود .

يك خبر خوش براي شكا دختر خانوم هاي عزيز شما ميتونيد با دانلود ليست كامل جهيزي عروس قبل از رفتن به بازار برنامه ريزي كنيد كه چه چيزي ميخوايد. 

63. تميز كردن يقه لباس با استفاده از شامپو

يقه لباس معمولا بيشتر از قسمت هاي ديگر لباس در معرض عرق ، آلودگي و لكه ها قرار مي گيرد . اگر نمي خواهيد كه بخاطر يك يقه لباسشويي را روشن كنيد ، مي توانيد آن قسمت از لباس را با شامپو تميز كنيد .

64. لكه هاي فوم را با فوم شيو از بين ببريد.

اگر مبلمان شما لكه هاي زيادي دارد ، مي توايند از فوم شيو استفاده كنيد و روي اين قسمت ها بزنيد و سپس آن را با سشوار خشك كنيد و ببينيد كه لكه ها كاملا از بين رفته اند .

65. تميز كردن كيبورد با جارو برقي

گرد و غبار لابلاي دكمه هاي كيبورد را مي توانيد به راحتي با لوله جارو برقي بگيريد و سپس يك دستمال خيس را روي آن بكشيد تا هيچ ردي از گرد و غبار روي آن نباشد .

66. تميز كردن ريموت كنترل

اگر نسبت به آلودگي ريموت كنترل خود حساس شده ايد و فكر مي كنيد كه بيش از حد در معرض آلودگي ها قرار گرفته ، مي توانيد يك حوله كاغذي مرطوب روي آن بكشيد و گرد و غبار و آلودگي ها را از بين ببريد .

 

منبع : http://namnak.com/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.