طراحي دكوراسيون آشپزخانه حرفه اي و مدرن

۷۶ بازديد

دكوراسيون آشپزخانه ايراني با تمام بايد و نبايدهايش
طراحي دكوراسيون داخلي آشپزخانه براي ايراني ها اهميت زيادي دارد زيرا ايراني ها به آشپزخانه نگاه ويژه اي دارند و حساسيت زيادي روي دكوراسيون آشپزخانه دارند. انتخاب كابينت با مدل مناسب و رنگ زيبا ، نحوه قرار دادن وسايل آشپزخانه ، استفاده از نور و تهويه طبيعي و... از جمله مسايلي هستند كه مي تواند توسط خود ما تعيين شود.

من صادق باقري هستم با من تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد
پس براي تغيير دكوراسيون آشپزخانه تان، با توجه به شكل و اندازه آشپزخانه تان مي توانيد از برخي ايده ها استفاده نماييد. در اين بخش از نمناك قصد داريم به نكاتي مهم در طراحي دكوراسيون آشپزخانه ايراني اشاره كنيم كه شايد در گذشته توجه كمتري به اين نكات داشته ايم.

 

نور و تهويه طبيعي و مصنوعي

پنجره آشپزخانه

فضاي آشپزخانه در نورگيري جزء فضاهاي فرعي طبقه بندي مي شود. در آشپزخانه به پنجره نياز نيست و فقط دارا بودن يك نورگير براي اين فضا كافي است اما اگر در آشپزخانه براي تهويه طبيعي و مستقيم پنجره اي وجود داشته باشد يك آپشن مثبت تلقي مي شود .

اگر براي آشپزخانه خود پنجره در نظر گرفته ايد هيچ گاه اجاق گاز را در نزديكي پنجره يا جريان مستقيم تهويه نگذاريد ، بهتر است سينك ظرفشويي اخوان را در نزديكي پنجره قرار دهيد زيرا جريان مستقيم هوا فضاي مرطوب سينك ظرف شويي را خشك مي كند.

اگر در آشپزخانه تهويه طبيعي وجود داشته باشد باز هم بهتر است كه از تهويه مصنوعي در آشپزخانه استفاده كنيد. در فضاي آشپزخانه از نور مصنوعي طوري استفاده نكنيد كه سبب خيرگي چشم و يا حواس پرتي كاربر هنگام استفاده از قسمت هاي مختلف آشپزخانه گردد.

 

توجه به تركيب رنگ

تركيب رنگ در طراحي دكوراسيون آشپزخانه ايراني بسيار پر اهميت است و مي تواند تحت تاثير بخش هاي مختلف فضاي داخلي شكل گيرد. مثلا اگر دكوراسيون پذيرايي شما تم كِرم-قهوه اي دارد ، كابينت هاي شما بايد به رنگ نشيمن نزديك باشد و بهتر است اين كابينت ها رنگي با هارموني گرم داشته باشند . بهترين رنگ براي كابينت در آشپزخانه هاي كوچك ، رنگ هاي روشن و براق است.

توجه به مثلث كار

در طراحي داخلي آشپزخانه يك مثلث كه سه راس آن "سينك ظرفشويي استيل البرز ” ، "اجاق گاز” و "يخچال” است ، فرض مي شود. رابطه اين سه عنصر در آشپزخانه نه بايد خيلي كم و تنگاتنگ باشد كه در رفت و آمد اختلال ايجاد گردد و نه بايد زياد باشد كه موجب رفت و آمد طولاني شود.

در بهترين حالت بايد محيط اين مثلث بين 4.8 تا 6 متر باشد . البته در آشپزخانه هاي كوچك اين سه عنصر را ممكن است به صورت خطي بچينند.

 

توجه به جنس و متريال

جنس كابينت ها ، كف سازي و بدنه در طراحي دكوراسيون آشپزخانه ايراني بسيار پر اهميت است . از مصالحي در كف سازي و بدنه آشپزخانه استفاده كنيد كه در برابر آتش و شستشو مقاومت داشته باشند .

سراميك كه در برابر حرارت و رطوبت مقوم است ، يكي از بهترين متريال ها براي آشپزخانه مي باشد كه در طرح ها و قيمت هاي متنوعي وجود دارد . در طراحي داخلي آشپزخانه هيچگاه از متريال ليز و لغزنده استفاده نكنيد.

در طراحي آشپزخانه تركيب متريال هاي مختلف به آن چهره اي متفاوت و خاص مي بخشد. در طراحي دكوراسيون داخلي آشپزخانه ، چوب، فايبرگلاس و صفحات كورين مواد و مصالحي هستند كه اگر دقيقا درجاي درست خود استفاده شوند ، انتخاب هاي خوبي به شمار مي روند.

انتخاب صفحات كورين براي سطح رويي كابينت ها باعث مي شود تا در آشپزخانه هماهنگي و نظم خوبي به چشم بخورد و يكنواختي فضا از بين برود.

استفاده از گل و گياه

گل در آشپزخانه

استفاده از گل و گياهان زينتي براي طراحي دكوراسيون آشپزخانه ايراني علاوه بر زيبايي موجب آرامش جسم و روح و تهويه طبيعي فضاي داخلي نيز مي شود . پس در دكوراسيون آشپزخانه حتما از گياهان و گل ها استفاده نماييد.

 

رنگ هاي مايل به سفيد

همانطور كه انتخاب رنگ كابينت ها در آشپزخانه بسيار مهم است رنگ ديوارها نيز اهميت دارد و موجب بزرگتر يا كوچكتر ديده شدن آشپزخانه مي شود .

اگر مي خواهيد آشپزخانه شما بزرگ تر به نظر برسد ، از رنگ هاي روشن و كاشي هاي رنگ روشن و رنگي استفاده كنيد اما اگر رنگ سفيد موردعلاقه ي شما نيست مي توانيد از رنگ هاي جايگزين نزديك به رنگ سفيد(مثل كرم ، زرد كمرنگ و خاكستري)استفاده كنيد.

خاكستري در بين طراحان محبوبيت زيادي دارد. اين رنگ ها را مي توانيد با رنگ هاي تند و رو شن ديگري مثل سبز و آبي تركيب كنيد تا فضا زيبا تر به نظر برسد.

براي ذخيره سازي ديوار ها فضاي مناسبي هستند، قلاب هايي را به ديوار آويزان كنيد تا فضاي ذخيره سازي را به آشپزخانه ي شما اضافه كند و آشپزخانه مرتب شود.

 

هماهنگي و هارموني در دكوراسيون آشپزخانه حرف اول را مي زند، پس در ديزاين آشپزخانه بايد بيش از هر جاي ديگري هنگام استفاده از مواد، رنگ ها و فرم هاي بكار رفته دقت كنيد. در مقاله اي در وبسايت فينو شما ميتوانيد در باره اينكه چه فرشي براي آشپرخانه مناسب است مطالعه كنيد

براي اينكه از ايده هاي جديد استفاده كنيد بايد ذهني باز و پذيرا داشته و قانون مشخصي براي خود تعيين نكنيد، با اين كار فقط خود را محدود كرده و راه هاي دريافت الهام هاي جديد و جالب را مي بنديد.

منبع : نمناك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.