پينترست در بازاريابي

دانستي هاي جذاب و كاربري

پينترست در بازاريابي

۱۰ بازديد

گر از شما بپرسند يك شبكه اجتماعي نام ببريد كه بيش از هر چيز بر اشتراك‌گذاري عكس متمركز باشد، بدون شك مي‌گوييد اينستاگرام؛ كه البته منطقي است. اينستاگرام نزديك به يك ميليارد كاربر فعال در دنيا دارد كه بيش از 24 ميليون نفر آن‌ها ايراني هستند. 

 

اما اينستاگرام (instagram) تنها شبكه اجتماعي تصوير محور نيست. پلتفرمي به نام پينترست دقيقا از مجموعه‌اي از تصاوير تشكيل شده است كه شايد حتي از عكس‌هاي منتشرشده در اينستاگرام زيباتر باشند. چرا؟

 

چون اينستاگرام كاربر را ترغيب مي‌كند عكس‌هاي متعلق به خود را پست كند و اين واقعيت تلخي است كه تمام كاربران اين شبكه محبوب اجتماعي، برخلاف آنچه خودشان فكر مي‌كنند، مهارت زيادي در عكاسي ندارند؛ به همين خاطر، احتمال اينكه در اينستاگرام با انواع عكس‌هاي شخصي بي‌كيفيت و عاري از هرگونه اصل زيبايي‌شناختي روبه‌رو شويد، زياد است. 

 

پينترست جايي براي كشف و جمع‌آوري ايده‌هاي خلاقانه است

اما رسالت پينترست متفاوت است. اين شبكه اجتماعي به جاي ترغيب كاربر به اشتراك‌گذاري شاهكارهاي عكاسي خود، به او فضايي مي‌دهد تا شاهكارهاي ديگران را مطابق با سليقه و علايق خود جمع‌آوري كند؛ مثل كلكسيوني از ايده‌هاي خلاقانه و جذاب. 

يكي از مهم ترين بخش هاي ديجيتال ماركتينگ استفاده از شبكه هاي اجتماعي است. خدمات ديجيتال ماركتينگ را در از طريق لينك زير بخوانيد : 

 

https://sadeghbagheri.ir/digital-marketing/

 

پينترست براي افرادي كه عاشق ايده و خلاقيت يا دنبال اينفوگرافيك و آموزش‌هاي كاربردي‌ هستند، ايده‌آل است. در پينترست مي‌توانيد مثل اينستاگرام چندين هزار فالوور داشته باشيد و حتي براي كسب‌و‌كار خود تبليغ كنيد. و راستي، در پينترست خبري از سلبريتي‌ها و حكمروايي مطلق آن‌ها نيست كه به كاربران عادي مجال ابراز وجود نمي‌دهند.

 

اينجا هركسي براي موفقيت و ديده شدن از شانس يكساني برخوردار است؛ شايد به اين خاطر كه در پينترست اين شما نيستيد كه ديده مي‌شويد، بلكه علايق شما است كه ديده مي‌شود. و هرچه در جمع‌آوري تصاوير منظم‌تر و خوش‌سليقه‌تر باشيد، تعامل كاربران ديگر با مجموعه عكس‌هاي شما بيشتر مي‌شود. در واقع مي‌توان گفت پينترست جاي افراد خوش‌سليقه است.

 

اگر كنجكاويد بدانيد پينترست دقيقا چيست، نحوه كار با آن چطور است و چه مزيت‌هايي نسبت به اينستاگرام دارد، با اين مقاله همراه شويد. 

 

عناويني كه در اين مقاله خواهيد خواند:

 

پينترست چيست

داستان پيدايش پينترست

نحوه كار با پينترست

Pinterest Story چيست

دانلود برنامه پينترست

نحوه استفاده از پينترست در موبايل

دانلود ويدئو از پينترست

پينترست بهتر است يا اينستاگرام؟

نگاه آماري به پينترست

پينترست چيست

پينترست چيست

 

پينترست Pinterest يك شبكه اجتماعي است كه به كاربران امكان مي‌دهد تصاوير يا ويديوهاي مورد علاقه خود را (معروف به «Pin» يا همان «پونز») در فضاهاي مجزا و منظمي موسوم به «Board» يا «تخته» كه در واقع كلكسيوني از پين‌هاي مرتبط هستند، به اشتراك بگذارند. اين پين‌ها در اكثر مواقع از وب‌سايت‌هاي مختلف جمع‌آوري مي‌شود و كمتر پيش مي‌آيد كاربر عكس متعلق به خود را در اين پلتفرم به اشتراك بگذارد.

