چطور شيرآلات را برق بندازيم مثل روز اولش

۹۱ بازديد


تميز كردن شيرآلات استيل و برق انداختن آنها بدون آسيب زدن و كدر شدن شيرآلات نيازمند اطلاعاتي در اين زمينه است. در اينجا روش هاي اصولي براي براق شدن شيرآلات آشپزخانه و دستشويي و حمام را به شما خواهيم گفت . شيرآلات بخش مهمي از بخش هاي دكوراسيون خانه رابه خود اختصاص ميدهند و براق بودن شيرهاي آب ميتواند نشانه اي از پاكي و تميزي باشد. البته دقت داشته باشيد كه براي تميز كردن اينبخش بايد نكات خاصي را نيز رعايت كنيد.

 

– لكه‌هاي كوچك سفيد روي شير آب، براقي و شفافيت را از بين ميبرند و دليل پيدايش اين لكه ها بر اثر رسوب كردن موادمعدني موجود در آب بر سطح شير آب يا لوله‌هاي پايين آن بوجود مي‌آيند. قبل از هر چيزي تاكيد ميگردد به هيچ وجه از پاك كننده هاي اسيدي و شيميايي نظير جوهر نمك،وايتكس و سيم هاي ظرفشويي استفاده ننماييد كه باعث از بين رفتن پوشش نيكل شده و شيرآلات را از شرايط ضمانت خارج مي نمايد.

 

در صورتي كه از شيرهاي بي رنگ و معمولي رايج استفاده مي كنيد ميتوانيد با خيال آسان از سركه بعنوان يك براق كننده قوي براي پاك كردن رسوبات بجاي مانده بر روي شيرهاي آب استفاده كنيد.

 

– بهترين راه براي شست و شوي شيرآلات راسان استفاده از محلول آب و صابون است كه رنگ طبيعي آنها را حفظ ميكند و باعث براق شدن ميشود. بهتر است از اسكاج هاي نرم و اسفنجي استفاده كنيد تا خطي روي آنها ايجاد نشود.

 

– براي جلوگيري از جرم گرفتن شير آلات شستن پي در پي آن در پايان هرروز و خشك نمودن توسط حوله اي نرم لازم است.

 

– حتي آب خالص هم قادر به پاك كردن شيرآلات است در صورتي كه اين شستشو مداوم و روزانه باشد ولي باز هم در صورتي كه از مواد شونده ساده استفاده كنيد بهتر است.

 

– سركه «ترجيحاً سفيد» يكي از مواد طبيعي است كه مي توانيد ازآن استفاده كنيد. تعداد زيادي از افراد باتجربه محلول سركه و آب را بهترين تميز كننده و براق كننده شير آلات ميدانند. براي پاك كردن اين رسوبات يك حوله كاغذي را كاملا به سركه آغشته كنيد. حوله كاغذي را دور محل لكه‌ها بپيچيد و 10 دقيقه صبر كنيد و سپس لكه‌ها رابا استفاده از يك حوله كاغذي خشك به اساني پاك كنيد.

تميز كردن شيرآلات استيل | نكاتي براي برق انداختن سريع شيرآلات منزل

 

فقط توجه داشته باشيد كه استفاده از سركه بعلت خاصيت اسيدي بودن آن ميتواند باعث از بين رفتن رنگ شيرهاي آب رنگي و شيرهاي برنجي بشود. درصورتي كه از شيرهاي بي‌رنگ و معمولي رايج استفاده مي كنيد، ميتوانيد با خيال آسان از سركه بعنوان يك براق كننده قوي براي پاك كردن رسوبات بجاي مانده بر روي شيرهاي آب استفاده كنيد.

 

– لوله‌ها و شيرهاي آب با خميردندان هم تميز مي شوند. كمي خميردندان رابا استفاده از يك دستمال روي شيرآلات بماليد و آن قدر بسابيد تا براق شوند و بعد از مدتي ميتوانيد آنها را بشوييد.

 

– براي مبارزه با كدر شدن لوله‌ها ميتوانيد كمي آبليمو را روي يك دستمال بچكانيد و آنرا روي شيرآلات شودر بماليد. بگذاريد شب تا صبح بماند و بعد آن رابا آب بشوييد.

 

– ليموترش هم انتخاب خوبي براي تميز كردن شيرآلات است. اگر مقداري ليموترش روي شيرها بماليد نه تنها تميز مي‌شود، بلكه بوي خوبي نيز داخل فضاي سرويس بهداشتي مي پيچد.

 

اگر براي تميز كردن سرويس خود از جوهر نمك استفاده مي كنيد قبل ريختن جوهر نمك حتماً روي شير رابا پلاستيك بپوشانيد زيرا دود جوهر نمك رنگ شيرالات را از بين ميبرد.

 

براي استفاده از جوهر نمك در سرويس بهداشتي بعد از ريختن جوهر نمك در محيط درب آنرا نبنديد و سريع محيط را بشوييد زيرا گاز و دود جوهر نمك رنگ شيرآلات را از بين مي‌برد.

 

نكته مهم ديگري هم هست كه بايد به آن توجه كنيد؛ وسايلي كه به كمك آنها سرويس بهداشتي را تميز مي كنيد مانند اسكاچ، برس مخصوص سرويس هاي بهداشتي و…. نيز بايد تميز شود.

 

نكته مهم اين است كه هيچوقت لوازم مختلف را براي تميز كردن قسمت هاي متفاوت بكار نبريد؛ به اين معني كه اگر اسكاچ مخصوص شيرآلات است

منبع : تالاب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.