تكنيك ها بازاريابي در لينكدين

دانستي هاي جذاب و كاربري

تكنيك ها بازاريابي در لينكدين

۸ بازديد

بازاريابي در لينكدين يا لينكدين ماركتينگ (LinkedIn Marketing) چگونه است؟ آيا شما به دنبال رونق كسب و كار خود، ايجاد ارتباط شغلي با شركاي احتمالي و يا ايجاد مشاركت استراتژيك با همكاران خود هستيد؟ شبكه اجتماعي لينكدين مي تواند برند شما را به بيش از ۶۰۰ ميليون متخصص در سراسر جهان معرفي كند. براي شروع آماده هستيد؟ استراتژي بازاريابي در لينكدين يكي از بهترين گزينه‌هاي پيش روي شماست. در اين مقاله نكات مهمي وجود دارد كه شما را راهنمايي مي‌كند كه چگونه از لينكدين براي بازاريابي، جذب مخاطبان و رشد كسب و كارتان استفاده كنيد. در اين مطلب به سه محور اصلي موفقيت بازاريابي در لينكدين اشاره خواهيم كرد و پتانسيل لينكدين را در اين زمينه بررسي مي‌كنيم. اكثر متخصصان در مشاوره ديجيتال ماركتينگ خود به ابزاري همچون لينكدين خيلي توجه ميكنند و سعي ميكنند در برنامه بازاريابي ديجيتالشان از آن استفاده كنند.

 

در واقع بازاريابي در لينكدين به اين معناست كه ما از اين شبكه اجتماعي استفاده كنيم كه بتوانيم هر چه بيشتر به اهداف تعريف شده در استراتژي‌هاي فروش خود نزديك‌تر شويم. بدون شك در دنياي امروز بازاريابي و تبليغات صرف به فروش مستقيم محدود نمي‌شود. ابتدا بايد با برقراري ارتباط، خلق ارزش و توليد محتوا بتوانيد رابطه خودتان را با مخاطبان شكل دهيد و سپس محصولات و خدمات‌تان را ارائه كنيد.

 

ضمن اينكه چون كسب و كارها و مديران ارشد در اين شبكه اجتماعي حاضر هستند، در نتيجه مي‌توانيد متوجه نيازها و درخواست‌هاي آنها شويد و متناسب با خواسته مشتريان محصولات و خدمات خود را عرضه كنيد. از سوي ديگر مي‌توانيد از فضاي خوب و رايگان اين سايت براي بازاريابي محتوايي استفاده كنيد تا مشتريان بيش از پيش با محصولات و خدمات شما آشنا شوند.

ناگفته نماند لينكدين مي‌تواند يكي از بهترين ابزارهاي موجود براي تحقيق و بررسي، اطلاع از جديدترين ترندهاي بازاريابي، بررسي دقيق رقبا و رصد فعاليت آنها، تحقيقات بازار، نيازسنجي، مديريت بحران و ارائه بهتر خدمات مشتريان باشد.

 

نكات مهم بازاريابي در لينكدين

لينكدين يكي از بهترين شبكه هاي اجتماعي در زمينه‌ي مشاغل و تخصص‌هاي حرفه‌اي است. اين شبكه اجتماعي در ايران چندان شناخته شده نيست. با اين حال افراد حرفه اي و صاحبان مشاغل زيادي در ايران هستند كه با پتانسيل‌هاي اين شبكه اجتماعي آشنا هستند. اما آنها نيز همچنان در استفاده‌ي حرفه اي از اين ابزار با چالش‌هاي زيادي مواجه هستند و نتوانسته اند به حد كافي بهره لازم را از لينكدين ببرند. دليل اين امر عدم آگاهي كامل در استفاده از لينكدين در بازريابي ديجيتالي است.

 

اگر بخواهيد براي‌ كسب‌وكار خود در لينكدين بازاريابي كنيد، بايد يك صفحه كمپاني براي آن بسازيد. در صفحه لينكدين كمپاني خود صرفاً به دنبال فروش محصولات خود نباشيد بلكه در آغاز، اولويت شما بايد به دست آوردن تعداد follower بيشتر باشد و اين كار تنها با توليد محتواي مفيد و جذاب براي مخاطبان ممكن است

 

در اينجا به نكات مهم در بازاريابي با لينكدين اشاره مي‌كنيم كه مي تواند در اين راستا كمك حال شما باشد.

 

 سه فاكتور مهم لينكدين ماركتينگ

تجربه نشان داده است كه به طور كلي براي موفقيت در بازايابي با شبكه اجتماعي لينكدين، سه عامل زير تاثير گذار خواهد بود و توجه به هر يك از آنها الزامي است:

 

داشتن استراتژي مناسب براي بازاريابي در لينكدين و ارزيابي آن

توليد محتواي مناسب در راستاي استراتژي بازاريابي تعيين شده

آگاهي از امكانات لينكدين و روش صحيح استفاده از آنها

در ادامه به هريك از اين سه عامل تعيين كننده خواهيم پرداخت.