 

شباهت پينترست با اينستاگرام و تفاوت آن با شبكه‌هاي اجتماعي ديگر نظير توييتر و فيسبوك در تمركز آن بر تصاوير است. به عبارت ديگر، اگر پست شما تصوير يا ويديو به همراه نداشته باشد، نمي‌توانيد آن را در پينترست به اشتراك بگذاريد؛ و اگر مطلبي در اينترنت نظر شما را جلب كرد و خواستيد آن را در پينترست پين كنيد، اين مطلب با تصوير آن پين مي‌شود و كاربران براي خواندن آن بايد روي عكس يا لينك كليك كنند تا به صفحه اصلي منتقل شوند. 

 

مقاله‌ مرتبط:

آينده‌ زندگي ديجيتال در دستان پينترست

پينترست جايي براي ترويج و كشف سبك زندگي است. كاربران پينترست از اين شبكه اجتماعي به عنوان پلتفرمي براي اشتراك‌گذاري علايق خود، ايده‌پردازي و كشف و جمع‌آوري تصاويري كه با سليقه آن‌ها همخواني دارد، استفاده مي‌كنند. مثلا مي‌توانيد ايده‌هاي مربوط به دكوراسيون خانه، مد و لباس، دستور پخت غذا و دسرهاي هيجان‌انگيز يا جملات انگيزشي مورد علاقه خود را در پينترست پيدا كرده و بعد در بردهاي مرتبط پين كنيد تا كلكسيوني از آن‌ها را در پروفايل خود داشته باشيد. 

 

پينترست هم مانند ساير رسانه‌هاي اجتماعي، واژگان مخصوص به خود را دارد:‌

 

پين Pin: هر عكس يا ويديويي كه در پينترست به اشتراك مي‌گذاريد.

 

ري‌پين Repin: وقتي پين‌هاي كاربران ديگر را در پروفايل خود به اشتراك مي‌گذاريد.

 

برد Board: فضايي كه پين‌هاي مرتبط در آن قرار دارند و شبيه تخته‌اي است كه روي آن عكس چسبانده شده باشد.

 

لنز Lens: قابليتي در اپليكيشن موبايل به شكل آيكون دوربين است و مي‌توان با آن از هر چيزي عكس گرفت تا پينترست به شما پين‌هاي مشابه كاربران ديگر را نشان دهد.

 

در پينترست مي‌توانيد محتواي وب‌سايت‌هاي ديگر يا عكس‌هاي گالري خود را به اشتراك بگذاريد. هنگام گشت‌وگذار در اينترنت، هرجا با دكمه Pin It مواجه شديد، مي‌توانيد با كليك بر آن، محتواي مورد علاقه خود را مستقيما در برد مورد نظر خود در پروفايل پينترست ذخيره كنيد. حتي مي‌توانيد پين‌هاي خود را در توييتر و فيسبوك به اشتراك بگذاريد. 

 

به‌طور كلي، هدف پينترست اين است تا «تمام افراد جهان را از طريق چيزهايي كه برايشان جالب است، در ارتباط با يكديگر قرار دهد.»

 

داستان پيدايش پينترست 

 

موسسان پينترست:  ايوان شارپ - بن زيلبرمان - پال سيارا

 

داستان پيدايش پينترست با سه جوان آمريكايي به نام بن زيلبرمان، ايوان شارپ و پال سيارا شروع شد كه به دنبال توسعه محصولي بودند كه براي همه مفيد باشد، نه فقط افرادي كه از تكنولوژي سر درمي‌آوردند. اين سه نفر مي‌خواستند محصولي جديد، اورجينال و در عين حال آشنا توليد كنند؛ چيزي كه كاربران بتوانند سريع با آن ارتباط برقرار كنند، حتي اگر تا به حال چيزي درباره‌اش نشنيده بودند. اين محصول پينترست بود. 

