ترفند هاي بازاريابي ويدئو

دانستي هاي جذاب و كاربري

ترفند هاي بازاريابي ويدئو

۸ بازديد

ويدئو، يكي از فرمت‌هاي محتوايي جذاب است كه نه تنها تصويري واقعي از آنچه در حال وقوع است، ارائه مي‌دهد، بلكه اشتراك‌گذاري آن‌ها در تمامي پلتفرم‌ها به آساني انجام مي‌شود. مخاطبين به ويدئو‌ علاقه بسياري دارند، زيرا فهم آن ساده است و برايشان سرگرم‌كننده نيز مي‌باشد. بر اساس گزارش ارائه‌‌شده توسط hubspot، 54 درصد از مصرف‌كنندگان مايل به تماشاي ويدئو از برندهاي مورد علاقه‌شان هستند و بحث ويدئو ماركتينگ از مهم ترين محتواي هاي است كه شركت هاي بازاريابي ديجيتال در قالب خدمات ديجيتال ماركتينگ ارائه مي كنند

 

همچنين، بر اساس گزارش hubspot، محتواهاي ويدئويي نسبت به محتواهاي نوشتاري و تصويري، به يادماندني‌ترين محتواها هستند. اغلب ويدئوها داراي داستان‌سرايي هستند و اين ويژگي داستان‌سرايي، باعث مي‌شود محتواي ويدئويي براي طمان طولاني‌تري در ذهن مخاطب بماند.

 

به يادماندني بودن محتوا

 

 

بازاريابان نيز به ويدئو علاقه دارند، زيرا ROI (بازگشت سرمايه)بالايي برايشان ايجاد مي‌كند. بر اساس آمار منتشرشده توسط HubSpot، حدود 81 درصد از كسب‌وكارها از ويدئو براي بازاريابي استفاده مي‌كنند. در حال حاضر، استفاده از بازاريابي ويدئويي براي هر كسب‌وكاري به شدت توصيه مي‌شود، نه فقط به دليل اينكه سايرين از آن استفاده مي‌كنند، بلكه دلايل قانع‌كننده بسياري براي استفاده از ويدئو ماركتينگ وجود دارد كه در اينجا به تعداد از آن‌ها اشاره مي‌كنيم:

 

1- ويدئو ماركتينگ باعث افزايش چشم‌گير تعامل كاربران مي‌شود. (Higher Engagement)

تعامل بيشتر كاربران با ويدئو ماركتينگ

نكته‌اي كه بايد توجه داشت، اين است كه برند شما تنها يك نام نيست، شما بايد آن برند خود را وارد دنياي واقعي كنيد. ويدئو، محتوايي است كه به شما كمك مي‌كند برند خود را به صورت واقعي‌تري معرفي كنيد. در واقع، ويدئو ماركتينگ، راوي داستان برند شما است. مردم نيز با داستان ارتباط بيشتري برقرار مي‌كنند؛ زيرا داستان‌سرايي مي‌تواند احساسات مخاطب را تحت تاثير قرار دهد. همچنين، وجود تصاوير جذاب، موسيقي، لحن صدا و … در ويدئو، تاثيرگذاري آن را افزايش مي‌دهد.

 

امروزه، مردم نسبت به قبل مشغله‌هاي بيشتر و زمان كمتري براي مطالعه توضيحات طولاني محصولات دارند. بنابراين، ويدئو بهترين راه معرفي محصولات به مخاطبان و جلب توجه آن‌ها است. حتي تنبل‌ترين كاربران هم با ويدئو ارتباط برقرار مي‌كنند. بنابراين، هنگام برنامه‌ريزي‌ پست‌هاي بلاگ و شبكه‌هاي اجتماعي، حتماً ويدئو را در نظر داشته باشيد؛ زيرا تمايل مخاطبان به برقراري ارتباط، كامنت گذاشتن و به اشتراك‌گذاري ويدئوها، 10 برابر ساير محتواها است. حتي وجود ويدئو در ايميل‌ها نيز باعث افزايش دو برابري نرخ كليك مي‌شود و منجر به بهبود ايميل ماركتينگ نيز مي‌شود.

