ترفندهاي فوق العاده براي كدبانوي ايراني

۹۷ بازديد

در اين جا به چند مورد از مهم ترين نكات در خانه داري و تميز كردن خانه پرداخته ايم كه باعث مي شود علاوه بر يك خانه تميز، خرج كمتري نيز داشته باشيد. اين نكات و راهكارها به شما كمك مي كند كه سريع تر عمل كنيد .

 

پاك كردن فرش

 

1. استفاده از فيلتر قهوه براي تميز كردن شيشه و آيينه

 

شايد اصلا به فيلتر قهوه توجه نكرده باشيد و خيلي راحت آن را دور بريزيد اما اگر يك بار با آن به تميز كردن شيشه و آينه بپردازيد، ديگر هيچوقت آن ها را دور نخواهيد انداخت .

 

2. استفاده از هواگير در لوله جاروبرقي

 

با قرار دادن هواگير در لوله جاروبرقي باعث مي شويد كه جارو برقي شما ناخودآگاه سكه ها و پول هاي تان را به درون خود نكشد .

 

3. تميز كردن مايكروويو با يك فنجان آب

 

اگر مايكرويو شما بعد از چند بار استفاده سريعا كثيف مي شود ، عصباني نشويد. يك فنجان آب گرم برداريد و نصف يك ليمو را به آن اضافه كنيد و آن را به مدت يك دقيقه درون ماكروويو قرار دهيد و سپس آن را بيرون آورده و كل مايكروويو را با دستمال آغشته به اين تركيب تميز كنيد . 

شما عزيزان ميتوانيد ليست جهيزيه عروس را از اين رنگين كمان دانلود كنيد.

 

4. استفاده از اسفنج هاي مصرف شده

 

هرگز مجبور نيستيد كه به طور مداوم در حال خريد اسفنج و اسكاچ باشيد كه اين كار نه تنها هزينه هاي شما را بالا مي برد، بلكه به طبيعت نيز آسيب وارد مي كند . يك يا دو دقيقه اين اسفنج ها را درون مايكروويو با دماي بالا قرار دهيد تا ببينيد كه مثل روز اول شده است و تمام باكتري هاي آن كشته مي شود .

 

5. از يك پاك كننده طبيعي براي كل خانه استفاده كنيد.

 

در اين قسمت مي توانيد كاملا اقتصادي عمل كنيد و خودتان پاك كننده بسازيد و فقط كافي است كه چهار قاشق جوش شيريني را با يك ليتر آب گرم مخلوط كنيد تا يك پاك كننده چند منظوره و طبيعي داشته باشيد و سپس آن را روي دستمال ريخته و در هر جاي خانه كه خواستيد، بكشيد .

 

6. تميز كردن حمام با سركه و صرفه جويي در هزينه ها

 

همه ما عاشق اين هستيم كه شير آلات مان در همه جاي منزل مخصوصا در حمام برق بزنند و حال مي توانيد براي اين كار از سركه استفاده كنيد . بالا تا پايين حمام را با سركه شستشو دهيد و براي دوش نيز از سركه و آب جوش استفاده كنيد كه هرچقدر سركه بيشتر باشد، تميزي و درخشندگي بيشتر خواهد بود . سينك ظرفشويي را هم ميتوانيد از طريق تميز كنيد

 

7. روغن بچه براي پاك كردن اثر انگشت از استيل ضد زنگ 

 

روغن بچه نه تنها براي نرم كردن پوست كودك است ، بلكه مي تواند صداي غژغژ خشكي را از بين ببرد .همچنين اگر هود آشپزخانه خانه شما يا ديگر استيل هاي ضد زنگ ردي از اثر انگشت روي خود دارند ، مي توانيد از روغن بچه استفاده كنيد و لكه ها را از بين ببريد .

 

8. مسواك قديمي براي پاكسازي حمام

 

مسواك هاي قديمي را هرگز دور نريزيد كه اين ابزار بسيار كاربردي خواهد بود. مي توانيد مسواك را بعد از قديمي شدن ، داخل آب جوش بريزيد تا هرگونه جرمي از آن جدا شود تا با استفاده از آن ، هر جايي كه دسترسي سخت است را تميز كنيد كه استفاده از آن نيز بسيار راحت است .