 

اما زيلبرمان پيش از رسيدن به ايده توسعه پينترست، محصول ديگري به نام Tote را اوايل سال 2009 عرضه كرد كه كاربران مي‌توانستند از 30 فروشگاه موجود در اين اپليكيشن، قيمت لباس و اجناس ديگر را با يكديگر مقايسه كنند، محصولات مورد علاقه خود را در پروفايل ذخيره كنند و هر زمان اين محصولات شامل تخفيف شد، با نوتيفيكيشن باخبر شوند. 

 

اينترنت اشيا؛ تحولي شگرف در تكنولوژي يا پايان همه چيز؟

اپليكيشن Tote اگرچه در رسيدن به اهدافش شكست خورد؛ اما براي زيلبرمان سكوي پرتابي شد تا ايده توسعه پينترست به ذهنش خطور كند.

 

زماني كه زيلبرمان و سيارا در حال آناليز داده كاربران Tote بودند، متوجه شدند كاربران به جز جستجو و ذخيره محصولاتي كه به دنبال آن بودند، محصولات جديدي نيز پيدا مي‌كردند و تصاوير آن‌ها را براي خودشان مي‌فرستادند. اين رفتار كاربر، ايده توسعه محصول جديدي را به آن‌ها داد كه بر پايه جمع‌آوري كلكسيون مجازي بود.

 

نمونه اوليه اين محصول جديد تا پاييز 2009 تقريبا به اتمام رسيده بود. زيلبرمان در سفري كه به نيويورك داشت، با ايوان شارپ ديدن كرد كه پيش از ملحق شدن به تيم توسعه پينترست، به عنوان طراح محصول در فيسبوك كار مي‌كرد. نفوذ شارپ براي پا گرفتن اين محصول تازه بسيار حياتي بود. او نه‌تنها كدنويسي بخش عمده وب‌سايت را انجام داد، بلكه طراحي شبكه‌اي (grid) كه پينترست همچنان از آن استفاده مي‌كند نيز ايده او بود.

 

تاريخچه پينترست

 

اسم اين محصول هم ايده دوست‌دختر زيلبرمان بود كه از كلمه پين Pin به معني پونز و اينترست interest به معني علاقه تشكيل شده است. 

 

مفهوم كلكسيون از همان ابتدا در پينترست لحاظ شده بود. خود زيلبرمان هم در جواني عادت داشت كلكسيون بزرگي از پروانه جمع كند كه به شوخي از آن به عنوان اولين نسخه پينترست ياد مي‌كند. 

 

زماني كه نسخه بتا پينترست در سال 2009 عرضه شد، فيسبوك بيش از 300 ميليون كاربر فعال ماهانه و توييتر تقريبا 20 ميليون كاربر داشت؛ با اين حال، پينترست در بين اين شبكه‌هاي اجتماعي منحصر‌به‌فرد است. اگر تأكيد فيسبوك و توييتر بر اشتراك‌گذاري اتفاقات روزمره است، پينترست در مقابل بر اشتراك‌گذاري علايق تأكيد داشت و به همين خاطر توانست بين غول‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي جايي براي خود باز كند.

 

9 ماه بعد از عرضه عمومي نسخه بتا، وب‌سايت پينترست كمتر از 10 هزار كاربر داشت. زيلبرمان با نيمي از اين كاربران تماس گرفت و حتي شماره تلفن شخصي خود را به آن‌ها داد و از آن‌ها خواست هر زماني كه خواستند، با او تماس بگيرند.

 

پينترست اولين رشد بزرگ خود را بعد از عرضه اپليكيشن مخصوص آيفون در مارس 2011 (1390) تجربه كرد. دومين رشد بزرگ اين پلتفرم چند ماه بعد اتفاق افتاد؛ وقتي مجله تايم از پينترست به عنوان يكي از «50 وب سايت برتر» ياد كرد. تا پايان سال 2011، پينترست يكي از ده سرويس بزرگ رسانه اجتماعي بود و هر هفته بيش از 11 ميليون بازديدكننده جديد را به وب‌سايت خود جذب مي‌كرد. اين رشد چشمگير باعث شد وب‌سايت فناوري تِك‌كرانچ، پينترست را بهترين استارتاپ جديد سال 2011 بنامد.

