بهترين نوع و طرح سينك ظرفشويي مجود در بازار كدام است؟

۹۲ بازديد

يكي از مهم ترين تجهيزات در دكوراسيون آشپزخانه (kitchen decoration) شما سينك ظرفشويي است. اين عضو جدانشدني آنقدر كاربرد بالايي دارد كه نمي توانيد يك روز آن را در حال استراحت ببينيد مگر آنكه در خانه نباشيد! به دليل اينكه شستشوي چربي، آلودگي و مانده غذاها درون سينك آشپزخانه انجام مي شود، جنس مرغوب و ابعاد مناسب آن مي تواند آسودگي بيشتر براي شما و طول عمر بيشتر براي خودش را رقم بزند. در اين مطلب با انواع مدل سينك ظرفشويي آشنا شويد:

 

سينك ظرفشويي را مي توان از نظر تنوع جنس به دسته هاي مختلفي تقسيم كرد:

سينك ظرفشويي گرانيتي

سينك ظرفشويي استيل بدون آلياژ است تا در معرض آب زنگ نزند و تغيير رنگ نيز ندهد. سينك استيل مي تواند از نوع ساده يا ضدخش و همچنين مات يا براق باشد. بهتر است بدانيد كه استيل براق راحت تر تميز مي شود. براي انتخاب بهترين سينك استيل بايد به ضخامت ورق آن دقت كتيد. ضخامت هاي 18-16 ميليمتر و يا بيشتر كيفيت خوبي دارند و به فشار و خش مقاوم هستند.

در سينك آشپزخانه از جنس شيشه، در اصل سيني آن از سكوريت نشكن بوده و لگن ها از جنس استيل هستند. اين نوع از سينك كم كاربردترين نوع سينك آشپزخانه است. سينك آشپزخانه سراميكي هم بسيار نادر و كم مصرف است. 


سينك آشپزخانه گرانيتي، سبك جديدي از انواع سينك است كه در چند رنگ توليد مي شود. اين نوع از سينك ممكن است تنها از مواد پليمري يا اكروليك ساخته شده و يا سنگ نيز درون اين مواد به كار برده شده باشد. در نوعي از سينك گرانيتي كه سنگ نيز به كار برده شده، استقامت و مقاومت بيشتري ديده مي شود. سينك ظرفشويي گرانيتي مزاياي بسياري دارد، علاوه بر اينكه خط و خش در آن ديده نمي شود، رسوب مواد كه از مشكلات سينك استيل است در نوع گرانيتي حل شده است. سينك آشپزخانه گرانيتي را به نام سينك كورين نيز مي شناسند.


معروفترين برندهاي سينك آشپزخانه را از برندهاي معتبر به شما معرفي مي كنيم، برندهاي ايراني نيز در اين مورد حرف اول را مينند:

سينك ظرفشويي اخوان

كن
بيمكث
لتو
فرامكو

سينك ظرفشويي استيل البرز
وايز
T&D
داتيس
ايليا استيل
مدل سينك ظرفشويي

مدل سينك ظرفشويي را چطور انتخاب كنيم؟
روي سينك ظرفشويي حفره اي براي نصب شيرآلات آشپزخانه وجود دارد. در هنگام تعويض و خريد تجهيزات آشپزخانه به هماهنگي اجراي آن بيشتر دقت كنيد. در زمان خريد سينك ظرفشويي به عمق لگن و تعداد آنها، ابعاد و رنگ دكوراسيون آشپزخانه توجه كنيد. مسلم است كه تعداد بيشتر لگن يا كاسه سينك امكان دسته بندي ظروف و مواد غذايي را در هنگام شستشو ممكن مي سازد. 

مهم ترين نكات خريد سينك ظرفشويي :

1)جنس سينك ظرفشويي:

جنس سينك ظرفشويي هاي موجود در بازار شامل استيل ضد زنگ، چدن، گرانيت كامپوزيت، مس و … مي باشد. امروزه سينك هايي كه از جنس استيل ضد زنگ هستند به خاطره ظاهر زيبا و شيك شان، مقرون به صرفه بودن، دوام ، عمر بالا و راحتي در تميز كردن مورد استقبال خريداران واقع شده اند. ضخامت هاي ورق موجود در سينك هاي استيل 0/6 ، 0/8 ، 1 ، 1/2 ميليمتر ميباشد هرچه ضخامت بالاتر، سينك ها با كيفيت تر هستند و نسبت به فشار و خط و خش مقاوم ترند.

2)نماي ظاهري :

سينك ها از جهت شكل، اندازه، عمق، تعداد كاسه ها و وسايل جانبي كه ممكن است به همراه آن ها باشد متفاوت اند. از نظر اندازه و تعداد كاسه ها، سينكي را انتخاب كنيد كه متناسب با فضا و نوع كاركرد شما باشد.

3)سينك ظرفشويي روكار و توكار :

سينك هاي روكار، بر روي ميز يا كابينت نصب مي شوند و قابل جا به جايي هستند. براي نصب سينك توكار، معمولاٌ داخل ميز آشپزخانه سوراخ شده و سينك داخل آن ها جاي مي گيرد. سينك هاي توكار داراي زيبايي و ظرافت بيشتري نسبت به سينك هاي روكار دارند.در مقاله بعدي دباره 

هود آشپزخانه و راهنماي خريد ماشين لباسشويي صحبت خواهيم كرد حتماي وبلاگ مارا دنبال كنيد تا دنيايي تاز مطالب و ترفندهاي خانه داري را بياموزيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.