 

9. استفاده از ورقه هاي نرم كننده فيبير براي از بين بردن بوي بد سطل زباله

 

هيچ چيز منزجركننده تر از آن نيست كه سطل زباله خود را خالي كنيد و ببينيد كه هنوز هم بوي بدي مي دهد كه اگر با چنين مشكلي مواجه شديد، مي توانيد از ورقه هاي نرم كننده فابريكي در كف سطل زباله قرار دهيد تا به سرعت هواي آن را مطبوع كند و همچنين مي توانيد از انواع معطر استفاده كنيد و بوي مورد علاقه خود را انتخاب كنيد .

 

10. از بين بردن بوي كفش با جوش شيرين

 

بله . دوباره جوش شيرين به كمك شما مي آيد و بوي بد كفش ها را از بين مي برد . مقداري جوش شيرين را به كفش اسپري كنيد يا اين كه هنگام شتسشو، كمي از آن را با آب مخلوط كنيد و شستن را انجام دهيد .

 

11. از بين بردن جوهر خودكار از چوب با خميردندان

 

اگر كودك شما با ماژيك يا خودكار روي چوب ميز ناهارخوري ، نرده ها يا هر جاي چوبي ديگري ردي از خود به جا گذاشته ، مي توانيد به آرامي مقدار كمي خمير دندان را به آن قسمت بزنيد و شاهد از بين رفتن لكه ها باشيد .

 

12. تميز كردن سريع شانه با آب و ليكوئيد

 

شايد تنها كاري كه تا به حال براي تميز كردن شانه ها انجام مي داديد ، اين بود كه موهاي اضافه آن را بعد از هر بار شانه كردن مي گرفتيد اما اين شانه ها چربي و آلودگي هاي ديگري را به خود جذب مي كنند . كافي است كه يك نوع ليكوئيد مثل شامپو، اسپري مو يا محصول ديگري را مربوط به مو انتخاب كنيد و تركيب آن را با آب به شانه خود اسپري كنيد .

 

13. از سركه معطر براي تميز كردن لوازم خانه استفاده كنيد.

 

يك اسپري خانگي بسازيد و يك قسمت از آن را با سركه سفيد و نصف ديگر را با آب پر كنيد . اين ماده براي افرادي كه به شوينده ها آلرژي دارند نيز بسيار مناسب است.حال اين اسپري را بر اي قسمت هايي استفاده كنيد كه بوي ماهي مي دهند و حتي مي توانيد يك گياه را به اين تركيب اضافه كنيد .

 

14. استفاده از جوش شيرين براي گرفتگي ها

 

اگر راه آب ظرفشويي يا هرجاي ديگر با مو يا ماده غذاي ديگري گرفته شده و آب جريان خوبي ندارد ، مي توانيد مقداري جوش شيرين را درون آن بريزيد و سركه را نيز براي تاثير بيشتر به آن اضافه كنيد و سپس پنج دقيقه صبر كنيد و مقداري آب گرم بريزيد .

 

15. تميز كردن لوازم گلي شده با خمير دندان

 

آيا كفش هاي ورزشي شما در گل فرو رفته و لك شده ؟ در اين مورد مي توانيد تنها با استفاده از خمير دندان قسمت هاي گل شده را پاكسازي كنيد .

 

16. تميز كردن كابينت با مايع شستشو دهنده

 

كابينت هاي چرب شده به دليل پخت و پز را مي توانيد تنها با آب و مخلوط آن با مايع شوينده تميز كنيد . فرقي ندارد كه اسفنج شما چقدر به اين مايع آغشته شده باشد .

 

17. تميز كردن تخته مخصوص خرد كردن مواد با ليمو

 

تخته خرد كردن مواد غذايي معمولا بيش از بقيه لوازم آشپزخانه استفاده مي شود . بعد از مدتي شاهد اين خواهيد بود كه رنگ خود را كم كم از دست داده است و در اين موارد مي توانيد از آب ليمو براي از بين بردن لكه ها استفاده كنيد يا اين كه مقداري جوش شيرين را روي آن بپاشيد .