 

پينترست با تمركز بر كاربراني كه از قبل داشت و نه كاربراني كه فكر مي‌كرد بايد داشته باشد، توانست در عرض ده سال به كسب‌وكاري 15 ميليارد دلاري تبديل شود. پينترست اولين محصول آنلاين بود كه از نحوه تعامل افراد در دنياي واقعي براي سروسامان دادن به زندگي ديجيتالي آن‌ها استفاده كرد. حالا ارزش مؤسس آن، بن زيلبرمان، طبق گزارش فوربز نزديك به 3?4 ميليارد دلار تخمين زده شده است.  

 

نحوه كار با پينترست

اگر اهل هنر، ايده‌هاي خلاقانه، آشپزي، طراحي داخلي، سفر، طراحي لباس يا نگه‌داري از گل و گياه هستيد يا از تماشاي مناظر چشم‌نواز لذت مي‌بريد يا از طرفداران فن آرت و ميم‌هاي اينترنتي هستيد، همين حالا دست به كار شده و در پينترست براي خود حسابي ايجاد كنيد. مراحل ثبت‌نام در پينترست و نحوه كار با اين شبكه اجتماعي را در ادامه خواهيد خواند.

 

براي استفاده از پينترست حتما بايد در آن حساب كاربري داشت، چون اين پلتفرم بدون حساب به كاربر اجازه تعامل با محتواي خود را نمي‌دهد. براي باز كردن حساب پينترست كافي است به سايت Pinterest.com رفته و گزينه Sign up را از گوشه بالا سمت راست انتخاب كنيد. مي‌توانيد با ايميل و رمز عبور در پينترست ثبت‌نام كنيد يا براي وارد شدن، از اكانت فيسبوك و گوگل خود استفاده كنيد. 

 

در كنار اكانت معمولي، مي‌توانيد اكانت تجاري هم براي معرفي و گسترش كسب‌و‌كار خود ايجاد كنيد. براي اين كار بايد روي Create a free business account كه در انتهاي پنجره ثبت نام قرار دارد،‌كليك كرده و مراحل ثبت نام را شبيه ساخت اكانت شخصي طي كنيد.

 

ثبت نام در پينترست

 

قانون پينترست تمام كاربراني را كه از اين پلتفرم براي تبليغ كسب‌و‌كار خود استفاده مي‌كنند، مجاب به استفاده از حساب تجاري مي‌كند. اگر تاكنون از حساب شخصي براي معرفي كسب‌و‌كار خود استفاده مي‌كرده‌ايد، مي‌توانيد آن را به‌طور رايگان و با حفظ تعداد فالوورها و محتوا به حساب تجاري تبديل كنيد و از ابزارهاي مخصوص اين حساب از جمله Pinterest Analytics براي تجزيه‌ و تحليل داده‌هاي مخاطب، بهره‌مند شويد.

 

ايجاد برد

داشتن حساب پينترست بدون ايجاد برد (Board) تقريبا بي‌معني است چون تنها به كمك برد مي‌توانيد پين‌هاي مرتبط با موضوعات خاص را به‌طور منظم دسته‌بندي كنيد. ايجاد برد در پينترست بسيار آسان است. اگر از نسخه وب پينترست استفاده مي‌كنيد، براي ايجاد برد كافي است روي منوي Profile در سمت چپ آيكون قرمز Save كليك كرده و بعد گزينه Create Board را از انتهاي منو انتخاب كنيد.


ايده پينترست

ايجاد برد در پينترست

 

در اپليكيشن موبايل، روي آيكون + در صفحه پروفايل خود كليك كرده و از آنجا گزينه Board را انتخاب كنيد. 

 

برد پينترست موبايل

 

بعد از انتخاب Board بايد براي آن نامي انتخاب كنيد و بعد تصميم بگيريد كه آيا مي‌خواهيد بردتان شخصي باشد يا عمومي. 

 

برد پينترست

 

بردهاي پينترست به‌طور پيش‌فرض عمومي است و براي شخصي كردن آن بايد گزينه secret را فعال كنيد. بردهايي كه عمومي هستند براي تمام كاربران قابل مشاهده‌اند و پين‌هاي آن در نتايج گوگل مي‌آيند. پين‌هاي بردهاي شخصي تنها براي شما و افرادي كه به برد دعوت مي‌كنيد، قابل مشاهده هستند. 