 

بازاريابي در لينكدين

 استراتژي بازاريابي در لينكدين

طراحي يك استراتژي روشن در بازاريابي با لينكدين اولين گامي است كه شما بايد براي موفقيت برداريد. داشتن استراتژي بازاريابي يعني بدانيد دقيقا كجا هستيد و قصد داريد به كجا برسيد. در واقع استراتژي شما مثل نقشه راهي است كه شما را به مقصد رهنمون مي سازد. براي داشتن يك استراتژي مناسب بايد به سوالاتي مثل پرسش‌هاي زير پاسخ روشني بدهيد:

 

چه كساني مخاطبان هدف شما هستند و به طور كلي هدف شما از فعاليت در لينكدين چيست؟

صنايع مرتبط با حرفه‌ي شما چيست؟

در چه بازه زماني قرار است به چه ميزان پيشرفت برسيد؟

بودجه شما چقدر است و چقدر ميخواهيد براي بازاريابي در لينكدين هزينه كنيد؟

پلن شما براي تعاملات سازنده در لينكدين چيست؟                                                                                                                                  بازاريابي در لينكدين

 توليد محتواي مناسب براي بازاريابي در لينكدين

حال كه استراتژي شما مشخص شده است، بايد به توليد محتواي مناسب براي شبكه لينكدين خود بينديشيد. اما محتواي مناسب براي لينكدين ويژگي هايي دارد كه بايد با آن آشنا باشيد. محتواي پست‌هايي كه شما منتشر مي‌كنيد بسيار حائز اهميت است. لينكدين يك محيط حرفه اي است. محتواي شما بايد جدي و رسمي باشد. در اينجا خبري از پست هاي طنز و خانوادگي نيست. محتواي شما كاربران را وادار به تعامل با شما خواهد كرد. بنابراين براي توليد محتواي مناسب بايد به موارد زير دقت كنيد.

 

مخاطبان شما چه كساني هستند و چه نيازهايي دارند؟ محتواي شما بايد بر اساس نياز مخاطبانتان تنظيم شود.

از محتواي بصري بيشتر استفاده كنيد. محتوا در قالب عكس و فيلم تاثير بيشتري بر مخاطب ميگذارد.

محتواي مناسب براي لينكدين بايد متني رسمي و در عين حال لحني دوستانه داشته باشد.

موضوعي جدي و در عين حال جذاب و خلاقانه انتخاب كنيد. از موضاعاتي با محوريت طنز، سياست و مذهب پرهيز كنيد.

سعي كنيد از لينك هاي زيادي در متن محتواي خود استفاده نكنيد زيرا اين مورد ميتواند تاثير نامطلوبي بر ديدگاه مخاطبان داشته باشد.

از كلمات و عبارات كليدي مناسب استفاده كنيد.

به صفحه شركت خود يك بك لينك ايجاد كنيد. اين موضوع به جهت افزايش رتبه شما در نتايج موتورهاي جستجوگر ضروري است.

توليد محتواي بهينه شده را به طور منظم و در فواصل معيين منتشر كنيد.

هشتگ‌هاي ترند متناسب با صنعت خود را پيدا كنيد و در كنار محتواي خود از آنها استفاده كنيد.

 استفاده مناسب از امكانات لينكدين

لينكدين امكانات بسيار زياد و متنوعي در اختيار شما قرار ميدهد كه آگاهي از عملكرد آنها مي تواند تاثير بسيار زيادي در بازاريابي در لينكدين داشته باشد. براي دسترسي به برخي از امكانات لينكدين بايد پول پرداخت كنيد. در اين راستا مقاله لينكدين پرميوم را مطالعه بفرماييد. لينكدين در جهت كمك به بازاريابان ديجيتالي امكانات خاصي را در نظر گرفته است. مهم ترين ابزار و امكانات لينكدين در راستاي بازاريابي را ميتوان به صورت زير فهرست كرد:

 

اكانت تجاري

ابزار جمع آوري داده مثل Campaign Manager و Reporting UI

لينكدين پرميوم

محتواهاي تبليغاتي يا حمايت شده (Sponsored Content)

Analytics

InMail

 سخن آخر: بازاريابي ديجيتالي با لينكدين

استفاده مناسب از هر يك از ابزار و امكانات لينكدين نكات خاص خودش را دارد. همچنين نكات و ترفندهاي مختلفي وجود دارد كه شما را در مسير تبديل شدن به يك حرفه اي در لينكدين كمك مي كند. اما همه اين مسائل با هدف جذب مخاطب بيشتر صورت ميگيرد. ديجيتال ماركتنيگ به مفهومي اشاره دارد كه شامل طيف وسيعي از اقدامات در فضاي ديجيتالي است كه ما را در تعامل با مخاطبان بيشتري قرار ميدهد. مواردي مثل سئو، استراتژِي محتوا، شبكه سازي، ايميل ماركتينگ، بازاريابي موبايلي و … همگي در زير مجموعه‌ي ديجيتال ماركتينگ قرار دارند. لينكدين براي بازاريابي ديجيتالي در بسياري از اين موارد قابليت‌ها و امكانات مناسبي را در اختيار ما قرار داده است. در اين راستا شما در لينكدين مي‌توانيد:

 

يك پروفايل حرفه‌اي و كامل ايجاد كنيد و رزومه خود را در آن قرار بدهيد

با دوستان و افراد مرتبط با حرفه‌ي خود تعامل كنيد

مقالات و محتواي سئو شده را در صفحه خود منتشر كنيد كه اين مقالات در نتايج جستجو ديده ميشود

به سايت خود بكلينك بدهيد

يك كمپين تبليغاتي راه اندازي كنيد

به طور همزمان يك اكانت شخصي و تجاري داشته باشيد

بنابراين فعاليت در لينكدين مي تواند تقريبا نيمي از انتظارات و اهداف شما از بازاريابي ديجيتالي را يكجا برآورده كند. لينكدين هنوز در ايران، ابتداي راه است و در آينده چيزهاي زيادي از اين شبكه اجتماعي خواهيد شنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.