 

18. براق كردن سيلور با خمير دندان

 

سيلورها نماي بسيار زيبايي به آشپزخانه مي دهند اما در صورتي كه تميز و براق باشند و براي آن نيز كافيست كه مقداري آب و خمير دندان را مخلوط كنيد و روي آن ها بكشيد و حتي براي زيور آلات نقره هم مي توانيد از اين روش استفاده كنيد و سپس آن را با يك پارچه ديگر خشك كنيد .

 

19. تميز كردن لوازم باغباني با آب و مايع شوينده

 

لوازم باغباني به شدت در معرض خاك و گرد و آلودگي هستند كه براي مراقبت از آن ها و حفظ تميزي، مقداري آب و مايع شوينده را با يكديگر تركيب كنيد و براي شستشو استفاده كنيد .

 

20. استفاده از سس گوجه فرنگي براي جلوگيري از گرد و غبار لوازم باغباني

 

اگر لوازم باغباني شما بيش از حد دچار گرد و خاك مي شوند ، قبل از دستمال كشيدن مقداري سس كچاپ روي آن بزنيد .

 

21. استفاده از مايع شوينده براي خلاص شدن از شر لكه هاي روي لباس

 

بسيار سخت است كه لكه هاي غذا يا نوشيدني روي لباس شما باقي بماند و از بين برود ، مخصوصا اگر اين لباس را بيش از لباس هاي ديگر دوست داشته باشيد اما نترسيد، اين موضوع به اين معنا نيست كه بايد از اين لباس دست بكشيد . مقداري مايع شوينده را مستقيم روي لكه بريزيد و آن را با آب بشوييد كه اين ترفند براي لباس هاي نخي، پشمي و ابريشم بيش از بقيه كار مي كند .

 

نكاتي براي خريد ميز اتو و اتو كشي (7)

22. استفاده از كچاپ براي تميز كردن ماهتابه هاي مسي

 

ماهتابه هاي مسي مي توانند نماي مدرني را به آشپرخانه شما ببخشند . اگر بعد از استفاده از آن ها نياز به شستن داشتند ، مقداري سس گوجه فرنگي را به اين ماهتابه بزنيد و بعد با يك دستمال آن را پاك كنيد .

 

23. از بين بردن خراش روي چوب با استفاده از يك گردو

 

آيا از خطوط و خش هاي روي لوازم چوبي خود خسته شده ايد ؟ كافي است كه يك گردوي بدون پوست را برداريد و روي اين قسمت ها بكشيد تا معجزه آن را ببينيد .

 

24. از بين بردن بوي قفسه ها با جوش شيرين

 

آيا كشو و قفسه هاي لباس و يا حوله شما بوي نم مي دهد ؟ مقداري جوش شيرين را به اين كشو ها اسپري كنيد و در آن ها را باز بگذاريد .

 

25. از بين بردن لكه هاي روي فرش با مايع شونيده

 

لكه هاي روي فرش را با يك قاشق چاي خوري مايع شوينده و دو فنجان آب گرم از بين ببريد و مي توايند بخار آن را به فرش بدهيد و شاهد ناپديد شدن لكه ها باشيد و سپس يك اسفنج آغشته به آب سرد را روي آن بكشيد . در اين مقاله بخوانيد كه چگونه ميتوانيم لكه هاي فرش را پاك كنيم. شك خبر مهم براي شما از اين به بعد ميتوانيد به صورت آنلاين از فروشگاه فينو فرش قسطي خريداري كنيد.

 

26. استفاده از پودر بچه براي از بين بردن صدا هاي بسيار بلند

 

اگر صبح ها با سر و صداهايي مثل صداي ماشين ها و لوازم خانگي بيدار مي شويد ، مي توانيد مقداري پودر بچه را روي كف چوبي بريزيد كه با اين كار لوازم با كشيده شدن روي سطح صدا نخواهند داشت .

 

27. استفاده از خمير دندان براي لكه هاي قهوه

 

لكه هاي قهوه روي دندان با خمير دندان و مسواك از بين مي روند اما مي توانيد با اين ماده از شر آن ها از روي فنجان ها نيز خلاص شويد و سپس آن را مثل هميشه شستشو دهيد .

منبع : http://namnak.com/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.