 

براي آنكه بيشترين بهره را از پينترست ببريد، لازم است هر برد يك موضوع خاص باشد. مثلا اگر براي دكوراسيون خانه برد ايجاد كرده‌ايد، پين‌هاي آن بايد با پين‌هاي برد ورزشي متفاوت باشد. هرچه نظم بردهاي شما بيشتر باشد، هم دسترسي به آن‌ها براي شما آسان‌تر خواهد شد و هم كاربران بيشتري به دنبال كردن بردهاي شما ترغيب مي‌شوند. 

 

پين كردن عكس و ويدئو به برد

براي پين كردن عكس به برد يا مي‌توانيد از عكس‌هايي كه كاربران ديگر در پينترست به اشتراك گذاشته‌اند، استفاده كنيد يا محتواي جالبي را كه در وب‌سايت‌هاي مختلف مي‌بينيد، در پينترست به اشتراك بگذاريد.

 

وقتي براي اولين بار در پينترست ثبت‌نام مي‌كنيد، از شما خواسته مي‌شود برخي از علاقه‌مندي‌هاي خود را انتخاب كنيد كه در واقع موضوعاتي هستند كه دوست داريد پينترست در صفحه اصلي خود (Home Page)، به شما نشان دهد. مي‌توانيد در اين صفحه براي پيدا كردن عكس يا همان پين مورد علاقه خود جستجو كنيد و براي اضافه كردن آن به كلكسيون خود روي آن كليك كنيد تا گزينه‌هاي مختلف براي ذخيره عكس به شما نشان داده شود.

 

آيكون قرمز Save شبيه Like عمل مي‌كند. وقتي عكسي را در نسخه وب پينترست Save مي‌كنيد،‌ آن را به‌طور خودكار به برد مخصوص عكس‌هاي لايك شده مي‌فرستيد كه برخلاف بردهاي خودتان، نظم خاصي ندارد. اگر دوباره روي اين آيكون كليك كنيد، عكس از كلكسيون شما حذف خواهد شد. عكس‌هاي لايك شده را مي‌توانيد در Your Pinterest Likes مشاهده كنيد، آن‌ها را به بردهاي مخصوص منتقل كرده يا كلا حذف كنيد.  

 

با كليك روي منوي Profile در سمت چپ آيكون Save، با فهرست تمام بردهايي كه ايجاد كرده‌ايد، روبه‌رو مي‌شويد. مي‌توانيد انتخاب كنيد عكس موردنظر شما در كدام برد ذخيره شود. يا اگر براي اين موضوع هنوز برد مخصوص ايجاد نكرده‌ايد، با انتخاب Create board در انتهاي منو مي‌توانيد برد جديد ايجاد كرده و بلافاصله عكس را در آن ذخيره كنيد. 

 

پين كردن در پينترست

 

آيكون اشتراك‌گذاري اين امكان را به شما مي‌دهد تا عكس را در توييتر يا فيسبوك منتشر كنيد، آن را براي دوستان خود در واتساپ يا ايميل بفرستيد يا اگر كسي را در پينترست دنبال مي‌كنيد، مي‌توانيد عكس را براي آن‌ها بفرستيد. 

 

براي ذخيره عكس در كامپيوتر روي آيكون سه‌نقطه كليك كرده و گزينه Download image را انتخاب كنيد. 

 

با كليك روي تصاوير، علاوه بر پين كردن و ذخيره آن‌ها مي‌توانيد با انتخاب گزينه Follow، پروفايل كاربري را كه اين عكس را به اشتراك گذاشته، دنبال كنيد يا در بخش Comments براي آن نظر بگذاريد. 

 

از آنجايي كه پين‌ها معمولا به جاي بارگذاري مستقيم از خود پينترست، از وب‌سايت‌هاي ديگر به اشتراك گذاشته مي‌شوند،‌ مي‌توانيد لينك وب‌سايت مربوط را نيز مشاهده كرده و براي اطلاعات بيشتر از آن بازديد كنيد.

 

علاوه بر پين‌هايي كه در Home Page مي‌بينيد يا محتواي وب‌سايت‌هايي كه در پينترست به اشتراك مي‌گذاريد، مي‌توانيد در نوار جستجو نيز پين‌هاي مورد نظر خود را پيدا كنيد. مثلا مي‌توانيد با جستجوي garden vegetables فهرستي طولاني از سبزيجاتي را كه مي‌توان در باغچه پرورش داد، مشاهده كنيد. البته جستجوي فارسي هم نتايجي در بر خواهد داشت اما احتمالا به اندازه جستجوي انگليسي مرتبط و كامل نخواهد بود. 