 

 

2- ويدئو ماركتينگ، باعث افزايش نرخ تبديل و افزايش ميزان فروش مي‌شود. (Video Boosts Conversions and Sales)

ويدئوها باعث افزايش فروش مي‌شود

حقيقت غيرقابل انكاري كه درباره محتواي ويدئويي وجود دارد، اين است كه به طرز شگفت‌انگيزي باعث افزايش ميزان فروش مي‌شود. همچنين، تجربه ثابت كرده است كه اضافه كردن ويدئو در صفحه فرود محصول، باعث افزايش 80 درصدي نرخ تبديل (conversion rate) مي‌شود. فرقي ندارد كه ويدئوي شما در چه طبقه‌‌بندي قرار مي‌گيرد، در هر صورت، باعث افزايش نرخ تبديل مي‌شود. بر اساس گزارش Social Media Today، حدود 90 درصد از مصرف‌كنندگان ادعا مي‌كنند كه تماشاي يك ويدئو از محصول به آن‌ها كمك مي‌كند تا درباره خريد تصميم‌گيري كنند. طبيعتاً هرچه تعداد مخاطبان بيشتري به مشتري تبديل مي‌شوند، ميزان فروش نيز بيشتر مي‌شود. مطالعات Wyzowl نشان داده است كه 74 درصد از كاربراني كه يك ويدئوي توضيحي درباره محصول تماشا مي‌كنند، آن محصول را خريداري مي‌كنند.

 

از آنجايي كه قوي‌ترين حس انسان، حس بينايي است و اغلب اطلاعاتي كه وارد مغز انسان مي‌شوند، بصري هستند، اين اعداد و ارقام خيلي عجيب به نظر نمي‌رسند. اما نكته مهم اين است كه از چنين فرصتي به خوبي استفاده كرد. در صورتي كه تاثير يك عكس، به اندازه 1000 كلمه باشد، تصور كنيد كه تاثير ويدئو، چقدر است؟

 

 

 

3- ويدئوها منجر به بهبود سئوي وب‌سايت شما مي‌شود. (Improved SEO)

بدون شك، استفاده از ويدئو در بازاريابي محتوا منجر به بهبود سئو مي‌شود و ما در خدمات سئو كه ارائه ميكنيم حتما از ويدئو نيز استفاده ميكنيم به طور كلي، موتورهاي جستجو، ويدئوها را به عنوان محتواهاي باارزش و باكيفيت تلقي مي‌كنند. تماشاي ويدئوها باعث مي‌شود تا كاربران زمان بيشتري را در وب‌سايت شما سپري كنند. هرچه زمان صرف‌شده در وب‌سايت بيشتر باشد، اعتماد گوگل و ساير موتورهاي جستجو به وب‌سايت شما نيز بيشتر مي‌شود. بر اساس آمار منتشر شده توسط ComScore، در صورتي كه در وب‌سايت خود، ويدئو داشته باشيد، احتمال ظهور وب‌سايت شما در صفحه اول گوگل، 53 برابر مي‌شود. همچنين، وب‌سايت‌هايي كه داراي ويدئو هستند، افزايش 41 درصدي ترافيك ارگانيك را نسبت به ساير وب‌سايت‌ها تجربه كرده‌اند. اين آمار، اهميت ويدئو ماركتينگ در سئو را به خوبي نمايش مي‌دهد.

ويدئو ماركتينگ باعث افزايش ROI مي‌شود. (Video Shows Great ROI)

 

مديااد، به شما كمك مي‌كند تا كمپين‌هاي تبليغاتي كسب‌وكار خود را در معتبرترين وب‌سايت‌هاي ايراني اجرا كنيد و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهيد و فروش خود را چندين برابر كنيد.

با وجود اينكه توليد ويدئو، كار ساده و كم‌هزينه‌اي نيست، اما 83 درصد از كسب‌وكارها مي‌گويند كه توليد و انتشار ويدئو، نرخ بازگشت سرمايه بالايي برايشان ايجاد كرده است؛ زيرا چندين برابر آنچه هزينه كرده‌اند را از طريق ويدئو ماركتينگ بدست مي‌آورند. حال هرچه ميزان بودجه صرف‌شده براي ويدئو ماركتينگ كمتر باشد، اما تاثيرگذاري خوبي در كاربران ايجاد كند، نرخ ROI بالاتري بدست مي‌آورد.