 

استفاده از پينترست لنز 

يكي از جالب‌ترين قابليت‌هاي پينترست، «پينترست لنز» (Pinterest Lens) است كه البته تنها در اپليكيشن موبايل آن در دسترس است. اين قابليت فوريه 2017 (بهمن 95) عرضه شد و چند ماه بعد گوگل هم از قابليتي مشابه به نام گوگل لنز (Google Lens) رونمايي كرد. پينترست لنز فناوري تشخيص تصوير است و به شما اين امكان را مي‌دهد تا با گرفتن عكس از هر چيزي كه مورد نظرتان است يا با باز كردن عكس از گالري موبايل خود، عكس‌هاي مشابه با آن را براي گرفتن ايده مشاهده كنيد. 

 

پينترست لنز

 

براي استفاده از پينترست لنز، اپليكيشن پينترست را در گوشي هوشمند خود باز كرده، وارد بخش جستجو شويد و آيكون دوربين را انتخاب كنيد. 

 

حالا گوشي خود را به سمت سوژه مورد نظر خود گرفته و از آن عكس بگيريد. الگوريتم‌هاي تشخيص تصوير پينترست نتايج تصاوير مشابه را به شما نشان خواهند داد. اگر تصوير را به‌طور پرتره بگيريد، نتايج هم عكس‌هاي پرتره را به شما نشان خواهند داد. از قابليت لنز همچنين مي‌توانيد براي ايده گرفتن از عكس‌هايي كه در گالري گوشي شما موجود است، استفاده كنيد. اگر تصاوير شما شلوغ است، مي‌توانيد به كمك آيكون ذره‌بين در گوشه راست پايين صفحه روي سوژه خاصي تمركز كنيد. 

 

Pinterest Story چيست

استوري پينترست

 

پينترست هم مانند اينستاگرام از قابليت استوري (Story) پشتيباني مي‌كند كه از برخي جهات مشابه اينستاگرام است؛ اما با آن تفاوت‌هايي نيز دارد. استوري‌هاي پينترست مانند اينستاگرام از تصوير، ويدئو و متن تشكيل شده‌اند و ابزار قدرتمندي در جذب مخاطب هستند. اما برخلاف اينستاگرام، تمام قسمت‌هاي استوري در پينترست با هم مرتبط هستند و درواقع يك داستان واحد را بازگو مي‌كنند. هر استوري پينترست از حداكثر 20 صفحه تشكيل شده و معمولا شامل لحظات پشت‌صحنه، نكات آموزشي، دستور آشپزي، ايده‌هاي كاردستي و آموزش‌هاي گام‌به‌گام است. 

 

استوري‌هاي پينترست را مي‌توانيد مثل هر پين ديگري در بردهاي خود ذخيره كنيد. خوبي اين استوري‌ها نسبت به استوري اينستاگرام اين است كه بعد از 24 ساعت ناپديد نمي‌شوند. 

 

البته در نظر داشته باشيد نسخه بتاي Pinterest Story سال گذشته براي برخي حساب‌هاي تجاري فعال شد و در حال حاضر امكان ساخت استوري براي حساب‌هاي شخصي وجود ندارد. 

 

روش ايجاد استوري در پينترست

اگر اكانت پينترست شما از نوع تجاري است و به قابليت Story Pins دسترسي داريد، مي‌توانيد طبق مراحل زير، اولين استوري خود را در پينترست ايجاد و منتشر كنيد: 

 

1- بعد از ورود به اكانت تجاري خود، روي تب Create كليك كنيد.

 

2- روي Create Story Pin كليك كنيد. اگر به قابليت Story Pins دسترسي نداشته باشيد، اين گزينه براي شما نمايش داده نخواهد شد. 

 

3- 1 تا 20 تصوير يا ويدئو را براي آپلود انتخاب كنيد. ويديوها نبايد بيشتر از 60 ثانيه باشند.

 

4- صفحات خود را با ابزارهاي موجود تزيين كنيد. مي‌توانيد از فونت‌ها و رنگ‌هاي مختلف استفاده كنيد يا صفحه‌بندي تصاوير را تنظيم كنيد. 

 

5- روي Next كليك كنيد. 

 

6- براي Story Pin خود تم مورد علاقه خود را انتخاب كنيد. 

 

7- به استوري خود جزيياتي مثل مواد لازم اضافه كنيد. 

 

8- روي Next كليك كنيد.

 

9- براي Story Pin عنوان انتخاب كنيد. 

 

10- بردي را كه مي‌خواهيد استوري در آنجا منتشر شود، انتخاب كنيد. 

 

11- براي استوري خود حداكثر 10 تگ مربوط انتخاب كنيد. 

 

12- در نهايت براي انتشار استوري روي Publish كليك كنيد. 

 

دانلود برنامه پينترست

پينترست ابتدا فقط به شكل وب‌سايت وجود داشت؛ اما بعد از افزايش محبوبيت آن، اپليكيشن آيفون و اندرويد آن نيز به بازار عرضه شد. اگرچه استفاده از نسخه وب پينترست بسيار آسان و بي‌دردسر است، مي‌توانيد اپليكيشن دسكتاپ آن را نيز از مايكروسافت استور به‌طور رايگان دانلود كنيد. 

 

دانلود براي iOS

 

دانلود براي اندرويد

 

علاوه بر اين مي‌توانيد با نصب افزونه پينترست در مرورگر كروم، فايرفاكس و مايكروسافت اج، هر محتواي وبي كه نظرتان را به خود جلب كرد، بلافاصله در بردهاي خود ذخيره كنيد. براي اين كار كافي است روي آيكون قرمز پينترست در بالاي مرورگر خود كليك كرده، گزينه Save را از گوشه بالا سمت چپ انتخاب كنيد و بعد آن را در برد موردنظر خود پين كنيد. 

 

نحوه استفاده از پينترست در موبايل

پينترست موبايل

 

درحالي‌كه استفاده از نسخه وب پينترست در كامپيوتر تجربه لذت‌بخشي است و نيازي به دانلود و نصب اپليكيشن آن نيست، در موبايل بهتر است براي بهترين تجربه پينترست از اپليكيشن آن استفاده كنيد. مراحل ثبت‌نام يا ورود به نسخه اپليكيشن موبايل پينترست مشابه نسخه وب است. بعد از ورود به اكانت با صفحه خانه روبه‌رو مي‌شويد كه پين‌هاي مرتبط با علايق شما در اينجا نمايش داده مي‌شود. 

 

آيكون ذره‌بين در انتهاي صفحه جايي است كه مي‌توانيد پين مورد نظر خود را به‌طور خاص جستجو كنيد، يا در جريان پين‌هاي محبوب قرار بگيريد يا با انتخاب آيكون دوربين در سمت راست نوار جستجو، از قابليت لنز استفاده كنيد. 

 

آيكون ابرنويسه يا بالون جايي است كه مي‌توانيد از به‌روزرساني صفحاتي كه دنبال مي‌كنيد، با خبر شويد يا در بخش Messages با كاربران پينترست در ارتباط باشيد. 

 

آيكون چهارم مربوط به پروفايلتان است كه شامل بردها و پين‌هاي ذخيره شده شما است. 

 

گزينه‌هاي پين در موبايل 

وقتي در اپليكيشن پينترست عكسي را براي پين كردن انتخاب مي‌كنيد با گزينه‌هاي مختلفي روبه‌رو مي‌شويد: 

 

آيكون سه‌نقطه در گوشه راست بالاي عكس اين امكان را مي‌دهد تا با انتخاب Download image عكس را در گالري گوشي خود ذخيره كنيد.

آيكون ذره‌بين در گوشه راست پايين عكس اين امكان را مي‌دهد تا روي بخشي از عكس تمركز كرده و پين‌هاي مشابه آن را مشاهده كنيد. 

پين كردن عكس در پينترست موبايل

 

در نوار سفيد رنگ زير عكس به ترتيب از راست:

 

آيكون اشتراك‌گذاري براي فرستادن عكس به مخاطبان

آيكون Save براي پين كردن عكس در برد مورد نظر خود

آيكون Visit براي بازديد از سايتي كه اين عكس از آنجا پين شده

آيكون بالن براي نوشتن ديدگاه براي عكس

 

 

 

 

منبع : زوميت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.