 

از آن جايي كه علم همواره در حال پيشرفت است، موبايل‌ها و ابزارهاي آنلايني كه براي توليد و ويرايش ويدئوها وجود دارند نيز پيشرفته‌تر مي‌شوند كه مي‌توان با استفاده از آن‌ها و با صرف هزينه كمتر، ويدئوهاي خوبي توليد كرد. همانطور كه در بخش‌هاي قبل هم اشاره شد، ويدئو ماركتينگ انواع مختلفي دارد و هميشه نيازي به صرف هزينه زياد براي تجهيزات توليد ويدئو نيست، بلكه اين، محتواي ويدئو است كه باعث تاثيرگذاري و موفقيت آن مي‌شود. حتماً خودتان نيز با ويدئوهايي روبرو شده‌ايد كه حرفه‌اي نبوده‌اند و حتي با دوربين موبايل ضبط شده‌اند، اما مورد توجه بسياري از مردم قرار گرفته و به صورت ويروسي بين مردم به اشتراك گذاشته شده‌اند. بنابراين، در صورتي كه بتوانيد ويدئوهاي تاثيرگذار با هزينه كمتري توليد كنيد، نرخ بازگشت سرمايه بيشتري نيز بدست مي‌آوريد.

 

4- ويدئو ماركتينگ براي برند شما اعتماد ايجاد مي‌كند. (Video Builds Trust)

افزايش اعتماد با ويدئو ماركتينگ

كاربران با محتواهايي ارتباط برقرار مي‌كنند كه اعتمادشان را جلب مي‌كند. به طور كلي، ايجاد اعتماد، شرط اساسي براي افزايش ميزان فروش است و بايد به صورت يك هدف جدي توسط كسب‌وكارها دنبال شود. ايده اصلي بازاريابي محتوا، جلب اعتماد مخاطبان و برقراري ارتباط طولاني‌مدت با مخاطب است. به منظور جالب اعتماد مخاطبان، هدف نهايي خود كه افزايش فروش است را براي مدتي متوقف كنيد و به اين فكر كنيد كه چگونه مي‌توانيد اطلاعات مفيد و جالبي را در اختيار مخاطبين قرار دهيد. بهترين محتواي ممكن براي درگير كردن مخاطبان و جلب اعتماد آن‌ها، ويدئو است.

 

در واقع، مخاطبان مايلند محصولات يا خدمات مورد نظر را به صورت واقعي ببينند و كاربرد آن را با چشم ببينند تا ديد بهتري نسبت به محصولات بدست آورند و در نهايت، قانع به خريد آن محصول شوند. ويدئو ماركتينگ به آن‌ها كمك مي‌كند تا اطلاعات مورد نياز درباره محصول و برند را به صورت ساده بدست آورند و به آن اعتماد كنند. هدايت مستقيم كاربران به صفحه خريد، بدون دادن اطلاعات مفيد درباره محصول، به ندرت باعث اعتماد مخاطب و تبديل او به مشتري مي‌شود. ويدئو ماركتينگ، بهترين راه براي ايجاد حس اعتماد در مخاطب است و در دنياي بازاريابي مدرن، يك ضرورت محسوب مي‌شود. جالب است بدانيد كه 57 درصد از مصرف‌كنندگان مي‌گويند كه تماشاي ويدئوهاي محصول مورد نظر، تصميم آن‌ها براي خريد آنلاين را قطعي‌تر مي‌كند.

 

 

5- ويدئو ماركتينگ موفق، شما را منحصر به فرد مي‌كند. (video make you unique)

منحصر به فرد بودن با ويدئو ماركتينگ

آيا مي‌خواهيد از ساير برندها متمايز باشيد؟ منحصر به فرد بودن، نكته قابل توجهي در افزايش ميزان فروش است كه با توليد و انتشار ويدئوهاي باكيفيت امكان‌پذير خواهد شد. در واقع، ويدئو ماركتينگ مي‌تواند منحصر به فرد شما را تضمين كند، اما توليد ويدئوهاي باكيفيت و متمايز از رقبا نيز به تلاش بيشتري نياز دارد. هيچگاه فراموش نكنيد كه ويدئوهايي كه توليد مي‌كنيد، نماينده‌اي از برند شما هستند؛ بنابراين، بايد به اندازه كافي تاثيرگذار باشد. استفاده از داستان‌سرايي جذاب و انتشار ويدئو در رسانه‌هاي مناسب، مهم‌ترين پارامترها در منحصر به فرد برند شما است.

 

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.